54 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op DaphneWB

Slaap je samen in bed? Dan kan je ook liggend voeden namelijk / liggend aan ...
Ja hij ligt bij ons in bed, meestal in een babynestje van dockatot. Dat kunnen we wel af en toe proberen, dankjewel!

2 maanden geleden

Reactie op DaphneWB

Slaap je samen in bed? Dan kan je ook liggend voeden namelijk / liggend aan ...
Als je die website voor mij hebt, graag!

2 maanden geleden

Reactie op Twister2021

Mijn zoon wilde ook elke 2 uur drinken (dacht ik). Tot ik hem vorige week o ...
Dat is heel fijn! We hebben ook geprobeerd ons zoontje aan de kant van mijn vriend te leggen, zo hoor ik hem niet (incl oordoppen). Alleen hij wordt standaard om de 2uur wakker en wil gewoon echt niets. Meestal wachten we in de hoop dat ie weer doorslaapt, anders geven we hem een speentje of proberen we hem in slaap te wiegen en als laatste redmiddel de borst. Maar voor mijn gevoel dus veel dingen geprobeerd voordat ik de borst geef

2 maanden geleden

Reactie op edejager

Wat akeli! Snap dat je helemaal kapot bent. Lijkt erop dat jij (en de borst ...
Ja precies dat idee heb ik ook! En ja ik vind het ook heel verdrietig dat dit deze mooie periode echt overschaduwd. Ik ben gewoon niet meer mezelf nu. Slaapcoach een heel goed idee ik ga daar straks nog achteraan. Dankjewel

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hi ik zit in dezelfde situatie. Mijn zoontje is 4,5 maand oud en heeft last ...
Oh wat pittig en zwaar ook :( fijn dat je niet hoeft te werken. Zelf ben ik freelancer dus die mogelijkheid heb ik niet. Hopelijk gaat het voor jou binnenkort ook beter ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Hammiemammie

Jeetje, meid! Dat je dit uberhaupt al zo lang volhoudt! Ik zou als ik jou w ...
Lief van je en ja goed idee ook. We wachten inderdaad al in de hoop dat hij zelf in slaap valt, dan speentje en troosten en als dat niet werkt in slaap wiegen en als laatst de borst. Maar dan zijn we soms 1,5 of twee uur weer verder. Het slapen overdag gaat over het algemeen redelijk! De ene keer slaapt ie kort maar soms ook wel wat langer. Merk nu wel evt slaapregressie want slaapt veel lichter overdag ook en wordt sneller wakker

2 maanden geleden

Reactie op Maxi2024

Ha, hoe vaak voed je overdag? En hoe lang drinkt hij per voeding snachts? M ...
Overdag voed ik juist inderdaad ook veel zodat hij genoeg binnen heeft voor de nacht. Maar inderdaad wil hij nu veel minder drinken dan normaal.. goede tip van zsm voeden. Yes dit is echt al zo vanaf het begin, maar toen sliep hij wel snel weer na een voeding en dat is nu ook niet meer het geval. Dus denk ook nog slaapregressie nu erbij. Maar het is gewoon vooral zo pittig omdat ik al vier maanden geen enkele goede nacht heb gehad om bij te tanken

2 maanden geleden

Reactie op Maxi2024

Ha, hoe vaak voed je overdag? En hoe lang drinkt hij per voeding snachts? M ...
Oh hij drinkt trouwens per voeding ‘s nachts ook niet zoveel. Soms letterlijk een paar slokken en soms wel twee borsten

2 maanden geleden

Reactie op Mamabeertjexx

Ons zoontje heeft een eigen vloerbed en ik slaap bij hem iedere nacht. Ik v ...
Hoe doe je dit dan precies? Want hij ligt dan toch aan een kant? Of draai je je dan om wanneer je de andere borst geeft? Dit lijkt me ook een goede optie want ik wil zo graag nog blijven voeden. Hoor graag hoe jij dit doet

2 maanden geleden

Hele goede tips. Ik kijk inderdaad ook niet op mijn mobiel want daar blijf ik wakker van. Hoe doe jij liggend voeden?

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Ooh dit doe ik ook allemaal al. Alleen liggend voeden is vaak lastig ivm re ...
Oh dit maakt het uitdagend ja. Moet wel zeggen dat hij ons bed ook wel redelijk vies maakt, maar ik probeer dat te accepteren. Hij heeft echter geen last van reflux of krampen op dit moment, dus een hele andere situatie!

2 maanden geleden

Reactie op Hixxx

Hele goede tips. Ik kijk inderdaad ook niet op mijn mobiel want daar blijf ...
Ik denk dat je wilde reageren op wat ik zei, dus dat neem ik maar even aan nu :) Mij lukte liggend voeden eerst niet ivm pijn aan mijn tepels. Ik heb toen 3 maanden lang half zittend geslapen in bed (dat wende verrassend snel haha) met mijn zoon bovenop me (die werd wakker zodra hij het matras raakte). Inmiddels lukt het wel en leg ik hem op zijn zij voor me, buik tegen buik. Dan zorg ik dat zijn hoofd voor mijn borst ligt en kan hij zelf aanhappen. We vallen dan samen in slaap vaak. Als hij nog de tweede borst wil of als hij weer wakker wordt, verschuif ik hem en klim ik over hem heen zodat ik de andere kant hetzelfde kan geven. Hoe ik het doe heb ik grotendeels gebaseerd op het Instagram account van happy cosleeper, zij geeft heel veel info. Ik moet wel toegeven dat ik officieel een te zacht matras heb, maar ik houd wel alle kussens en dekens bij hem weg en heb een ledikant aan ons bed gebouwd. Dat matrasje loopt door op ons matras zeg maar. Misschien even een stomme vraag, maar je geeft aan dat jullie soms wel 1,5 tot 2 uur bezig zijn in de nacht en dat alleen de borst het oplost. Wat gebeurt er als je hem direct een tiet geeft? Valt hij dan wel in slaap of blijft hij dan wakker tot na de voeding? Want in dat eerste geval is het misschien beter voor jouw nachtrust om hem direct te geven wat hij eigenlijk wil, zodat jullie beiden snel verder kunnen slapen. Nog een kleine opmerking: het wordt afgeraden om in een baby nestje te laten slapen zonder toezicht. Uiteindelijk eigen keuze uiteraard, maar dat je dat weet. Officieel is het advies voor bed delen: stevig matras met zo min mogelijk beddengoed. Baby licht gekleed, kan niet uit bed vallen of vloerbed. En dan uiteraard de belangrijkste: niet roken, geen alcohol, geen drugs/medicijnen die kunnen beïnvloeden.

2 maanden geleden

Reactie op Hixxx

Hoe doe je dit dan precies? Want hij ligt dan toch aan een kant? Of draai j ...
Wij hebben totaal geen ritme gedurende de dag. Ik volg mijn zoontje wanneer hij signalen af geeft. Als hij in zijn oogjes gaat wrijven. Neem ik hem mee naar boven. Kleertjes uit. Verschoon zijn luier. Hij slaapt zonder kleding en slaapzak. Meneer heeft het altijd warm. Ik doe de gordijnen dicht. We gaan in bed liggen. We hebben trouwens een onderlegger van wol. Dat reguleert de temperatuur en geeft ook een gevoel van veiligheid/geborgenheid. Ik geef hem dan de borst. Ene keer met strijd, omdat hij het liefst wil feest vieren dan lig ik te wiegen in bed met heel mijn lichaam 😂 Andere keer geeft hij zich gelijk over. En dan als hij slaapt sluip ik weg en heb ik me-time. Of in mijn geval beneden in huis klussen. En dan als ik moe ben ga ik weer naar bed bij hem liggen. Hangt er vanaf hoe hij in bed ligt, maar soms kan ik precies zo er naast liggen dat hij mijn andere borst kan pakken en soms ook niet. Dan doe ik snachts of gewoon dezelfde borst geven hangt er vanaf hoe moe ik ben of ik til hem snel op en geef de andere borst en slaap gelijk weer verder. Maar ik voed dus liggend. Ik merk geen verschil in productie of ik nou dezelfde borst geef of een andere borst. Maar goed dit doe ik dus overdag ook precies hetzelfde. Werkt voor mij het makkelijkste.

2 maanden geleden

Misschien heb je het al geprobeerd of is het een advies wat je niet wilt. Maar hier hielp het dat ze in haar eigen bedje lag in haar kamer. Heeft ook 2 maanden naast ons geslapen in een ledikantje op onze kamer maar ze werd om de 2-3 uur wakker. Toen eens in haar eigen bed in eigen kamer geprobeerd en toen sliep ze wonderbaarlijk genoeg door! Vanaf toen heeft ze nooit meer bij ons op de kamer geslapen.

2 maanden geleden

Ik lees het hier meer terug maar dat is wel wat hier ook enorm hielp; er kwam rust toen ze naar haar eigen kamertje ging. Voor haar en voor mij, ze kreeg ‘s nachts afgekolfde melk in een flesje. Maar we merkte zoveel verschil toen ze naar haar eigen kamertje ging. Bij ons moest ik haar zowat om t halfuur tutje geven/borst of fles. Op haar eigen kamer sliep ze gauw 3/4 uur aan een stuk.. 1x voeden en weer 3-5 uur.. Ik wilde er ook echt niet aan geloven maar toch gedaan en uiteindelijk beter voor ons beide

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

Ik lees het hier meer terug maar dat is wel wat hier ook enorm hielp; er kw ...
Hoe ben je dat gestart? Lijkt me zo een gedoe snachts naar die kamer toe. Voelt als een mega drempel nog. Of overdrijf ik nu? Haha

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe ben je dat gestart? Lijkt me zo een gedoe snachts naar die kamer toe. ...
Gewoon in een keer proberen.. We merkte vanaf de eerste nacht al verschil. Wel hebben we een paar dagen van te voren geoefend met in de avond in eigen bedje slapen, en dan deden we haar eerst bij ons op de kamer in co sleeper leggen na de avondvoeding. Maar gewoon van de een op de andere dag niet meer in de cosleeper gelegd maar terug in eigen bedje gelegd.. Heb echt gehuild die eerste avond elk uur zowat op de monitor gekeken. Maar wel zoveel meer ‘rust’. En de nachten daarna voelde al gauw als gewoon.. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe ben je dat gestart? Lijkt me zo een gedoe snachts naar die kamer toe. ...
De drempel is misschien wel hoger omdat je nu echt je bed uit moet en naar haar toe moet lopen. Maar in het algemeen gaf het wel meteen meer rust en was ik uitgeruster omdat ik niet elk halfuur wakker werd of elk uur gestoord werd en zelf 3/5 uur aan n stuk kon slapen. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Samanthaaxc

De drempel is misschien wel hoger omdat je nu echt je bed uit moet en naar ...
En hoe vaak kwam ze overdag voor voeding? Om de hoeveel uur?

2 maanden geleden

Zelfde schuitje hier. Ik vind het vol te houden doordat ik inderdaad meteen de borst geef en ondertussen weer in slaap val. Soms schuif/til ik de baby weer terug in de co-sleeper als ze klaar is / als ik weer even wakker word, soms laat ik haar naast me liggen. Maakt overigens geen verschil: 2 uur later wil ze weer 🫣. Misschien ga ik toch ook maar eens kijken hoe ze het op haar eigen kamer zou doen (bij mijn oudste maakte dit geen verschil maar daar zat 3u tussen). Zet hem op mama’s: we doen het supergoed en uiteindelijk komt het goed!