20 Reacties
vor 2 Monaten
Ik zou ook gewoon de fles van 23:00 afbouwen met gewone flesvoeding. Heb sowieso geen idee als het al goed is om je kleine al gewone melk te geven, dus daar kan ik je geen tips in geven
vor 2 Monaten
Dit zegt de GGD erover:
Tot 1 jaar kan een baby niet voldoende ijzer en goede vetten uit vaste voeding en koemelk halen. Daarom geef je borstvoeding of kunstvoeding afgestemd op wat het lichaam van een baby nodig heeft. In koemelk zitten minder ijzer en goede vetten en meer eiwitten dan in borst- of kunstvoeding.
En dit zegt oudersvannu nog als toevoeging:
Gewone melk geef je pas vanaf één jaar, omdat het te weinig ijzer en te veel eiwit bevat, dit laatste kunnen de nieren van een baby nog niet aan. Af en toe een slokje of een klein bakje yoghurt is vanaf 8 maanden niet meteen schadelijk, zolang het geen grote hoeveelheden zijn en het geen voeding vervangt.
Waarom wil je kunstvoeding afbouwen?
vor 2 Monaten
Koemelk geven is niet de bedoeling als ze jonger dan een jaar oud zijn!
Echt aanhouden wat het advies is vanuit GGD etc. Ze hebben niet voor niets tot een jaar borstvoeding of flesvoeding nodig!
vor 2 Monaten
Gewone melk mag pas vanaf 1 jaar. Oké al zou je ermee starten op bijna 12 maanden geen probleem.
Gewone melk bevat niet die juiste dingen die je baby nu nodig heeft en die zitten in bv of kv wel.
vor 2 Monaten
Nee dit wordt echt afgeraden tot 1 jaar want de nieren kunnen gewone melk nog niet verwerken/het kan wel maar is niet goed voor de nieren. Waarom wil je per se afbouwen?
vor 2 Monaten
Reactie op Carly90
Waarom wil je afbouwen? Kunstvoeding of borstvoeding is tot 1 jaar de hoofd ...
Hij krijgt nog best wel (te) veel flesjes gedurende de dag dus wil 1 of 2 flesjes overslaan dus dacht er aan die van 23:00 te doen
vor 2 Monaten
Melk onder 1 jaar is echt geen goed idee. Hun lichaampjes zijn er nog niet klaar voor.
At 12 months old (but not before), your child can be introduced to cow's milk. Before your child is 12 months old, cow's milk may put him or her at risk for intestinal bleeding. It also has too many proteins and minerals for your baby's kidneys to handle and does not have the right amount of nutrients your baby needs
“
vor 2 Monaten
Echt gaan afbouwen met flesvoeding als je kindje 8 maanden is en dan ipv kunstvoeding gewone melk geven? Wat schiet je daar mee op?🤭 Volgens mij niets, behalve dat je kindje melk geeft waar niet de goede voedingsstoffen in zitten en zijn lijfje nog helemaal niet aan kan.
Tot zeker 1 jaar heeft je kindje écht nog gewoon kunstvoeding (of bv) nodig en daarna kun je koemelk introduceren.
Maar melkvoedingen afbouwen kan alleen door er vaste voeding tegenover te zetten.. dus hoe meer vaste voeding je kindje gaat eten hoe minder melk hij gaat drinken. Dit hoef je vaak niet eens actief af te bouwen maar je kindje gaat vanzelf minder drinken omdat z'n buikje gevuld is met bijv. Fruithapje, avond eten etc.
Maar melk blijft echt nog het belangrijkste!
vor 2 Monaten
Reactie op Wittevlinder
Hij krijgt nog best wel (te) veel flesjes gedurende de dag dus wil 1 of 2 f ...
Staar je niet blind op die flessen hoor... CB kan daar soms zo panisch over doen! Mijn kind met borstvoeding drinkt ook zeker een x of 6/7 per dag /nacht, dus waarom zou dat met flesvoeding ineens een probleem zijn.
vor 2 Monaten
Reactie op Wittevlinder
Hij krijgt nog best wel (te) veel flesjes gedurende de dag dus wil 1 of 2 f ...
Ahjoh, mijn zoontje drinkt ook nog 6/7 flessen hoor op een dag. En daarnaast ook gewoon nog zijn fruit/groente/boterham. Ik denk maar, zolang hij er zelf voor komt zal hij het nodig hebben. Hij groeit niet de pan uit, dus komt wel goed. Ik geef overdag dan wel soms een fles van 150ml, zodat hij wat minder veel binnen krijgt. Dat zou je ook verspreid over de hele dag kunnen doen, scheelt dan ook al!
vor 2 Monaten
Snap wel dat je wilt afbouwen ivm eventuele nachtrust. Maar ik zou het niet afdwingen. Mijn zoontje van net 8 maanden komt nog steeds ‘s nachts vragen om voeding en ik geef hem dan 200 cc, wat hij gretig opdrinkt. Hij is dan echt hongerig, terwijl hij overdag goed eet/drinkt. Je baby weet zelf goed aan te geven waar hij behoefte aan heeft. Maar waarom wil je koemelk geven ipv kunstvoeding?