10 Reacties
2 maanden geleden
Over de schouders weet ik niet, maar verder jouw verhaal lijkt me niet gek. Ik bedoel, een baby dat niet goed slaapt, een aantal dingen niet leuk vind, en een aantal wel leuk, goed weet te communiceren wat het wilt en lekker actief is. En een moeder die over haar grenzen heel gaat om haar baby blij te houden. Niet wat buiten het normaal valt, volgens mij. Zeker op deze leeftijd, beginnen veel baby's lekker veel te willen ontdekken en niet meer van "vast" zitten houden. Mijn dochter kruipt nog niet etc ze wilt ook altijd lekker op avontuur zijn en ik zie het ook meer duidelijk bij andere baby's die wel kunnen kruipen, staan of lopen. Dus niet gek dat ze continu vrij wilt bewegen en natuurlijk in jouw nabijheid is het veiligste en meest prettig voor haar. Ik vind het niet fijn om in termen van verwennen te spreken maar ik denk wel dat je op deze leeftijd langzaam meer mag gaan vragen van haar, op een positieve manier. Bijvoorbeeld een lange autorit moet soms wel, dan krijgt ze een leuk speelgoed om mee te spelen, of je zingt voor haar. Ik noem maar iets. Of je kunt de autirit tijd langzaam gaan opbouwen. Ook de tijd in de kinderwagen. Wellicht kan het cv hier ook goed over adviseren. Misschien ook over het introduceren van de fles. Of een lactatiekundige.
2 maanden geleden
Klinkt pittig! En hier ook een kindje van 7.5 mandje dat heelll goed weet wat hij wil. Werk je niet? Dat is voor mij echt even “rust”.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar van mijn eerste! Dat verwennen geloof ik niet zo in als jouw dochter altijd al zo was (ook de eerste maanden na geboorte). Eigenlijk al een paar weken na geboorte van mijn eerste was het een heel alert kind dat nauwelijks sliep en veel huilde tenzij hij vast gehouden werd. De tweede us compleet anders en ik doe precies hetzelfde. En de eerste wil nog steeds niet autorijden etc (hij geeft dan ook steeds over) en is ook een heel gevoelig/alert kind. Kinderwagen heeft ook tot zo'n twee jaar geduurd, daarna wilde hij het wel. Ik was wel naar een osteopaat geweest, die had wel iets gedaan, dus misschien is dat nog een tip na een vacuüm bevalling. Ik werd er gek van als mijn schoonouders zeiden dat ik teveel met hem bezig was. Ja, hoe anders? Zij hadden lekker makkelijke babys. Pas toen ik weer ging werken en anderen voor hem moesten zorgen, begrepen ze me;) succes mama!
2 maanden geleden
Vervelend en lijkt me erg zwaar ! Als ze na 10 minuten "niet meer in de kinderwagen wilt" is het dan jengelen, huilen, krijsen of iets anders ? Wij hebben een redelijk makkelijke baby, maar soms heeft ze gewoon niks te willen en gaat ze ook na 5 minuten in de wipstoel krijsen, maar ik haal haar dan niet direct eruit. Ik moet dan bijvoorbeeld even maar de wc/koffie zetten. En als ik terug kom zit ze vaak toch lekker te spelen. Ik blijf dan uit het zicht, want als ze mij ziet is het weer krijsen. Misschien werkt het bijvoorbeeld om de buggy om te draaien zodat ze jou niet ziet ? En met de auto zou ik het gewoon blijven doen en opbouwen. En ik speel altijd het mantra af in mijj gedachten alles is een fase. Ik hoop dat de fase snel voorbij is !
2 maanden geleden
Hier ook een heerlijk actieve baby! Autoritten vindt hij ook niet leuk, ik denk omdat hij niet graag stil zit (of omdat hij alles mee wil krijgen en bang is in slaap te vallen). Spelen in de box houdt hij ook niet lang vol, maar op een kleed houdt hij al steeds langer vol. Ik merk dat goed uitdagend speelgoed al veel verschil maakt, ook in de auto voor afleiding zorgen werkt deels!
Verder had ik begrepen dat het niet erg is om ze vanaf +/- 6 maanden soms te laten huilen. Ze beginnen vanaf dan door te hebben hoe ze jouw aandacht kunnen krijgen en gaan dan bewuster huilen zodat je komt. Je moet gewoon rustig naar het toilet kunnen toch?
Ben je volledig thuis bij de kleine? Ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en merkte dat ik nergens aan toe kwam met hem erbij, ondanks dat hij verder heel makkelijk is. We brengen hem nu op maandag naar de gastouder, en heel eerlijk: wat is dat heerlijk! Even op je eigen tempo wakker worden (mijn man brengt hem weg), iets in huis kunnen doen, rustig zelf ontbijten en dan even goed aan het bedrijf kunnen werken. Ik ben er daarna ook weer helemaal klaar voor om hem op te halen en lekker te spelen samen!
2 maanden geleden
Ga maar eens naar de osteopaat, onze dochter is ook met vacuümpomp geboren en had last van haar hoofdje door de bevalling en kon ook niet goed in de box of in haar bedje liggen en dronk de fles heel vlot.
Waarschijnlijk heeft ze ergens last van en na de behandelingen wordt het beter