900 Reacties
茅茅n maand geleden
Reactie op Robertaa
Voor de mama鈥檚 die drie flessen geven: geven jullie de tweede fles met de b ...
Ik geef rond 7u 180+6, rond 12u 180+6 en rond 18.30 150+5 (tijdens het eten krijgt ie een beetje Griekse yoghurt, vandaag minder en hiervoor gekozen ivm te vol in bed liggen).
茅茅n maand geleden
Reactie op Robertaa
Wij geven rond 6/7 - 12 en 6/7 een flesje, en als hij er echt nog om vraagt een vierde flesje eind van de middag (dit is dan vaak wat minder). Geven 3 flessen van 180+6, middelste fles gaat niet altijd helemaal op.
茅茅n maand geleden
Reactie op Robertaa
Ik geef om 7 uur de middag fles geef ik om 13:45 voor haar middagslaapje en dan de avond fles weer voor het slapen gaan. Doe expres niet met het broodje eten, aangezien ze dan water erbij krijgt
茅茅n maand geleden
Wij proberen de vierde fles van rond 15 uur na het middagslaapje af te bouwen omdat ik lees dat je vanaf 8 maanden naar 3 flessen zou moeten. Maar ik merk dat ze eind vd middag vaak wel trek heeft en het dan moeilijk volhoudt tot 17:30 voor de avondhap, iemand nog tips voor beetje vullende gezonde snacks? Ik gaf nu wat maisvingers en water... Of toch gewoon nog even die vierde fles geven?
茅茅n maand geleden
Reactie op MerelK12
Wij proberen de vierde fles van rond 15 uur na het middagslaapje af te bouw ...
Misschien iets van liga?
茅茅n maand geleden
Reactie op MerelK12
Ik geef nu weleens dan om 4 uur of half 5 alvast een potje en dan kan hij s'avonds gewoon de stukken eten mee eten wat hij mag eten. En als het echt niet zou willen, zou ik gewoon de fles blijven geven. Daar zitten alle goede voedingsstoffen in, dat lijkt mij nog steeds gewoon gezond en als hij zelf aangeeft het nodig te hebben.
Wij hebben ook echt een tijd de overgang van 4 naar 3 flessen gehad. Meestal zijn het er nu wel 3, maar als hij een keer een 4de nodig lijkt te hebben, dan geef ik die gewoon.
茅茅n maand geleden
Reactie op MerelK12
Kostte ons erg veel moeite om van 5 naar 4 te gaan (terwijl hij alle vaste voeding ook erg goed mee eet). We geven voorlopig nog de 4e fles omdat hij er echt nog niet aantoe is. Hij is nu ruim 8 maanden.
茅茅n maand geleden
Reactie op MerelK12
Ik geef haar nog steeds vier flessen (8,5 maand). Sommige dagen heeft ze niet zoveel zin om te eten, en dan kom je uiteindelijk toch weer bij melk uit. De flesjes zijn wel kleiner geworden, misschien is dat een idee?
24 dagen geleden
Reactie op marieke98
Hi! Dochtertje hier bijna 9 maanden maar weigert steeds vaker de fles (drin ...
Misschien doorkomende tandjes??
24 dagen geleden
Reactie op marieke98
Hi! Dochtertje hier bijna 9 maanden maar weigert steeds vaker de fles (drin ...
Bij cb gaven ze ons aan dat 300-400 ml nu echt genoeg is. Hier drinkt ze ook nog maar 1 of 2 flessen en water of sap tussendoor.
23 dagen geleden
Mijn dochter (9maanden) drinkt nog steeds om de 4uur een fles van 180+6 (in totaal dus 4 flessen per dag), maar ik zie niet zo goed welke vaste voeding ik nog op kan hogen om de fles af te bouwen.
7:00 uur: fles
9:00/10:00: potje fruit, eet meestal de helft op
11:00: fles
12:30 broodje jam (eet soms alles, soms de helft op)
15:00: fles
17:00: potje warm eten (soms alles, soms maar 2 happen)
19:00 fles
Vaak nog 2x ergens tussendoor een maisvinger of half eitje.
Iemand tips? Of is ze gewoon nog niet toe aan minder flessen?