10 Reacties
2 maanden geleden
Dingen die ze hebben al gehad kan je gewoon combineren op een boord (begin met kleine hoeveelheden om verspilling te voorkomen ;)) en je hoeft echt niet 3-4 dagen een soort groente/fruit aanbieden.
Ik vind het ook moeilijk om de juiste moment te vinden met werkdagen. Op opvang (voor nu) krijgt ze potjes meestal een beetje fruit s ochtends en groente s middags (ze eet nog niet heel veel - bijna 8 maanden) maar ze eet wel meer bij de opvang 😂 en dan als we de energie hebben s avonds, krijgt ze stukjes eten van onze avondeten of een stuk brood, omelet, pindakaas of whatever.
2 maanden geleden
Ik volg het schema van het voedingscentrum en geef fruit in de ochtend en twee maaltijden (een koud en een warm gedurende de dag). Ik ben geen diëtist of arts maar ik begrijp van het voedingscentrum en diëtisten met wie ik heb gesproken dat de bedoeling is inderdaad dat in ieder geval vanaf 8 maanden complete maaltijden, volgens de schijf van 5, aangeboden worden of dat je eraan toe werkt. Dat betekent niet dat bv niet belangrijk is maar vaste voeding wordt steeds belangrijker. Je zou kunnen beginnen met twee groenten soorten aanbieden of een soort en aardappel en daarna ook wat vlees daarbij. De solid starts app geeft misschien er goede tips voor.
2 maanden geleden