Hoi allemaal,
Misschien overcompliceer ik het, maar ik blijf het een lastig ding vinden, die hapjes...
Ik ben begonnen met heeeel langzaamaan eten aanbieden aan mijn zoontje (a la Rapley) en heb de theorie en tabel uit het boek de Poepdokter Junior een beetje aangehouden. Ik geef steeds 1 soort groente of fruit en bied dit dan 3 a 4 dagen aan tot ik weer iets nieuws geef. Dit om zijn darmpjes te laten wennen en te kijken hoe hij op specifiek voedsel reageert.
Nu blijf ik een beetje hangen in dit stadium en weet ik ook niet zo goed hoe nu verder. Wanneer ga ik uitbreiden naar 2 voedingsmomenten per dag? Hoe doe ik dat? Geef ik dan bijvoorbeeld ‘s ochtends een banaan en ‘s avonds een courgette? Vanaf wanneer ga je meerdere voedingsproducten per maaltijd aanbieden, dus echt een bordje met banaan, havermout en druiven (ik noem maar even iets).
Mijn zoontje is nu 7,5 maand, even ter info 🙂 Ik kreeg bij het cb al te horen dat ik écht sneller moet uitbreiden omdat het de bedoeling is dat hij met ons mee kan eten als hij 1 jaar is. Ik neem alles wat ze daar zeggen met een korreltje zout en ik weet dat borstvoeding nog de hoofdvoeding is, maar wel benieuwd naar hoe jullie het hebben aangepakt!