900 Reacties
4 maanden geleden
Hallo meiden!
Mijn zoontje drinkt dus vaak de flessen van 07:00 niet en die van 11 de helft en die van 15:00 wel weer goed, maar hij komt dus wel om 23:00 en 03:00 en neemt dan 200ml. Beste zou zijn 23 en 03:00 niet drinken en doorslapen en dan wel die om 07:00 pakken.
Wie herkent dit nog meer en wat hebben jullie gedaan?
4 maanden geleden
Reactie op Aad24
Heeft iemand hier ervaring met Nutrilon Pepti? Wij zijn daar mee begonnen b ...
Ja hier een kindje die ook aan de pepti zit. Eerste 1,5 week was vreselijk. Het leek inderdaad erger te worden de kramp. Uiteindelijk na 1,5 week een heel ander kind en heel blij met de overstap
4 maanden geleden
Ons zoontje is maandag 6 maanden, tijd vliegt! Nu kunnen wij straks langzaam de overstap maken naar Opvolgmelk 2 maar ik heb gehoord dat er weinig verschil zit in kunstvoeding 1 en 2. Dit zou meer een marketing stunt zijn. Hebben jullie ervaring met 1 en 2 en eventuele verschillen?
4 maanden geleden
Reactie op marjoleinnn93
Ons zoontje is maandag 6 maanden, tijd vliegt! Nu kunnen wij straks langzaa ...
Wij zijn bij de oudste bij nummer 1 gebleven. Dus geen ervaring met nummer 2. Volgens mij is het grootste verschil dat in nummer 2 minder ijzer zit toegevoegd ervanuitgaande dat je kindje dit meer uit zijn vaste voeding haalt.
4 maanden geleden
Reactie op marjoleinnn93
Ons zoontje is maandag 6 maanden, tijd vliegt! Nu kunnen wij straks langzaa ...
Als het een marketing stunt is waarom dan niet voor 2 gaan, die is regelmatig in de aanbieding.
Ik heb het nagevraagd aan de jeugdverpleegkundige, die gaf aan dat het juist goed is om dus over te stappen. De opvolgvoeding sluit weer beter aan bij kindjes van die leeftijd. Een newborn heeft andere bouwstoffen nodig dan een kindje van 7 maanden die al andere voedingen eet.
Daarbij vertelde ze ook dat nummer 3 en 4 etc wel de grootste onzin zijn, je kindje heeft deze niet nodig.
4 maanden geleden
Reactie op kusRens
Als het een marketing stunt is waarom dan niet voor 2 gaan, die is regelmat ...
Ik vroeg me dit ook af inderdaad! Zat alleen te denken, de samenstelling van borstmelk verandert toch ook niet na 6 maanden?
4 maanden geleden
Ik ben nieuw in de wereld van flesvoeding omdat ik borstvoeding ga afbouwen. Het cb zei dat ik een fles van 180+6 mag geven en dan moet afgieten tot 180. Waarom moet je dit afgieten?
En ze zei dat mij zoon ong 800ml per dag mag drinken, maar hij is 8kg en ik lees dat ze 150x kg mogen, dus dat zou 1200 zijn. Klopt dat wel? Als hij snachts wakker wordt, moest ik hem maar water geven. Maar hij komt nog regelmatig snachts omdat hij echt honger heeft.
4 maanden geleden
Reactie op moos99
Ik ben nieuw in de wereld van flesvoeding omdat ik borstvoeding ga afbouwen ...
Afgieten? Ik doe dat niet hoor! Mijn dochter is eind maart geboren en drinkt ook 180ml plus de schepjes die daarbij horen, dan heb je inderdaad iets meer dan 180. Ze drinkt rond de 1000ml per dag en zal ook ongeveer 8 kilo zijn (woensdag weer wegen). Als ze een keertje extra trek heeft dan krijgt ze gewoon wat extra. Babies kunnen volgens mij heel goed zelf aangeven hoeveel ze nodig hebben, dus volg gewoon je gevoel ☺️👍🏻
4 maanden geleden
Reactie op moos99
Ik giet niet af, maar misschien wel de eerste keren doen? Je giet af omdat je met 180 ml en 6 schepjes kv meer geeft dan de 180 ml. Even laten wennen wellicht de eerste keren, ook aan de hoeveelheid. Weet niet hoeveel je je kindje afgekolfde melk gaf?
Zou hem gewoon die nachtvoeding geven, zijn nog genoeg kindjes die deze krijgen. Misschien iets minder, 120 ml. Je kindje geeft vanzelf aan wanneer hij deze niet meer nodig heeft. Volg daarin je kindje, als hij aangeeft nog honger te hebben geef gewoon een flesje, komt vanzelf meer regelmaat in. Jullie mogen allebei even rustig wennen. Succes!
4 maanden geleden
Reactie op moos99
150xkg is in de eerste paar maanden het advies, nu niet meer. Max is +- 1000cc op een dag. Ik denk dat ze aangeven 180 per fles omdat het maagje van je kind niet zo’n grote hoeveelheid gewend is en vaker gewend is om gevoed te worden.
4 maanden geleden
Reactie op moos99
In principe hoeft flesvoeding niet te verschillen van borstvoeding 😉
Ook met flesvoeding mag je op verzoek voeden en kleinere flesjes geven. 180 ml is best wel heel veel voor borstvoedingskindjes.
Mijn tip zou zijn om eerst gewoon flesjes te geven met de hoeveelheden die je anders ook zou kolven. Dus bijv: 120-150 ml. Als hij daaraan gewend is én je zou grotere flessen op een bepaalde tijd willen geven, dan kan je daarna over op een 'schema'. Maar nogmaals; dat is écht niet nodig.. flesvoeding mag ook op verzoek!
Nachtvoeding kan je gewoon geven... beetje vreemd advies aan een kleine baby 😬
4 maanden geleden
Mijn zoontje heeft niet echt een ritme (voorheen borstvoeding op verzoek) en hij drinkt nu 6 tot 7 flessen van 150+5 per 24 uur. Meestal drinkt hij twee van die flessen in de nacht. Als het 7 flessen zijn zit hij wel iets over de liter heen, maar voor mijn gevoel gaat het goed zo en zijn groei is ook prima.
CB gaf aan dat ik 5 flessen van 180 zou kunnen geven, maar ik weet niet zo goed wanneer ik dat dan zou moeten doen. We zijn ook net begonnen met hapjes, maar die vervangen nu nog geen fles. Zou het erg zijn als hij ruim een liter EN hapjes krijgt?
4 maanden geleden
Reactie op xFleur
Mijn zoontje heeft niet echt een ritme (voorheen borstvoeding op verzoek) e ...
Nee hoor, dat denk ik niet. Hij geeft het zelf wel aan als hij vol zit.
Gister heeft mijn zoontje echt veel gegeten en gaf toen halverwege zijn fles erna aan dat hij genoeg op had. Dat hadden we nog nooit gehad 😂. Anders komt hij ook altijd net boven de liter uit.
Wij geven om 7/10/13/16/19 5 flessen van 180. En dan in de ochtend rond 11 een fruithapje en rond 18:00 eten we en eet hij zijn groentehapje/snoept wat van ons mee.