12 Reacties
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik heb het idee dat het bij ons ligt aan een combinatie van dat hij soms nog te verzadigd is van de bv/niet zo fijn zit (in t Tripp Trapp kuipje)/het liever zelf wil doen/voorkeur heeft voor smaken. Ben weer teruggegaan naar 1 eetmoment op de dag (om t leuk te houden en niet te vaak/erg te forceren) en geef inderdaad t hoognodige. Probeer t nu iets beter af te stemmen met de bv en ik ben van plan t aantal eetmomenten weer uit te breiden wanneer hij rechop in de stoel kan(/mag) zitten en t weer wat soepeler gaat
2 maanden geleden
Hier exact hetzelfde. Ik geef nog volledig borstvoeding. De hapjes gaan inderdaad nog maar moeizaam. Wat ik daarbij lastig vind is om ei en pindakaas te gaan introduceren omdat ze tot nu toe alleen nog maar pompoen als hapje heeft gehad. Geven jullie dan wel al pindakaas en ei, ondanks dat de hapjes moeizaam gaan? En hoe geven jullie dit dan?
2 maanden geleden
Reactie op nidaaa
Hier exact hetzelfde. Ik geef nog volledig borstvoeding. De hapjes gaan ind ...
Hier ook bv met hier en daar een fles kv. Ik vond ei & pinda ook lastig maar onder het motto ‘iets is beter dan niets’ maak ik roerei dat ik heel fijn prak en dan die ik er een beetje yoghurt doorheen. Of pindakaas met een beetje borstvoeding (pindasaus 😂) mengen. Verder dan een paar minihapjes komen we niet hoor, maar ik dacht mengen met bv maakt het misschien wat bekender qua smaak?
2 maanden geleden
Reactie op MaraDinne
En gepureerd met veel water erbij zodat het goed dun is? Dan is het makkeli ...
Ja misschien kan ik het idd nog dunner maken. Of mengen met een beetje borstvoeding zodat het wat bekender is qua smaak 🤷♀️
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Hij eet hier nu wel fruit maar de rest gaat er echt niet in.
2 maanden geleden
Reactie op Hammiemammie
Heel herkenbaar! Ik heb het idee dat het bij ons ligt aan een combinatie va ...
Hier hetzelfde! Op de opvang eet ze beter, daar zit ze in een soort wagenbak die schuin staat en wel echt een zitje heeft met harnas. Hier heb ik de new born set op de trip trap. Neem d'r soms wel eens op schoot en dan gaat het wel iets beter. Ze wil het ook heel graag zelf doen maar dan komt er weinig in haar mondje terecht. In de new born set ligt ze soms alleen maar te grommen want het geven van hapjes niet leuker maakt. Ik vind het nu echt meer een moetje...
2 maanden geleden
Hier ook nog weinig succes. Toch opgelucht dat onze kleine meid niet de enige is. 🙈
Het enige wat ze wel accepteerd zijn hardere stukken groenten/fruit, waar ze lekker op kan kauwen maar die niet (snel) afbreken.. en die ze dus niet hoeft door te slikken. Verder vind ze het helemaal geweldig om water uit een groot glas te drinken (zoals wij doen), dus soms doe ik wat gepureerde waterige groente in een bekertje om te drinken, daar trapt ze nog wel eens in. Nouja ik hoop dat ze het op een dag ineens wel leuk vindt om te eten.. en daadwerkelijk dingen doorslikt. 😅