899 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op chayennemason

Mijn zoontje is 6 weken oud , ik geef 120 ml borstvoeding melk maar hij hee ...
Ons zoontje is ook 6 weken oud en woog vorige week 4.66 kilo. Sinds een paar dagen is hij ook heel erg verdrietig als de fles van 120 op is. Dus af en toe geven wij een bonusfles van 30. Wel zitten we over na te denken om de fles langzaam op te hogen naar 150. Overdag wil hij graag om de 3 a4 uur de fles, maar snachts moeten we hem na 6 uurtjes slaap gewoon wakker maken.

8 maanden geleden

Reactie op EvelienXxx

Ons zoontje is ook 6 weken oud en woog vorige week 4.66 kilo. Sinds een pa ...
Hij zit overigens precies op de groei lijn van cb ( Hij is redelijk lang)

8 maanden geleden

Reactie op EvelienXxx

Ons zoontje is ook 6 weken oud en woog vorige week 4.66 kilo. Sinds een pa ...
Ze mogen al 8 uur doorslapen met 6 weken

8 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Mijn zoontje drinkt met 3 weken ook 120 ml en krijgt zelfs voeding voor hongerige baby’s, je moet ff kijken waar jouw kind verzadigd van raakt en mijn zoontje slaapt wel langer door met de 120 ml. Als je twijfelt kan je altijd nog overleggen met consultatie bureau.

8 maanden geleden

Reactie op Leeuwtje84

Ze mogen al 8 uur doorslapen met 6 weken
Oh echt? Dat wist ik niet. Haha dan gaan we daar zeker even mee oefenen 😆

8 maanden geleden

Reactie op chayennemason

Mijn zoontje is 6 weken oud , ik geef 120 ml borstvoeding melk maar hij hee ...
Ik geef ons zoontje van 6 weken 130 cc. En als ik merk dat hij meer nodig heeft of het snel leeg drinkt voor een aantal dagen ga ik met 10 cc omhoog. Ik vind stappen van 20 cc omhoog wel erg veel.. We zitten nu al een tijdje op 130, stappen binnenkort weer omhoog

8 maanden geleden

Ons zoontje is nu drie weken en 3 dagen. Hij weegt ongeveer 4kilo. Krijgt voeding op verzoek. Bieden 120ml aan met 4 schepjes. Vaak drinkt hij rond de 100cc, soms 120cc. Overdag komt hij om de 2,5/3uur. In de nacht kwam hij om de 4uur, momenteel ook weer om de 3uur. Hij geeft na een voeding elke keer voeding terug, soms ook nog 1,5u na de voeding. Wil eigenlijk naar wat minder flessen toe. En dat er wat langer tussen zit. Iemand tips?

8 maanden geleden

Spuugt hij ook na 100cc of alleen als hij meer heeft gedronken? Misschien drinkt hij de fles te snel/onrustig? Of wellicht dat je na het voeden wat langer rechtop kunt zitten, wij zitten hier na de voeding nog 15-20min rechtop (boertje en drinken laten zakken) voordat we hem in bed leggen.

8 maanden geleden

Reactie op Veerlex

Ons zoontje is nu drie weken en 3 dagen. Hij weegt ongeveer 4kilo. Krijgt ...
Oeps had niet op reageren gedrukt maar mijn post hieronder was een reactie op jouw bericht.

8 maanden geleden

Onze zoon is 2,5w oud, al een poos niet gewogen maar vermoed zo ergens tussen 3400-3600gr. Hij komt per dag 8x uit zichzelf voor de fles (elke 3uur) en drinkt dan tussen de 90-100cc. Gisteren had hij na de fles nog trek dus hebben we wat extra gegeven. Ik vraag mij af of dit niet veel is, vooral omdat hij nog op 8 flessen zit? Ik ga er van uit dat zodra hij langer tussen de flessen laat dat er eentje vervalt, maar dat zie ik nu dus nog niet zo gauw gebeuren. Ophogen lijkt me dan ook weer zo veel 8x110cc per dag. Flessen laten vallen lijkt mij pas te gebeuren wanneer er wordt opgehoogd, of heb ik dat mis?

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Spuugt hij ook na 100cc of alleen als hij meer heeft gedronken? Misschien ...
Hij spuugt inderdaad ook als hij minder drinkt. Soms begint hij onrustig met drinken en daarna wel rustig. Voeden vaak therapeutisch op de zij. Niet het idee dat dit helpt. Doet gemiddeld 20min over de fles. Wel boert hij niet heel gemakkelijk. En inderdaad rechtop houden na de voeding doen wij ook. Maar dan toch vaak met weer terug leggen in bed of de box komt er melk terug. Verder is hij heel tevreden hoor. En raakt niet overstuur van het spugen, omdat het mondjes maat eruit loopt.

8 maanden geleden

Hier spuugt ze ineens ook, met de flessen van 130.. hiervoor nooit gespuugd. Zou het dan toch nog te veel zijn soms? Is zo’n 1 keer per dag

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Onze zoon is 2,5w oud, al een poos niet gewogen maar vermoed zo ergens tuss ...
Misschien kun je de nachtflessen meer geven waardoor hij wellicht langer slaapt en er dus een nachtfles tussen uit kan? Zo hebben wij het iig gedaan. Doordat hij nu 's nachts pas na 4 of 4,5 uur wil eten komen we uit op 7 flessen.

8 maanden geleden

Reactie op Ztjee

Onze kleine is vandaag 3 weken. We zitten nu al twee weken ong op 90ml we m ...
Ja mijn dronk ook 120 met 3 weken.

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Onze zoon is 2,5w oud, al een poos niet gewogen maar vermoed zo ergens tuss ...
Ik vraag me af of hij met deze hoeveelheden voeding niet al een stuk meer weegt dan je vermoedt. Als ik vergelijk met onze situatie; kleintje weegt vandaag 3845 gram en krijgt 90x7. Met een gewicht van 3500 gram zou je aan een maximum van 525 ml per dag zitten, deel dat door 8 voedingen en je komt op 66 ml per voeding... 110 is dan bijna het dubbele. Ons werd vandaag afgeraden al op te hogen vanaf 90 door de jeugdarts. Vaak lijkt het na de fles of ons zoontje nog trek heeft, maar is het slechts zuigbehoefte, vaak krijgt hij ook krampjes en heeft ook daarbij weer zuigbehoefte. Maar is wel verzadigd bij de 90ml. Blijft jouw kindje echt huilen, of hoe uit zich die honger na de fles?

8 maanden geleden

Reactie op Kleine Kameleon

Ik vraag me af of hij met deze hoeveelheden voeding niet al een stuk meer w ...
Wij hebben inderdaad van de jeugdarts advies gehad om 65-70cc per fles aan te bieden, dit kwam ter sprake nadat wij bij de SEH waren geweest wegens verhoogde temperatuur. Echter was hij na de fles erg onrustig, blijven huilen en wild zoeken en happen. Dit verstoorde ook zijn slaappatroon (kort slapen, veel wakker en onrustig), na 2 dagen zijn we weer langzaamaan meer gaan aanbieden en we merkten gelijk weer verbetering in zijn gedrag en slapen. We gebruiken al een prematuurspeen op de fles en voeden therapeutisch, en hebben destijds ook de speen aangeboden. We hebben kunnen uitsluiten dat het zuigbehoefte is. Ook nu bieden we eerst de speen aan, soms werkt dat maar we merken nu beter aan zijn signalen wanneer hij echt trek heeft en wanneer hij zuigbehoefte heeft. Hij heeft gelukkig amper last van krampjes (heel af en toe) en spuugt ook niet na de fles. Ik was sws ook van plan om langs het CB te gaan bij het inloopspreekuur om hem te wegen en de situatie voor te leggen. Laatste keer dat het CB op huisbezoek was gaf de verpleegkundige aan dat kindjes van zijn leeftijd en gewicht vaak tussen 90-100cc per voeding krijgen. CB gaf aan dat de hoeveelheid voeding een minimum is (150xgewicht/aantal voedingen). Hoe doen jullie dat dan, geven jullie na de fles een speen om aan de zuigbehoefte te voldoen?

8 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Wij hebben inderdaad van de jeugdarts advies gehad om 65-70cc per fles aan ...
Oh echt, een minimum? 😶‍🌫️ Ik wist niet beter dan dat het een richtlijn is. Wij hebben dan ook het dringend advies gegeven er max 100 ml boven te gaan zitten per dag, om niet teveel aan te bieden. Wat een verschillende hoeveelheden en adviezen allemaal. Natuurlijk blijft je kindje en zijn behoefte leidend. Ik herken me grotendeels in jouw verhaal, wij hebben dezelfde zoektocht gehad (andere hoeveelheden). Bieden inderdaad bij zuigbehoefte de speen aan, gebruiken ook een prematuurspeen en voeden ook therapeutisch vanwege dat het anders te snel gaat, maar dat is weer een ander verhaal.

8 maanden geleden

Oh echt, een minimum? 😶‍🌫️ Ik wist niet beter dan dat het een richtlijn i ...
Hoi, Wat wordt bedoeld met therapeutisch voeden? Ik zie het een aantal keer voorbij komen.

8 maanden geleden

Oh echt, een minimum? 😶‍🌫️ Ik wist niet beter dan dat het een richtlijn i ...
Ja snap het zelf ook niet meer, iedereen lijkt wat anders te roepen 🙃

8 maanden geleden

Hoelang laten jullie Max tussen de voeding overdag? Zit hier bijna op 5 uur en ze slaapt nog… overigens zit haar ontlasting enorm dwars en heeft ze de hele avond al last van krampjes.. wat zouden jullie doen? Heeft nu dus pas 3 flessen op vandaag