900 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Boysmama03
Wellicht kunnen jullie even met mij meedenken!
Onze zoon van 4,5 maand (gro ...
Misschien heeft hij even wat meer nodig ivm een groeispurtje ofzo? Drinkt hij alle flessen leeg? Wij zitten pas net op 150+5 dus nog wat meer ‘speling’ maar misschien is dit maar tijdelijk, maar ik zou denk ik gewoon het extra flesje geven als hij erom vraagt en dan even aankijken.
Misschien beginnen met hapjes als je nog niet begonnen was?
5 maanden geleden
Reactie op Eveline1986
Geef je al een oefenhapje?
Ja zijn we sinds 4 dagen mee begonnen!
5 maanden geleden
Reactie op estelerr_
Misschien heeft hij even wat meer nodig ivm een groeispurtje ofzo? Drinkt h ...
Haha ik hoop niet dat het een groeispurt is. Hij zit nu al op +2.5 en past bijna niet meer in de wandelwagen😂 Maar wie weet is dat het wel gewoon. Hem dus gewoon volgen
5 maanden geleden
Kan iemand met mij meedenken, want ik weet het echt eventjes niet.
Onze kleine woog 4 weken geleden 5,6 kilo en dronk 150+5 altijd zonder problemen. 5 voedingen per dag
Nu is het de laatste 2 a 3 weken echt drama. Drinkt flessen niet op (laat soms 50-70 ml staan) maar komt dan ook niet eerder voor de voeding. Haar latere flessen van 19.00u en 23.00u drinkt ze wel helemaal op.
Poept en plast goed, en is super tevreden..
Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?
5 maanden geleden
Reactie op marieke98
Kan iemand met mij meedenken, want ik weet het echt eventjes niet.
Onze kle ...
Mijn zoontje liet ook een tijdje wat flessen staan, maar gewoon geaccepteerd. Ging vanzelf weer anders. Viel een beetje samen met de slaapregressie (werd paar ochtenden vroeger wakker, en samen met de flessen was dat t enige waaraan ik iets kon merken). Zolang je kindje tevreden is gewoon haar volgen.
5 maanden geleden
Reactie op Boysmama03
Wellicht kunnen jullie even met mij meedenken!
Onze zoon van 4,5 maand (gro ...
Er ook 19 wekenn nu wn drinkt veel vaker.. maar niet alles leeg. Ik zat gis te er op 8 flessen.. soms 100 soms alleen 30 om in slaap te vallen..hij slaapt normaal na 1.5 tot 2 uur.. zeker wel 1 of 1.5 uur. Nu was hij net 5 uur wakker en gister ook 6.. helemaal oververmoeid. Kon niet in slaap komen. Hopelijk is dit snel over.
5 maanden geleden
Reactie op sils
Wanneer beginnen jullie met de papfles naast de flesvoeding ?
Wij begonnen hiermee rond 8-10mnd denk ik (?) uit praktische overwegingen. Zoontje kreeg elke ochtend dat hij naar de opvang moest een papfles in de kinderwagen, dit was ter vervanging van het ontbijt.
5 maanden geleden
Reactie op sils
Wanneer beginnen jullie met de papfles naast de flesvoeding ?
Ik heb dit met de eerste nooit gedaan. Hij was lekker mollig en vond met 6/7 maanden brood heerlijk. Sliep verder al met een maand de nacht door dus ook savonds nooit nodig gehad. Ga dit keer ook niet geven denk ik. Ze drinkt en slaapt goed.
5 maanden geleden
Ik geef bv maar wil als ik ga werken voor de zekerheid wat kunstvoeding in huis hebben. En eens een x proberen of het voor de nacht wat uitmaakt ;-)
Alleeen.. zou ik gewoon nummer 2 kopen? Is in d'r aanbieding en dan denk ik.. die ene fles die ze een x gaat krijgen, maakt toch echt niks uit. Volgens mij zit er praktisch hetzelfde in. Ze is vandaag 5 maanden.
Wat denken jullie?😅
5 maanden geleden
Heeft iemand tips voor ons?
Onze zoon is bijna 4,5 maand en 6,5kg.
Hij krijgt om 07:00-11:00-15:00-19:00-23:00 en ook nog om 03:00 uur een voeding.
We geven 4x 150+5 en 2x 180+6. Dit omdat we het idee hadden dat hij niet voldoende had.
Doen we 5x180 dan krijgt hij weer enorm last van krampen. Wij geven kruidvat extra care in combi met de gewone Kruidvat. Nog steeds vind ik hem ontevreden lijken en het slapen is drama.
5 maanden geleden
Hoeveel flessen zitten jullie nu op?
Wij zijn vandaag bij cb geweest en kregen te horen dat we naar 4 flessen moeten (zoontje is bijna 5 maanden).
Maken hem nu altijd om 22.00 wakker voor een fles, ben bang dat hij anders 's nachts honger krijgt en hij slaapt sinds een week eindelijk door 🙈
5 maanden geleden
Reactie op Dierenvriend97
Hoeveel flessen zitten jullie nu op?
Wij zijn vandaag bij cb geweest en k ...
Wij zitten op 4 flessen van 180+5, maar zoontje gaf dit zelf aan.
Hier gaf CB aan rond de 6 maanden wanneer voedsel meer en meer in t systeem zit je de avondfles kan gaan afbouwen. Zou het nog even zo houden hoor, en anders rustig aan starten met afbouwen, dus laatste fles steeds wat minder in doen? Zo vervelend die verschillende adviezen.
5 maanden geleden
Wij zitten nu (18w) sinds een paar dagen op 5 flessen. We bieden hem nu 180+6 aan, soms drinkt hij dit op en soms drinkt hij 160cc.
Hebben ze gezegd waarom hij naar 4 flessen zou moeten? Ik heb nooit flesjes afgebouwd bij de oudste, en ben dat ook niet van plan om pro-actief te doen met de jongste nu.