899 Reacties
8 maanden geleden
Hoi allemaal, vorige week bevallen van onze kleine vent. Hij is morgen een week oud. Helaas lukte borstvoeding geven niet en zijn we overgestapt op kunstvoeding. Nu hebben we een hele verwarrende kraamweek met elke keer andere kraamverzorgenden en ander advies…
Zelf ben ik echt nog aan bed gebonden, maar mijn vriend wordt er gek van. Elke keer leren ze hem een andere manier aan om de fles te maken etc… kunnen jullie vertellen hoe jullie alles doen?
Denk aan; water uit de kraan of waterkoker, warm of koud, roeren of schudden, voeden op verzoek of schema, hoe lang drinkt jullie kleine? Die van ons is binnen 10 min door zijn flesje heen van 80cc.. en dan boeren we hem nog tussendoor ook..
8 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Hoi allemaal, vorige week bevallen van onze kleine vent. Hij is morgen een ...
Wij maken de fles met koud water, opwarmen in de magnetron, daarna het poeder erbij, dan de fles roeren.
Wij hebben de dr brown fles met speen p erop (kleinste gaatje) en we doen therapeutisch voeden, doet over de fles zo'n 20 minuten( 100cc) boeren doen we op het einde en niet tussendoor.
Succes!
8 maanden geleden
Reactie op Britt0297
Wij maken de fles met koud water, opwarmen in de magnetron, daarna het poed ...
Dank, daar heb ik al veel aan! Verschoon jij voor of na een voeding? Wij hebben geleerd van de kraamzorg te verschonen voor de voeding, maar hebben dan gelijk een krijsende baby, zo sneu..
8 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Dank, daar heb ik al veel aan! Verschoon jij voor of na een voeding? Wij he ...
Wij doen het voor de voeding omdat ze na de voeding vaak slaapt en anders ben ik bang dat de melk weer eruit komt. Mijn dochter is nu 10 dagen oud en ik merk al dat ze een stuk minder hoeft te huilen tijdens het verschonen
8 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Wat vervelend dat jullie steeds een andere kraamverzorger hebben met wisselende adviezen! Hopelijk heb je zelf ook een spoedig herstel.
Wat betreft de flesjes, wij gebruiken zelf een warmwaterdispenser en vullen deze gewoon met kraanwater. Het water in de fles is dus al warm, poeder erbij, en wij roeren zelf met een mes dit hebben we van onze kraamverzorgster geleerd bij onze eerste zoon (ivm luchtbellen etc zei ze toen).
In de nacht doen wij nu voor boven een thermosfles vullen met heet water en dan vanuit de melktoren de fles vullen en weer roeren met een mes.
Onze zoon drinkt uit de Dr Browns fles met brede hals met een P speen. Wij boeren nog tussendoor, maar ik denk dat hij de fles nu wel binnen 15-20 min op kan krijgen zonder boertje tussendoor.
Drinken doen we elke 3 uur overdag, soms iets langer omdat dat net zo uit komt (we hebben nog een peuter in huis) maar niet langer dan 4 uur ertussen was het advies. In de nacht hopen we stiekem dat hij zich meldt na 4 uur maar hij meldt zich zelf binnen 3 uur. Soms geven we hem de fles eerder, maar alleen als hij zich eerder meldt, dat is soms al na 2,5uur of iets korter. Dit alleen als hij echt honger heeft en dus niet als hij wakker wordt van krampjes oid.
Succes!
8 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Gefeliciteerd!
Poedertoren en thermosfles mee. In de nacht voeden op verzoek en overdag a 3 uur.
Doen 20 min ongeveer over 120cc. Ik laat haar op de helft vaak een keer boeren ivm darmkrampen. Als er na 5 min niks komt stop ik sowieso. Vaak is het binnen minuut boertje of het komt ook gewoon niet.
8 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
Gefeliciteerd met jullie mannetje!
Hopelijk hebben jullie ondanks zo’n verwarrende kraamweek wel kunnen genieten en hopelijk heb je een voorspoedige herstel!
Wij doen gekookt water in het flesje en laten het afkoelen, poeder en 10sec schudden.
In de eerste dagen gaf ik om de drie uur voornamelijk borstvoeding maar omdat ik weinig produceerde en hij snel en veel afviel kreeg hij ook kunstvoeding. Daarnaast ben ik twee keer per dag gaan power kolven. Zo kon hij ook mijn melk blijven drinken.
Op advies van de kraamhulp en verloskundige zijn we toen op verzoek gaan voeden. Eerst kunst en dan aan de borst (toetje). Nu hij op gewicht is meldt hij zich om de drieënhalf a vier uur.
Eerste dagen kreeg hij 60cc nu 100 en laatste fles 120cc(gisteren gewogen 4,2kg en 4 weken oud). Tussen de 10 en 15 min is de fles leeg, vaak moet hij meteen een boertje laten en soms duurt dat ong 10 min.
Vóór het voeden doen we eerst een schone luier anders wordt hij wakker en is hij moeilijker in slaap te krijgen.
8 maanden geleden
Bedankt voor al jullie berichtjes. Ik merk dat dit me al een stuk zekerder maakt. Doordat de planning was om borstvoeding te geven, heb ik me niet goed genoeg verdiept in flesvoeding. Stom ook eigenlijk.
Hij heeft de afgelopen 3 voedingen al iets minder gulzig gedronken en we merken gelijk dat hij minder last heeft van krampjes en rustiger slaapt. Hopelijk zet dit zo door! Morgen gaan we een 0 speen halen voor de Philips Avent fles in de hoop dat hij dan nog iets rustiger drinkt.
Wel bizar dat onze grote jongen vandaag een week oud is en al weer op zijn geboortegewicht zit van 4440 gram. Ik merk dat ik hem door zijn gewicht iets minder goed kan vergelijken. Hij heeft gewoon al meer nodig en dat is best lastig zo snel al.
In mijn ogen is hij een inie mini kleine baby, maar het is echt al een flinke vent eigenlijk 🙈.
8 maanden geleden
Is het normaal dat mijn baby van 5 weken al tussen de 700 en 800cc per dag drinkt? Ze weegt nu ongeveer 4 kilo iets minder gok ik. ( 2 weken geleden woog ze 3460 )
8 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Is het normaal dat mijn baby van 5 weken al tussen de 700 en 800cc per dag ...
Vorige week bedoel ik
8 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Ik zou schatten dat je vrij hoog zit, even voor het gemak ervan uitgaande dat zij 200 gram is aangekomen (normaal per week). Dan zou ze per dag 549 ml mogen en daar mag je een keer 100 boven zitten heb ik begrepen, maar eigenlijk niet standaard zo veel. Is ze meer aangekomen, zou ze wellicht iets meer mogen. Ik vermoed alleen niet zoveel meer.
Maar... wij weten niet wat ze weegt, dus is dit een vraag voor je consultatiebureau. Keertje naar een inloopspreekuur om haar even te laten wegen en de vraag voor te leggen?
8 maanden geleden
Reactie op babywisj2
Maken jullie de fles allemaal vanuit gekookt water? Als ik thuis ben doe ik ...
Wij hebben zo n babymaker machine, die kookt het water ook niet eerst. Dus volgens mij kan dat gewoon. Gebruiken hier wel mineraal water om de machine te vullen, ons kraanwater zit veel kalk in en ik was bang dat dat de krampjes nog erger zou maken (misschien onzin hoor).
8 maanden geleden
Reactie op babywisj2
Maken jullie de fles allemaal vanuit gekookt water? Als ik thuis ben doe ik ...
Onderweg en in de nacht gekookt water. Als ik thuis ben gewoon kraan of uit flesje water. Net wat uitkomt
8 maanden geleden
Ik merk dat ik, en m'n partner, helemaal kriegelig worden van de klok en het voedingsschema. Onze dochter valt sinds een paar dagen moeilijk in slaap in de wieg na de voeding. Wat resulteert in dat ze een tijd later op mij in slaap valt. Dan leg ik haar wel weer terug in de wieg en slaapt ze verder. Als ik dan op de klok kijk, zou de anderhalf uur/uur later alweer voeding 'moeten' krijgen terwijl ze net slaapt. Ik zit zo in dubio met het schema aanhouden of loslaten en voeden op verzoek met het risico dat ze weer 2x in de nacht komt. Afgelopen nacht sliep ze rond 00.00u en kwam (dacht ik) om 2 uur weer. Ik flesje maken en kom ik terug, slaapt ze weer 😰 Toch maar wakker gemaakt en gegeven maar heel de tijd geslapen en maar 40cc op. Kon d'r wel weer snel terugleggen en vanochtend kwam ze om half 7 zelf dus dan zit er weer veel langer tussen 🤷♀️
8 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ik merk dat ik, en m'n partner, helemaal kriegelig worden van de klok en he ...
Zou lekker eten geven als zij aangeeft dat ze wil. Dan drinkt ze waarschijnlijk die flessen ook goed leeg en slaapt daarna. Ik doe dat ook zo. M’n kleine slaapt al een week snachs door, van 21:30 tot 06.00 zoiets.
Ze is nu 4,5 week
8 maanden geleden
Reactie op Mellys1991
Ik merk dat ik, en m'n partner, helemaal kriegelig worden van de klok en he ...
Ja herkenbaar! Hier heeft ze soms ook moeite met slapen en dan slaapt ze net een half uurtje als we alweer tegen de 3 uur aan zitten voor een volgende voeding. Wij bekijken het een beetje per keer, soms laten we haar nog wel even slapen maar proberen ook wel een beetje het ritme erin te houden (voor onszelf en voor haar) overdag. Snachts zetten we geen wekker en maken we haar niet wakker, maar ze komt uit zichzelf bijna stipt na 3 uur weer (helaas maar ook heel normaal voor deze leeftijd volgens mij).
8 maanden geleden
Reactie op MerelK12
Ja herkenbaar! Hier heeft ze soms ook moeite met slapen en dan slaapt ze ne ...
Hoe oud is jullie kleine? Heel herkenbaar, ons meisje is vrijdag drie weken maar heeft opeens ook veel moeite met slapen en dan vooral in de nacht. Ze kan heel lang geluiden liggen maken in de co sleeper na de fles (veroorzaakt vooral door krampjes en scheetjes), totdat het tijd is voor de volgende voeding. Iemand nog tips? Wij overwegen nu om over te stappen van de normale Nutrilon naar Nutrilon Omneo…
8 maanden geleden
Reactie op anoniemxxx3
Wij hadden ook een baby waarvan we twijfelden of ze niet te veel dronk. Ze zat een paar dagen ruim boven de richtlijn. Ze gaf zelf niet duidelijk aan dat ze vol zat dus we lieten haar gewoon drinken, maar merkten wel dat ze steeds meer last had van krampjes en reflux. Daarom toch het cb gebeld en die dachten ook wel dat het te veel was en raadden aan om te proberen te minderen omdat haar maagje het waarschijnlijk nog niet aan kon (nog niet groot genoeg is). Dus nu geven we haar iets minder en dat lijkt wel redelijk te werken. Ze vind het in ieder geval niet vervelend dus ik denk dat zij toch niet heel goed kan aangeven als ze verzadigd is.