900 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook 3 flessen 07:00 210cc 13:00 180cc 19:00 180cc Die laatste 2 gaan nooit op. Blijft gemiddeld 100cc van staan. Hier veel meer interesse voor water en vast voedsel.

2 maanden geleden

Reactie op Bloemtje

Hier ook 3 flessen 07:00 210cc 13:00 180cc 19:00 180cc Die laatste 2 gaa ...
Mag ik vragen hoeveel water en vast voedsel jullie kind daarnaast eet/drinkt?

2 maanden geleden

Hier spuugt mijn zoontje van bijna 8 maanden een aantal keer de fles uit rond 18:30/19:00 uur. Om 17:00 of 17:15 uur krijgt hij een potje, wat hij meestal helemaal opeet. Geven jullie voor het naar bed gaan minder? Net heeft hij ook de hele fles en het potje uitgespuugd. Hij kan natuurlijk niet lekker zijn, maar ik merk deze week dat er te weinig tijd zit tussen het avondeten en die fles. Vaak komt hij ook nog om 22:30 uur 135 ml en 4 uur later drinkt hij dan 60/70 ml. Verder is dit beetje het schema. 6.30/7 uur fles 160 ml, 8 uur stukjes brood, dan 9 uur dutje, 10 uur fruithapje, 11 uur fles 165 ml, 12 uur broodje, dutje, 14.30 uur fles 125 ml, 17 uur potje, 18.45 uur fles, 22.30 uur fles, 4 uur fles. Hopelijk snel minder.

2 maanden geleden

Reactie op Stefanie14-02

Hoeveel flesvoeding geven jullie ? Zoontje is 7 maanden ☺️
4 of 5 keer 180 ml, die gaan alleen vaak niet helemaal op… verder een fruithapje in de ochtend, een groente hapje rond etenstijd. Tussendoor een maispuf of stukje brood. Ze is 7,5 maand.

2 maanden geleden

Ik wil heel graag van de nachtvoeding af. Als ons dochtertje snachts wakker wordt is ze alleen te troosten met de fles. Haar schema is ongeveer als volgt: Tussen 03.00 en 05.00 fles 180ml 7.30 brood 9.30 fles 180ml 12.00 fruit 14.30 fles 180ml 17.30 warm eten 19.00 fles 180ml Ze is een flinke baby van 7.5 maanden ( 11 kg) dus ik denk dat ze het niet nodig heeft. Hebben jullie tips om die nachtvoeding eraf te krijgen?

2 maanden geleden

Reactie op DuppieNoepie

Ik wil heel graag van de nachtvoeding af. Als ons dochtertje snachts wakker ...
Werkt afbouwen? Dus minder geven dan de 180cc? Heb ik bij de eerste toen wel gedaan. Bij mijn jongste was het uiteindelijk 60cc en nu mee gestopt. Uit nood nog wel staan voor het geval dat 😊.

2 maanden geleden

Reactie op Annumariej

Werkt afbouwen? Dus minder geven dan de 180cc? Heb ik bij de eerste toen we ...
Ja ben nu snachts 150ml aan het geven. Hoe heb jij het afbouwen aangepakt? Elke nacht 30ml minder? Of langer dezelfde hoeveelheid aanhouden? Even benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op DuppieNoepie

Ja ben nu snachts 150ml aan het geven. Hoe heb jij het afbouwen aangepakt? ...
Nee wel in stapjes van 2/3 dagen. Beetje op eigen inzicht of je denkt dat het de goede kant op gaat😊

2 maanden geleden

Reactie op Annumariej

Nee wel in stapjes van 2/3 dagen. Beetje op eigen inzicht of je denkt dat h ...
Ah oke dan ga ik dit even doorzetten. Ga nu vanacht maar eens 120ml doen. Heb 150ml 3 nachten gedaan en dat gaat goed.

2 maanden geleden

Reactie op DuppieNoepie

Ah oke dan ga ik dit even doorzetten. Ga nu vanacht maar eens 120ml doen. H ...
Succes😁

één maand geleden

Wij gaan nu ook over op flesvoeding. Ik vroeg me af hoe jullie de flesvoeding warm maken. Op de beschrijving van het doosje staat dat je eerst water moet koken en dan moet laten afkoelen.. maar dat duurt toch best wel lang als je baby ‘s nachts aan het huilen is? 😅

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Wij gaan nu ook over op flesvoeding. Ik vroeg me af hoe jullie de flesvoedi ...
Je kunt water ook opwarmen in de magnetron, of een warm water dispenser, of gedeelte gekookt gedeelte koud water. Wij hebben zelf de easybaby Milk maker, maar als ik ergens anders ben pak ik gewoon warm water uit de kraan.

één maand geleden

Reactie op kusRens

Je kunt water ook opwarmen in de magnetron, of een warm water dispenser, of ...
Ja dat vroeg ik me af, mag je niet gewoon warm water uit de kraan gebruiken?

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Ja dat vroeg ik me af, mag je niet gewoon warm water uit de kraan gebruiken ...
Ja hoor kan gewoon! Wij hebben een waterkoker aangeschaft met temperatuurregelaar. Zetten hem op 40 graden, als we weggaan op 50 en dan in de thermosfles. Tegen de tijd als we hem gebruiken moeten is het op de juiste temperatuur. Wij vinden het ideaal!

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Geen idee, ons kindje heeft er in ieder geval geen last van. Toen hij newborn was niet gedaan, maar nu pak ik dat dus wel gewoon.

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Bij ons gaven ze aan dat in veel provincies water gewoon uit de kraan niet goed was ivm kalk oid. Drenthe was 1 van de weinige provincies waar dat wel gewoon kan, maar voor een x lijkt me dat geen probleem.. En denk dat er wel verschil zit tussen newborn en 8m.

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Wij gebruiken gewoon warm water uit de kraan. Zelf doe ik vaak een gedeelte water van de cooker en dan koud water erbij, mijn man doet het met de temperatuur uit de kraan.

één maand geleden

Reactie op OMaxime

Wij gaan nu ook over op flesvoeding. Ik vroeg me af hoe jullie de flesvoedi ...
Wij deden altijd gewoon in de magnetron.

één maand geleden

Ik maak een thermoskan in de ochtend en gebruik dit de hele dag. Meng het verder gewoon met kraanwater

één maand geleden

Voor de mama’s die drie flessen geven: geven jullie de tweede fles met de broodmaaltijd om 12 uur of als tussendoortje in de middag rond 15 uur en dan een derde fles voor het slapen? Dus bijv 7-12-19 of 7-15-19? En welke hoeveelheden drinken jullie baby’s dan? Ik zie door de bomen het bos niet meer wat nou meestal toegankelijk is.