54 Reacties

2 maanden geleden

Hi, is het mogelijk om hem ‘s nachts ook eens een flesje afgekolfde borstvoeding te geven? Dan weet je zeker wat hij binnenkrijgt en is hij hopelijk langer voldaan dan aan de borst waar hij misschien niet eens echt wat uit drinkt. Ook kan je vriend dan de fles geven en jij misschien een keer doorslapen? Werkt hier goed in ieder geval. Heel veel sterkte!!

2 maanden geleden

Reactie op annnne92

Hi, is het mogelijk om hem ‘s nachts ook eens een flesje afgekolfde borstvo ...
Het ding is dat ik sowieso altijd wakker word van ons zoontje, hij slaapt namelijk naast ons. Maar als je vriend ‘s nachts een flesje geeft, dan moet jij toch eigenlijk ook kolven op dat moment? Hoe doe je dat? Ik vind het ook lastig in te schatten wanneer hij nou écht honger heeft of meer komt voor de comfort.

2 maanden geleden

Goedemorgen! Ik heb precies hetzelfde alleen bij mij komt ze om de 3 uur drinken aan de borst. Als ze eerder gaat huilen, dan geef ik gewoon de speen (die dan na 5 min uitvalt) en dan is ze nog even zoet

2 maanden geleden

Geef je ook wel eens een speen?

2 maanden geleden

Slaap je samen in bed? Dan kan je ook liggend voeden namelijk / liggend aanleggen. Dat je dat samen halverwege het drinken weer in slaap valt is heel normaal. Ik kan eventueel de site met meer info over veilig samen slapen voorje opzoeken? En op je andere vraag over kolven. Als je het elke avond op die manier zou doen moet je idd kolven. Maar 1x een flesje zodat jij 1 avond even goed kan slapen niet hoor

2 maanden geleden

Mijn zoon wilde ook elke 2 uur drinken (dacht ik). Tot ik hem vorige week op zijn eigen kamer had gelegd. Ineens wil hij nog maar 1x per nacht drinken. Wij hielden elkaar wakker denk ik. Of ik reageerde te snel op elk kreuntje. Nu hoor ik die kleine kreuntjes niet zo goed meer. En wat blijkt, hij slaapt dan zelf zo weer verder.

2 maanden geleden

Wat akeli! Snap dat je helemaal kapot bent. Lijkt erop dat jij (en de borst)de slaapassociatie van jouw kind bent geworden. Hij slaapt alleen weer door als jij hem helpt. Ik vind het boek (boeken) van Stephanie Molenaar (of Lampe) daarvoor heel helder en helpen je dit, zonder alleen laten (huilen) te dooorbreken. en anders kun je ook een consult bij een slaapcoach bij hun boeken . Echt zoiets doen! Want het legt zo'n negatieve beleving op deze tijd en dat is zonde en verdrietig! Echt dit komt goed maar je moet er wel mee aan de slag dus hou even vol!! En voor de duidelijkheid: het is echt een liefdevol boek, niks laten huilen of slaaptrainingen ofzo maar je kan van je kind echt een goede slaper maken

2 maanden geleden

Hi ik zit in dezelfde situatie. Mijn zoontje is 4,5 maand oud en heeft last van darmkrampjes. Hij wordt elke 2 uur wakker en gaat dan persen en huilen. Meestal wil hij ook de borst dan, maar drinken lukt hem niet omdat hij spartelt vanwege de darmkrampjes... Mijn partner helpt niet althans die kan niet veel betekenen. Ik houd het vol omdat ik ziekgemeld ben van werk en mijn zoontje wel 2/3dagen naar de opvang gaat. Dan kan ik even bijkomen. Kan me niet voorstellen hoe ik het anders zou moeten doen.

2 maanden geleden

Jeetje, meid! Dat je dit uberhaupt al zo lang volhoudt! Ik zou als ik jou was vanaf nu echt de nachten gaan verdelen met je partner, met oordoppen slapen en 's ochtends vroeg de hoeveelheid kolven die je kindje heeft gedronken aan afgekolfte melk (dat kan gewoon op een ander moment en s ochtends vroeg is de productie t hoogste, dus dan is t kolven t makkelijkste)

2 maanden geleden

Ohja en ik weet niet of jullie dit al doen, maar ik zou even wachten tot hij zelf in slaap valt, zo niet, in slaap proberen te brengen en als dat niet (snel) lukt dan pas voeden. Hoe verloopt t slapen overdag?

2 maanden geleden

Ha, hoe vaak voed je overdag? En hoe lang drinkt hij per voeding snachts? Misschien vaker voeden overdag, als hij wil tenminste? Werkte bij mij goed, maar nu met regressie niet meer, wil overdag weinig drinken en alles s nachts. Dus zit in zelfde oververmoeide schuitje als jij momenteel! Wat wel helpt overdag is zsm voeden als hij wakker wordt, dan drinkt ie het meest/rustigst (bij mij tenminste). Hij kan ook in 4 maanden regressie zitten, maar je zegt dat dit vanaf begin al zo was

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft een eigen vloerbed en ik slaap bij hem iedere nacht. Ik voed hem in mijn slaap. De gebroken nachten kan ik op 1 hand tellen. Gelukkig maar anders zou ik het ook niet volhouden, maar misschien is dat nog een idee.

2 maanden geleden

Mijn zoontje komt ook elke 1-4 uur in de nacht. Hij slaapt bij ons in bed en ik doe de nachten altijd alleen (partner slaapt overal doorheen). Dit werkt goed voor ons op dit moment. Daarbij doe ik wel het volgende: - liggend voeden en tijdens voeding alweer in slaap vallen - naar bed gaan samen met mijn zoontje om 21:00 ongeveer - nooit op mijn telefoon tijdens nachtvoedingen, gewoon voor me uit kijken in het donker zodat ik snel weer verder slaap Ik weet niet in hoeverre samen slapen voor jullie zou werken, maar dat er iets moet veranderen is duidelijk. Denk dat je het beste verschillende dingen kan gaan proberen die tot nu toe genoemd zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Hammiemammie

Ohja en ik weet niet of jullie dit al doen, maar ik zou even wachten tot hi ...
Ja ik doe dit inderdaad ook. Meestal doe ik een voeding dan tijdje rechtop. Spelen en dan naar bedje. Overdag lukt het steeds beter om hem wakker in bed te leggen. Savonds toont hij temperament en heeft hij geen zin om zelf in slaap te vallen. Dan is het wiegen en als hij dan begint te huilen... Wat vaak gebeurt. Dan toch de borst nog eens proberen. Vaak blijkt hij dan toch nog dorstig te zijn. Dan begint eigenlijk het ritueel weer van vooraf aan. Snachts is het aanleggen en vaak meteen weer in slaap vallen. Maar nu tandjes, slaapregressie en buikkrampen alles tegelijk dus standaard huilen en eerst moeten kalmeren om de borst goed te kunnen pakken

2 maanden geleden

Reactie op JarjarBinks

Mijn zoontje komt ook elke 1-4 uur in de nacht. Hij slaapt bij ons in bed e ...
Ooh dit doe ik ook allemaal al. Alleen liggend voeden is vaak lastig ivm reflux en de al aanwezige buikkrampen dus de boertjes moeten er echt uit anders is hij binnen no time weer wakker of spuugt het hele bed onder😅

2 maanden geleden

Tja dit is wel redelijk normaal gedrag voor een baby. Hier hetzelfde hoor. Ik kan je de podcast van liefde van een moeder aanraden die lost het probleem natuurlijk niet op maar zij legt veel uit over babyslaap en dat heeft mij wel geholpen met beseffen dat het gewoon normaal is en helpt mij om het iets beter vol te houden. Alles is een fase! Maar het is wel intensief. Later verlangen we terug naar de tijd dat ze nog zo klein zijn en ons zo nodig hadden (al is slapen ook wel heeel erg fijn)

2 maanden geleden

Reactie op Hixxx

Het ding is dat ik sowieso altijd wakker word van ons zoontje, hij slaapt n ...
Voor ons was dit de reden om iig in de nacht te gaan combineren. Ik trok het niet meer, al helemaal niet in combinatie met nog een peuter. Ik bouwde dus een voeding af in de nacht. Ging niet op dat moment kolven. Sliep sommige nachten op de logeerkamer zodat ik even ongestoord kon slapen. Als je geen kunstvoeding wil geven kan je ook overdag extra kolven en dan voor de nacht nog even goed afkolven en dan je vriend in de nacht die melk laten geven. Als je dit incidenteel doet lijdt je productie daar echt niet onder met vier maanden. Probeer op die manier in mogelijkheden te denken ipv beren op de weg. Het is echt wel mogelijk. Misschien wordt je wakker met lekkende borsten, dat kan. Maar dan heb je wel een keertje 5 of 6 uur aaneengesloten geslapen. En dat maakt alles weer zo veel makkelijker 😊

2 maanden geleden

Reactie op rianne123456

Tja dit is wel redelijk normaal gedrag voor een baby. Hier hetzelfde hoor. ...
Ik snap je maar vind dit soms heel toxic. Voor mij voelt het dan alsof ik het niet zwaar mag vinden. Ik ben op deze manier echt een paar weken te lang op deze voet doorgegaan (want het hoort erbij, hij heeft me nodig, borstvoeding boven alles). Op den duur sliep ik bij elkaar maar vijf uur per nacht. En toen ging het lichtje uit en is mijn vriend twee weken lang thuis gebleven van werk, kwam mijn moeder een paar dagen in de week helpen en heb ik twee dagen bij haar gelogeerd om bij te komen. Echt ik snap je. Accepteren is ook goed. Maar als je als moeder voelt dat het echt niet meer gaat moet je dat ook serieus nemen. Ik gun het niemand hoe ik me toen voelde, ik ben keihard mijn grenzen over gegaan. En daar heeft mijn hele gezin uiteindelijk onder geleden.

2 maanden geleden

Reactie op Papaya

Ik snap je maar vind dit soms heel toxic. Voor mij voelt het dan alsof ik h ...
Ik heb trouwens ervaring met beide. De oudste ruim een jaar gevoed. Ook meerdere nachtvoedingen per nacht. Alle voedingen zelf gedaan. Om de een of andere reden trok ik het toen. En nu met de jongste is het niet gelukt. Voelt als enorm falen. Maar bijkomen overdag zat er niet meer in door drukke peuter. Ondanks hulp van familie. Het is oké als het niet lukt. Kijk naar een manier waarop het houdbaar voor je is TS! Kolven en bijslapen kan al wonderen doen. Hoeft niet elke nacht maar af en toe een nachtje doorbreekt toch het gevoel.

2 maanden geleden

Reactie op josita

Geef je ook wel eens een speen?
Yes maar dat werkt meestal niet. Eigenlijk werkt alleen de borst in de nacht