15 Reacties

vorig jaar

Mijn zoon van bijna twee heeft dus hvm ziekte gehad vorige week, hij had één dagje koorts en daarna kreeg hij een paar bultjes rond zijn (duh 😛) handen, voeten en zijn mond. Nu trekken ze al bijna weg en gelukkig dus zo goed als geen last van gehad. Maar nou maakte ik me natuurlijk ook zorgen om mijn andere zoontje van nu net 3 maanden. Heb mijn zoons uiteraard niet uit elkaar gehouden. Op het internet staat namelijk ook dat nadat je hvm ziekte hebt gehad je nog weken tot maanden (!) besmettelijk kan zijn. Maar het schijnt dus ook bij de wat kleinere kindjes vrij mild te zijn. De koorts is niet fijn maar als ze er geen last van lijken te hebben dan is paracetamol niet nodig, hebben het wel even in huis gehaald voor de zekerheid. Als ze wel echt veel last lijkt te hebben van de bultjes kan je altijd een haverbadje proberen, dat verzacht de jeuk een beetje. Hopelijk vermindert dit een beetje je “angst” voor hand voet mond ziekte. Ook nog een grote kans dat ze het niet krijgt hoor :). Volgens mij, correct me if I’m wrong, zou je dan over 6 dagen zo de eerste signs kunnen zien. Mijn jongste vertoond nog niets dus wie weet is hij de dans ontsprongen.

vorig jaar

Hier heeft onze dochter van 2 dit net gehad. En de baby heeft er weinig last van gehad. Balen zou ik niet doen. Ze gaat nog overal van alles oppakken

vorig jaar

Reactie op Tauriel

Hier heeft onze dochter van 2 dit net gehad. En de baby heeft er weinig las ...
Haha ja dat is zeker waar 😂

vorig jaar

Reactie op K@yleigh

Mijn zoon van bijna twee heeft dus hvm ziekte gehad vorige week, hij had éé ...
Enorm bedankt! Ik ben zeker gerustgesteld! Ik wist echt niet wat ik kon verwachten namelijk 🙏🏼. We houden haar lekker in de gaten en hopelijk loopt het allemaal los. De timing is op z’n zachts gezegd een beetje onhandig 🥴. Maar ben blij dat het ook niet gevaarlijk is ofzo. Dank je wel voor je advies🙏🏼🙏🏼

vorig jaar

Reactie op Tauriel

Hier heeft onze dochter van 2 dit net gehad. En de baby heeft er weinig las ...
Dank je wel! Jaa nou er valt niemand iets te verwijten natuurlijk, want virussen pik je overal op. Dat is helemaal niet erg. Alleen mocht ze het krijgen en hier heftig op reageren, valt onze vakantie in het water! De timing is echt heel onhandig 🥴

vorig jaar

Reactie op lennie002

Dank je wel! Jaa nou er valt niemand iets te verwijten natuurlijk, want vi ...
Ah ja dat zou niet zo leuk zijn!

vorig jaar

Reactie op Tauriel

Ah ja dat zou niet zo leuk zijn!
Ja precies. Mijn twee oudsten hebben vaak kinderziektes gehad, behalve deze. Ik had hier geen ervaring mee en hopelijk heb ik dat over een paar weken nog niet🤣🤣

vorig jaar

Reactie op lennie002

Ja precies. Mijn twee oudsten hebben vaak kinderziektes gehad, behalve deze ...
Haha hoop met je mee 🤞🏻!

vorig jaar

Mijn dochter van 2,5 jaar had dit laatst, 5 dagen nadat ik het bij haar opmerkte door een dag verhoging en flinke pijn in haar mond had mijn baby van toen 5 weken oud koorts. Omdat ze nog zo klein was naar de huisartsenpost en omdat ze behalve koorts geen symptomen had voor de zekerheid doorgestuurd en op de spoedeisende hulp uitgebreid onderzocht. Hoefde niet te blijven gelukkig. Volgende dag nog een keer daar geweest om bloedonderzoek te herhalen voor de zekerheid. Uiteindelijk 4 dagen koorts en paracetamol en 1 blaasje op haar handje als enige “bewijs” dat ze ook mond hand voetziekte had😅 Viel dus uiteindelijk mee maar omdat ze nog zo klein was werd er serieus gekeken naar de koorts. Verder had mijn oudste in mijn kraamweek waterpokken (gelukkig met veel afstand tussen de 2 en heel veel handenwassen de baby niet gekregen) dus ik was heel erg klaar met al die virussen🙈

vorig jaar

Reactie op Bibi123

Mijn dochter van 2,5 jaar had dit laatst, 5 dagen nadat ik het bij haar opm ...
Oh wow! Dat zal vast stressvol geweest zijn! Je hebt een hoop meegemaakt met die rot virussen. Maar als je al een kindje heb hou je het zo moeilijk buiten de deur. Wel erg fijn om te lezen dat het uiteindelijk wel mee viel. Maar leuk is anders😵‍💫

vorig jaar

Mijn zoon heeft dit in zijn eerste jaar van de opvang 2 of 3 keer gehad! En ik heb het zelf 1 keer gehad, ik vond het zelf erg irritant. Beetje tintelend gevoel in je handen zodra je wat aanraakt, alsof je handen in de fik staan. Ze mogen gewoon naar school/opvang en jij naar je werk zei mijn huisarts dus je kan ook lekker op vakantie ;) geen zorgen, het is niks ernstigs en gaat over!

vorig jaar

Ze heeft nog geen bultjes gekregen ofzo. Dus het zal wel loslopen. Ondanks dat is er een besluit genomen dat ze haar kind met bultjes meeneemt naar een verjaardag. Ik vind het nogal egoïstisch, maar goed. Wij blijven thuis voor de baby, maar ook voor mijn zoon die het aan zijn nieren heeft. Bij een normale virus krijgt ie al last van zijn nieren namelijk (daar wordt ook geen rekening mee gehouden. En we zijn echt klaar met de ziekenhuisopnames). Ik heb op Google gelezen dat je een fit to fly moet regelen als je wilt vliegen en dat het aan de luchtvaartmaatschappij ligt of je nog mag gaan.

vorig jaar

Reactie op lennie002

Ze heeft nog geen bultjes gekregen ofzo. Dus het zal wel loslopen. Ondanks ...
Op zich mag je met de handvoetmondziekte gewoon rondlopen. Ze zijn al besmettelijk voordat er klachten optreden. Dus maakt geen bal uit of er bultjes zijn of niet. Als je wil voorkomen dat je kinderen bepaalde dingen krijgt, dan moet je ze zelf binnen houden. Maarja, voorkomen is toch niet mogelijk. Ze gaan het hoe dan ook keer oppakken. Je kan bij dit soort dingen anderen niet vragen thuis te blijven, omdat het ook niet nodig is.

vorig jaar

Reactie op Tauriel

Op zich mag je met de handvoetmondziekte gewoon rondlopen. Ze zijn al besme ...
Waterpokken en andere kinderziektes hou je ook niet tegen. Maar ik zal zelf nooit tegen willens en wetens mijn kinderen naar verjaardagen meenemen, omdat ik weet dat er chronisch zieke in de familie zitten. Net zoals ik met keelontstekingen etc niet op bezoek ga bij opa’s en oma’s. Je houd gewoon rekening met de mensen om je heen. Ik ga gewoon niet continu thuisblijven met mijn kinderen omdat andere te beroerd zijn om rekening te houden met zijn/haar omgeving. Evenals mensen die hun kind met koorts naar school sturen. Vind ik ook wat van. Maar ik denk dat dat besef pas komt als je zelf in een kwetsbare positie staat. Afgelopen paar jaar zijn er genoeg 6/7 jarige overleden in de klas van mijn dochter vanwege virussen en onderliggende aandoeningen. Die kinderen wilde ook gewoon kind zijn.

vorig jaar

Reactie op lennie002

Waterpokken en andere kinderziektes hou je ook niet tegen. Maar ik zal zelf ...
Maar het gaat toch om jouw kinderen? Waarom moet dan iemand anders zich aanpassen daaraan? Kijk als het een ziekte is waarbij geadviseerd wordt thuis te blijven dan moet dat natuurlijk, maar een virus waarbij je gewoon naar school of opvang mag, dan kan je dat toch niet van anderen vragen. Het is helaas zo dat je een kindje hebt die beter niet ziek kan worden. Dan is het of het risico nemen of accepteren dat het eenmaal anders gaat dan je zou willen. Hoe lastig dat ook is.