900 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Oh ik dacht dat kortingen pas bij melk vanaf 1 jaar mocht. Al ging ik nooit ...
Ja opvolg 3 en 4 zijn niet nodig (begreep ik). Zitten veel meer suikers in en voegen niet echt iets toe.

3 maanden geleden

Reactie op LadyGrey

Oh ik dacht dat kortingen pas bij melk vanaf 1 jaar mocht. Al ging ik nooit ...
Nee korting mag dus al vanaf opvolgmelk nr. 2. Zo heeft Etos volgens mij standaard 10% korting als je via mijn Etos koopt. Een vriendin van mij geeft deze voeding en koopt opvolgmelk 2 altijd met korting. Overigens helemaal met je eens dat opvolg melk 3 en 4 enz. echt niet nodig is. Vanaf 1 jaar gaan wij over op ‘gewone’ melk producten en melkvervangers.

3 maanden geleden

Reactie op Mendev

Nee korting mag dus al vanaf opvolgmelk nr. 2. Zo heeft Etos volgens mij st ...
Oh dat wist ik niet. Nu koop ik altijd het huismerk van de Jumbo en ik heb er nog nooit korting op gehad volgens mij, maar die is sws al wel schappelijk geprijst, dus vind dat niet per se erg.

3 maanden geleden

Welk merk gebruiken jullie van nr 1/2 melk? Ik gebruik Jumbo huismerk (nr 1 nog), maar zie nu dat daar maltodextrine in zit.. ik dacht dat er bij nr 1 geen suiker aan toegevoegd mocht worden.. gebruiken jullie nr 1 of 2?

3 maanden geleden

Hoe groot zijn de flessen die jullie geven als jullie 4 flessen geven? Bij ons is de laatste avond/nachtvoeding er af en ik twijfel nu soms of ze daardoor overdag meer honger heeft. Ik geef nu 180cc+6 schepjes, kan de fles verhoogd worden naar 210? Of is dat te veel om in 1 keer te geven? Dochter is 6 maanden.

3 maanden geleden

Reactie op MerelK12

Hoe groot zijn de flessen die jullie geven als jullie 4 flessen geven? Bij ...
Bij mij zeiden ze bij het cb dat 180cc prima blijft aangezien ze bij 6maanden ook meer eten gaan krijgen. Je mag overigens ook wel water of thee aanbieden tijdens fruit/groentehap 😊

3 maanden geleden

Reactie op MerelK12

Hoe groot zijn de flessen die jullie geven als jullie 4 flessen geven? Bij ...
Onze dochter van bijna 7 maanden krijgt 4 flessen van 180+6 scheppen. Verder in de ochtend haar fruit, middag brood en namiddag/avond groente. Tot nu toe lijkt ze genoeg te hebben. Voorheen gilde ze altijd na haar fles en zo wist ik dat het opgehoogd moest worden.

3 maanden geleden

Thanks voor de reacties! Ik denk dat we dan idd de hapjes wat gaan verhogen ipv de fles:) Die eet ze ook heel graag namelijk.

3 maanden geleden

Zijn er meer babys met flesvoeding die nog een nachtvoeding hebben? Mn bv is nu volledig afgebouwd, hij sliep ff door maar nu komt hij toch weer om 5 uur en heeft dan echt honger. Hij krijgt overdag 4x180+6, groente, fruit en brood. Cb zei dat ikhem gewoon water moet geven snachts, maar dat gaat echt tegen mn gevoel in

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Zijn er meer babys met flesvoeding die nog een nachtvoeding hebben? Mn bv i ...
Ja hier ook! Ik wordt echt gek van

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Ja hoor hier ook! Mijne krijgt zelfs 5x 180 , water brood fruit en groente nog komt die snachts en neemt geen genoegen met 90 dus moet 120 geven… erg bewegelijk ventje bijna 6 maanden maar kruip, zit en begint zich met optrekken.. ze hebben het gewoon nodig denk

3 maanden geleden

Reactie op DeniceP

Ja hoor hier ook! Mijne krijgt zelfs 5x 180 , water brood fruit en groente ...
Ja! Soms groeien/ontwikkelen ze zo hard en hebben ze extra trek!

3 maanden geleden

Reactie op DeniceP

Ja hoor hier ook! Mijne krijgt zelfs 5x 180 , water brood fruit en groente ...
Nou die van mij rolt nog niet eens 😂 Maar tijgert wel bijna, dus dat slaat hij over denk ik. Hij is wel groot voor zn leeftijd, dus ik voed hem maar gewoon

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Bij ons soms, al geven we vaak ook nog een avond voeding als wij naar bed gaan. Onze zoon groeide eerste niet zo hard op mijn borstvoeding. Was wel tevreden dus deed er verder toen niks mee. Hij sliep zelfs op de borstvoeding even door, maar toen ook niet meer. Dus veel is er niet veranderd met flesvoeding. Ik geef ook flesvoeding op verzoek, dus ik heb geen idee hoeveel het precies is, maar hij kan het toch wel goed gebruiken om nu wat harder te gaan groeien. Ik denk dat we meestal op 5 flesjes van 180 ml zitten. Maar het kan dus weleens verschillen.

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Hier nog 6 flessen hoor en half potje fruit.. ongeveer 6x6cm brood. Half potje 6+ en nog een fles om 19 23, en 1 rond 3 of 4😵‍💫

3 maanden geleden

Reactie op MaraDinne

Zijn er hier al kindjes die zo veel hapjes eten dat ze een fles laten valle ...
Hebben jullie al een fles kunnen afbouwen inmiddels ? Hier een baby van 6,5 maand. Drinkt 5 flessen van 180 + 6 (en heel soms nog een klein flesje in de nacht van 120). Maar verder eet hij ook 150 gram fruit, 1 boterham en 200 gram groente. We maken hem nog steeds wakker voor een fles om 22.30. Maar meer omdat hij alle flessen nog gulzig leegdrinkt. Misschien dat we toch een moeten proberen om hem te laten liggen en kijken wanneer hij zelf komt. Maar tot 2 weken geleden werd hij om 22.30 uit zichzelf nog wakker

3 maanden geleden

Reactie op Swoertman

Hebben jullie al een fles kunnen afbouwen inmiddels ? Hier een baby van 6,5 ...
Hier zitten we nu op 4 flessen van 180 en 1 flesje van 90 ‘s nachts. En een heel stuk fruit, boterham met pindakaas, zuivelspread, avocado of ei en een bord vol avondeten 🤪. Doordat we nu hij 6 maanden is water aanbieden bij zijn boterham heeft hij een fles laten vallen. 7:00 fles 10:00 fles 11:00 fruit 13:00 boterham met water 15:00/16:00 fles 18:00 avondeten 19:00 fles en naar bed. Soms eet hij echt veel als avondeten en dan geven we hem geen hele fles meer voor het slapengaan. ‘S nachts komt hij vaak nog voor een klein flesje, maar de afgelopen 2 dagen was dat pas om 05:30 🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op Swoertman

Hebben jullie al een fles kunnen afbouwen inmiddels ? Hier een baby van 6,5 ...
Wij hebben het precies hetzelfde! We proberen nu wel te kijken of hij er wakker voor wordt of niet en zo niet geven we hem niet en anders wel… maar meestal drinkt hij nog gewoon 5 flessen naast zijn flinke fruit- en groente hapjes!

2 maanden geleden

Hier een ander geluid. Ipv afbouwen komt me zoontje van 7 maand ineens om 02:00 en om 05:00 uur. Daarna gewoon om 11:00, 15:00, 18:00 en 22:00 uur. Allemaal 200 ml 😮‍💨 Ook krijgt hij 100 tot 120 gram fruit, avond eten en in de avond fles doe ik pap. Hoe kan het zo veel zijn? Ik zit al aan 1200 ml melk.

2 maanden geleden

Reactie op sils

Hier een ander geluid. Ipv afbouwen komt me zoontje van 7 maand ineens om 0 ...
Ons zoontje werd steeds vroeger wakker en had echt honger. Toen zijn we overdag meer eten gaan geven en dat heeft geholpen. CB zei dat alles wat ze overdag tekort komen, ze 's nachts inhalen. En dat je beter vast voedsel kan geven dan meer flessen. Dit hebben wij gedaan en sinds een week ook een fles laten vallen. Ons schema ziet er als volgt uit; Ontbijt fles 180 + 1 boterham Tussendoor fruithap of zachte stukjes fruit Lunch 1/1,5 boterham + fles 180 Tussendoor yoghurt, cracotte of groentjes Avondeten bijv aardappelen/groente/vlees Laatste fles is een papfles van 180 We bieden dit aan en ons kindje geeft goed aan wanneer hij genoeg heeft gegeten. Misschien helpt het jullie ook 😊