54 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Twister2021

Mijn zoon wilde ook elke 2 uur drinken (dacht ik). Tot ik hem vorige week o ...
Heb jij hem laten wennen op zn eigen kamer? Of gewoon van het een op andere moment gedaan?

2 maanden geleden

Reactie op RT1989

Zelfde schuitje hier. Ik vind het vol te houden doordat ik inderdaad meteen ...
Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren, houd je ons op de hoogte?!

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

En hoe vaak kwam ze overdag voor voeding? Om de hoeveel uur?
Geen pijl op te trekken, dat wisselde zo enorm. Gemiddeld 2-3,5 uur. Ik voeddde toen op verzoek en dat doe ik nu nog steeds (zijn nu ondertussen volledig over op kv). Ze kwam ongeveer 6-8 keer gedurende de dag, de nacht niet meegeteld. Dat ging over naar 1x per nacht toen ze op haar eigen kamer ging slapen. 😊

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Nu begonnen met werken en breekt me goed op.. spelen nu ook ineens weer darmkrampjes op (zoontje is 4 maanden)

2 maanden geleden

Ga een keer langs bij een osteopaat, laat een check up bij hem doen

2 maanden geleden

Reactie op Dianeberk

Hoe ben je dat gestart? Lijkt me zo een gedoe snachts naar die kamer toe. ...
Ik heb exact hetzelfde! Ik zie er ergens tegenop

2 maanden geleden

Reactie op MjMar

Heb jij hem laten wennen op zn eigen kamer? Of gewoon van het een op andere ...
Ik heb onze dochter met 2 maanden naar haar eigen kamer verhuisd omdat ik ook nog eens telkens wakker van haar geluiden werd dus helemaal bijna niet meer sliep. Ook hier was er gelijk veel meer rust voor beide (behalve in de slaapregressie😅). Ik heb haar qua slapen gelijk van ene op andere dag over gedaan, maar ben in de week ervoor wel elke dag even een tijdje op haar kamer gaan spelen zodat ze de geluiden die je daar hoort gewoon was.

2 maanden geleden

Reactie op Emm03

Ik heb onze dochter met 2 maanden naar haar eigen kamer verhuisd omdat ik o ...
Wel heb ik ondanks dat ons huis heel gehorig is en ze in de kamer naast ons slaapt wel de babyfoon met camera functie op mijn nachtkastje staan. Dit geeft mij aan de ene kant veel rust maar aan de andere kant ook onrust omdat ik toch elke keer even spiek.

2 maanden geleden

Misschien kan je proberen om af en toe een hele nacht te pakken door je man de baby afgekolfde melk te laten geven. Ik zou dan ergens anders slapen om niets mee te krijgen. Als je het vaker wil doen zou ik ‘s nachts 1x opstaan om te kolven. Als je het max 1x in de week doet zou ik ‘s nachts niet eens opstaan, maar in de ochtend goed kolven/ eerst baby laten drinken en dan verder afkolven. Misschien maakt dat het iets beter vol te houden totdat je een andere slaappatroon creëert met je baby..

2 maanden geleden

Mijn zoontje kwam ook laatste tijd vaker in de nacht en dan gaf ik bv. Ben nu sinds een paar dagen helemaal over naar kv en hij slaapt nu wel beter door wordt nu enkel om 3 uur dan wakker. Kan ook toeval zijn na zijn sprong maar het valt wel op. Lijkt wel of hij meer verzadigd is.

2 maanden geleden

Reactie op Hixxx

Ja precies dat idee heb ik ook! En ja ik vind het ook heel verdrietig dat d ...
Ken je het boek? Nieuwste boek heet:" baby in een droomritme".Er zijn echt duizenden ouders mee geholpen die met een soortgelijk verhaal komen. In die zin vind ik het 'het hoort er eenmaal bij' ook niet passend (hoe goed bedoelt ook!). Natuurlijk komen baby's soms s nachts; maar dot gedrag wat jij beschrijft hoeft echt niet. En de andere tip die ik hier lees is osteopaat: zou ik ook zeker doe! Zelf hele goede ervaring mee. Heb ook onrustige refluxbabies gehad (overigens heeft Stephanie Lampe daar een specifiek boek over) en osteopaat en tongriempje knippen (dat was bij onze kinderen ook echt te kort) lostte de onrust helemaal op. Bizar gewoon! Moeheid ondermijnt alles dus voor de korte termijn zeker de tips van flesje afkolven voor s nachts, baby mss op eigen kamer proberen. Maar ga echt werken (als je dat nog niet doe) aan max. wakkertijden, slaaprituelen, wakker in bed leggen enz..(zal zo'n slaapcoach ws ook zeggen). En pas op met stoppen met BV als je dat eigenlijk nog niet wilde. Dat wordt soms gezien als de oplossing, maar veranderd slaapgewoonten niet. en dan heb je naderhand ook het verdriet van 'ik had eigenlijk niet moeten stoppen' erbij.

2 maanden geleden

Reactie op Mamabeertjexx

Wij hebben totaal geen ritme gedurende de dag. Ik volg mijn zoontje wanneer ...
Mag ik vragen waar je onderlegger van wol vandaan komt?

2 maanden geleden

Lieve mama’s. Heb alle reacties gelezen en ontzettend bedankt voor de tips en het meedenken. Zitten hele goede adviezen tussen ❤️

één maand geleden

Reactie op Hixxx

Lieve mama’s. Heb alle reacties gelezen en ontzettend bedankt voor de tips ...
Ha! Ik heb op moment hetzelfde met mijn baby, elke 2 uur wakker en aan borst in slaap. Even benieuwd hoe het nu bij jou gaat, heb je een van de tips gebruikt en heeft het gewerkt?