900 Reacties

4 maanden geleden

Mijn zoontje drinkt vaak niet meer dan 165 (150+5). Ik heb vaker geprobeerd 200 te geven, maar dan stopt hij bij nog 40 ml. Ook drinkt hij vaak rond 23:00 en 03:00 of 02:00 en 05:00, net hoe het uitkomt. Hij is 25 weken oud. Hij krijgt ook fruit 's morgens en 's avonds een half potje groente. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die nachtflessen verdwijnen? Want om 7 uur drinkt hij zijn fles niet meer leeg.

4 maanden geleden

Hier drinkt m’n meisje ineens nog maar 3 flessen per dag, en drinkt ze niet eens leeg. Zit hierdoor ineens rond de 500 ml ipv 900! Is dit normaal??

4 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Hier drinkt m’n meisje ineens nog maar 3 flessen per dag, en drinkt ze niet ...
Bied je dan 3 flesjes aan? Je kan toch wat minder tijd ertussen laten zodat ze meer drinkmomenten heeft? Ik ben nu niet thuis maar ik had een foldertje gekregen over voeding en melk, volgens mij is het nog steeds minimaal 4 flesjes per dag. Ook met oefenhapjes, maar ik kan dat nu niet checken.

4 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Mijn zoontje drinkt vaak niet meer dan 165 (150+5). Ik heb vaker geprobeerd ...
Eet hij al hapjes? Misschien kan je die ophogen? Dan kan het zijn dat hij geen behoefte meer heeft aan de nachtfles.

4 maanden geleden

Zijn er hier al kindjes die zo veel hapjes eten dat ze een fles laten vallen? Ik heb een kleine vreetzak die ondertussen ‘s ochtends fruit eet, ‘s middags brood en ‘s avonds groente met soms wat kip of ei en soms iets van rijst of pasta… hij heeft oneindig honger en er is niks dat hij niet lust. Volgens het consultatiebureau is het allemaal prima en laat hij vanzelf wel een fles vallen… Alleen drinkt hij nog steeds 5 flessen van 200 op een dag leeg tot op de laatste druppel. En drinkt gulzig alsof hij niet net een heel bord leeg heeft gegeten 😅. Ik voed op verzoek maar hij komt echt stipt om de 3 uur en rekken lukt echt niet. Zelfs de gastouder verbaasde zich erover. Hij wordt overdag ook gewoon wakker als hij honger heeft en dat is bijna altijd 3 uur na de vorige voeding.

4 maanden geleden

Reactie op MaraDinne

Zijn er hier al kindjes die zo veel hapjes eten dat ze een fles laten valle ...
Die van mij net 6 maanden en lust werkelijk alles. Alleen de fles komt ze om 3 tot 4 uur, en zag dat ze nu 3 a 4 flessen mag van 220ml, echter spuugt ze soms mondjes maat en eet ze groente en fruit. Vandaar dat ik mij eigen gevoel volg en doe dan 5 flessen 150 wat ongeveer het zelfde is, als ik kijk naar 4 x 220 ml. Doen wat je denkt dat het beste is. Wellicht iets minder in de fles doen?

4 maanden geleden

Reactie op MaraDinne

Zijn er hier al kindjes die zo veel hapjes eten dat ze een fles laten valle ...
Hier nagenoeg hetzelfde verhaal… Het meeste maak ik vers, maar mocht er toch een potje aan te pas komen dan eet hij in de ochtend 200 gram fruit van 6+ en in de avond 200 gram groente van 6+. Als ik brood eet dan geef ik hem de korstjes als vermaak 🙂 Wij geven normaal om 07u, 11u, 15u en 19u een fles van 180/6 maar afgelopen dagen loopt alles anders 😅 we hebben vakantie en hij slaapt zo tot 08u soms 09u. De fles van 15u slaat hij over omdat hij dan slaapt tot 16/17u. Dus hij heeft nu een aantal keer maar 3 flessen gehad. Ik maak mij er niet zo druk om.. als hij honger heeft dan hoor ik het wel. Enige wat ik heb gedaan is de 3 flessen verhoogd naar 210/7, waarvan de laatste een papfles.

4 maanden geleden

Zijn er hier nog meer baby's van 6 maanden die rond 23:00, 03:00 en 04:00 wakker worden voor een voeding? Hij drinkt zijn fles van 07:30 niet leeg, maar die van 02:00 wel helemaal. Als ik hem minder geef, begint hij hard te huilen als het op is. Hoe kom ik van die nachtfles af.☺️

4 maanden geleden

Reactie op Fynania

Eet hij al hapjes? Misschien kan je die ophogen? Dan kan het zijn dat hij g ...
Hij eet al paar weken. gisteren al 60 gram groente en 60 gram fruit gegeten. Ik wil hem wel meer geven, maar hij wilde gisteren niet meer. Heb nu potjes voor 6+ ipv 4+

4 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Bied je dan 3 flesjes aan? Je kan toch wat minder tijd ertussen laten zodat ...
Tm 5mnd

4 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Bied je dan 3 flesjes aan? Je kan toch wat minder tijd ertussen laten zodat ...
Vanaf 6mnd

4 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Hoe gaat het nu?

4 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Zijn er hier nog meer baby's van 6 maanden die rond 23:00, 03:00 en 04:00 w ...
Hier ook nog steeds. Ben er ook echt klaar mee geef nu nog maar 90cc dacht langzaam af te bouwen en te verminderen maar 60cc gaat hij echt huilen voor meer.

3 maanden geleden

Reactie op babywisj2

Hi ik heb precies hetzelfde maar 2 /3 flessen per dag en niet eens op ik weet ook niet meer wat ik kan doen ik heb alles geprobeerd

3 maanden geleden

Reactie op Wondermeer

Ja hier een kindje die ook aan de pepti zit. Eerste 1,5 week was vreselijk. ...
Mijn zoontje drinkt ook pepti heb je het gevoel dat ze met deze melk minder drinken mijn zoon drinkt nog maar 3 flessen en niet helemaal op

3 maanden geleden

Hee hee, Weet iemand misschien waarom je van nummer 1 voeding naar nummer 2 opvolgmelk gaat? En wat het verschil is alvast bedankt! 😁

3 maanden geleden

Reactie op Annabelle De Vroomen

Hee hee, Weet iemand misschien waarom je van nummer 1 voeding naar nummer ...
Mij is verteld door de jeugdverpleegkundige, dat nu je kleintje ook andere voeding eet, nummer 2 daar beter bij aansluit. Zitten bepaalde stoffen in die daarbij aansluiten. Naarmate ze ouder worden hebben ze andere dingen nodig om te groeien dan alleen maar die nummer 1 melk. Bij borstvoeding gaat dat 'automatisch' omdat dat aanpast aan de behoefte van je kindje.

3 maanden geleden

Reactie op kusRens

Mij is verteld door de jeugdverpleegkundige, dat nu je kleintje ook andere ...
Dit klopt volgens mij inderdaad. Er zit volgens mij ook meer ijzer in nummer 2, omdat de voorraad wat ze na de bevalling hebben meegekregen daarna minder is. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Volgens mij is het ook niet erg om nummer 1 langer te geven.

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Dit klopt volgens mij inderdaad. Er zit volgens mij ook meer ijzer in numme ...
Nummer 2 heeft idd net een andere samenstelling dan 1. Oa. meer ijzer en minder suiker. Het sluit dus net even beter aan bij de behoefte van kindjes >6 maanden dan nummer 1. Al is het verschil ook weer niet heel groot. Verder mag op nummer 2 korting gegeven worden, het kan dus goedkoper zijn dan nummer 1.

3 maanden geleden

Reactie op Mendev

Nummer 2 heeft idd net een andere samenstelling dan 1. Oa. meer ijzer en mi ...
Oh ik dacht dat kortingen pas bij melk vanaf 1 jaar mocht. Al ging ik nooit daarop over. Ik heb bij mijn oudste toen alleen kunstvoeding tot 1 jaar gebruikt ook toen hij ouder was. Omdat de voedingen daarna volgens mij wel weer meer suiker bevatten.