900 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Wij zitten nu (18w) sinds een paar dagen op 5 flessen. We bieden hem nu 180 ...
Nee ze gaven geen reden maar in onze oren klonk het alsof hij anders te zwaar zou worden. Al zit hij met 7 kilo keurig op de gemiddelde curve 🤷🏼‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op kusRens

Wij zitten op 4 flessen van 180+5, maar zoontje gaf dit zelf aan. Hier gaf ...
Ik ben gisteren bij het CB geweest. Ons kindje is precies 5 maanden. We voeden al vanaf het begin op verzoek, wat nu 6 flessen van +- 180 is. Onze arts zei juist: klopt helemaal bij z'n lengte en gewicht, dus goed zo! Dat je weet dat artsen hier dus ook verschillende advies in geven. Wat mij betreft; lekker afbouwen als kindje daar, door oa vast voedsel, aan toe is. Lees nu dat je kindje doorslaapt sinds een week... hell no dat ik daaraan zou gaan sleutelen haha. Succes!

5 maanden geleden

Normaal gesproken 5 flessen per dag en opeens weigert meneer 1 a 2 flessen per dag. Wel langzaam begonnen aan oefenhapjes maar dat vindt hij nog even wennen 😅 voor de rest gelukkig vrolijk en slaapt goed

5 maanden geleden

Reactie op Dierenvriend97

Nee ze gaven geen reden maar in onze oren klonk het alsof hij anders te zwa ...
Hmmm apart. Ik zou doen wat voor jou goed voelt en wat voor jouw kindje werkt :) Hij zal vanzelf wel een fles laten vallen als hij daar aan toe is, wrsg wanneer hij steeds meer gaat eten.

5 maanden geleden

Hoeveel flessen zitten jullie nu op? Wij zijn vandaag bij cb geweest en k ...
Ik geef met 5 mndn nog 5 flessen. 4 van 200ml en 1 kleinere fles van 100ml tussendoor (omdat alle flessen tussen 7-19 ongeveer worden gegeven). Ochtend fruithapje erbij en tegen de avond een groentehapje, van allebei maar een paar lepeltjes. Van de opvolgmelk is 800ml de max zag ik, dus banaf 6 mndn ga ik wel maar 4 flessen. Dan eet hij denk ook wat meer hapjes. 😁 persoonlijk zou ik die avondlfes pas afbouwen rond de 6 mndn als er idd meet hapjes gegeten worden, maar dat is mijn mening 😊 het is volgens mij heel normaal om nog een avondfles te geven hoor (hier werkte dat alleen averechts, dus soms komt hij dan 's nachts rond 4/5 een keertje, maar ook vaak helemaal niet).

5 maanden geleden

Wij 4x180. Zijn twee weken geleden gestopt met de fles van 23.00 uur. Hij dronk zijn flessen overdag niet meer leeg en met de laatste fles was hij zo moeilijk wakker te maken. Dronk dan ook maar 100cc dus deze laten vallen en sindsdien slaapt zoontje zelfs langer (tot half 6, 6 uur) 😴 en drinkt alle flesjes leeg! Krijgt overdag ook een klein fruit- en groentehapje 🥕

5 maanden geleden

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Gisteravond dronk hij maar 110 ml, kijken het voorlopig even aan. Als hij vaker laat staan dan gaan we wat afbouwen. En als hij de groente en fruit hapjes wat beter eet misschien proberen de fles te laten vallen maar hij vind nog niet veel aan de hapjes haha

5 maanden geleden

Nou, hier nog twee nachtvoedingen ook nog. Hij drinkt niet altijd de 165 leeg. Maak ik wel eens meer... 200, maar dan houdt hij er 30 over. Ik wil wel naar vijf flessen, maar ik heb geen idee hoe. Nu is er ook drama met slapen overdag. Hij is vandaag 21 weken.

5 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Nou, hier nog twee nachtvoedingen ook nog. Hij drinkt niet altijd de 165 le ...
Hoi mag ik vragen welke app je gebruikt om de voedingen te noteren?

5 maanden geleden

Ik merk dat ons meisje de laatste paar dagen tijdens het verschonen rond 22.30u gaat huilen. Ze slaapt als ik haar kamer in kom en voorheen bleef ze ook slapen/rustig tijdens het verschonen en voeden. Ik denk nu dus dat ze het niet fijn vindt als ze wakker wordt en dus gaat huilen. Is dit een teken om die laatste fles te laten vervallen? De fles ervoor krijgt rond 18.00/18.30u. Als ik die laatste laat vallen moet ik overdag wel meer voeding gaan geven anders komt ze natuurlijk tekort...

5 maanden geleden

Reactie op Mellys1991

Ik merk dat ons meisje de laatste paar dagen tijdens het verschonen rond 22 ...
Kan je niet voeden zonder te verschonen? 😊 Wij verschonen eigenlijk al maanden niet meer in de nacht.. luiers kunnen dat prima aan! Drinken kunnen ze vaak prima slapend namelijk:)

5 maanden geleden

Reactie op pris24

Hoi mag ik vragen welke app je gebruikt om de voedingen te noteren?
Babytracker app

5 maanden geleden

Drinken sommige van jullie kleintjes ook te weinig flesvoeding? Ze weegt ongeveer 6,5 kilo en drinkt met moeite 800ML weg op een dag. Krijg er gewoon echt niet meer in en meestal is het nog iets minder zelfs.. ze groeit wel goed volgens mij, we hebben 12 september weer een afspraak bij het cb dus dan hoor ik het zeker weten

5 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Drinken sommige van jullie kleintjes ook te weinig flesvoeding? Ze weegt on ...
Ja! Gister nagevraagd op cb en zij gaf aan dat op deze leeftijd het heel erg verschilt per kind, ene kind heeft behoefte aan veel voeding, andere aan wat minder. De regel 150 x kilo lichaamsgewicht ging volgens haar ook niet meer op nu. Tip was om vooral goed te kijken naar je kindje, is hij/zij tevreden en naar het aantal plasluiers. Als dit in orde was, was het helemaal niet erg als ze minder dronken!

4 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ik las dat rondom sprongetjes het ook normaal is als ze iets minder drinken. Maar ik geloof erin dat het merendeel van de babies ook zelf goed weet wanneer ze te weinig/genoeg krijgen. Inderdaad, plasluiers is the key ☺️

4 maanden geleden

Wij zouden graag de nachtvoeding van 2300 gaan laten vervallen. Ze slaapt nu tussen 1900/2000 tot 0730/0830 elke nacht. Krijgt nu 5x180+6 en is laatste week wat mopperig als haar fles leeg is. Wat denken jullie? Overdag stapsgewijs opbouwen en nachtvoeding mee afbouwen?

4 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ja hoor. Structureel te weinig zelfs maar in haar eigen lijn groeit ze netjes. Ze drinkt 450-500cc per dag gemiddeld. 😅

4 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx3

Ja mijn dochter ook .. ze drinkt maar 4 flessen en ik maak dan 210+7 .. maar bijna elke fles blijft er wel 60 inzitten .. drinkt ook altijd onrustig.. maakt niet uit welk tijdstip .. al verschillende flessen en spenen geprobeerd.. maar denk dat ze het zelf ook wel aangeven.. ze slaapt van 8 tot 7 ong en overdag ook nog wel 3 dutjes minimaal.. maar lijkt ook alsof ze nooit echt honger heeft

4 maanden geleden

Reactie op Anietje89

Wij zouden graag de nachtvoeding van 2300 gaan laten vervallen. Ze slaapt n ...
Ons zoontje is 5 maanden, een aantal weken geleden besloten om de droom/nachtvoeding eens over te slaan. Waren erg benieuwd hoe hij daarop zou reageren en ook bang dat hij snachts wakker zou worden, maar hier was niets van waar… slaapt gewoon heerlijk tot 06:30 uur 😃

4 maanden geleden

Reactie op Rosanne 96

Ons zoontje is 5 maanden, een aantal weken geleden besloten om de droom/nac ...
Hier ook met 4 maanden al. Gewoon een keer proberen. Mocht het niks worden kan je altijd weer terug in het oude ritme.