27 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Sproet
Hier heeft ons dochtertje op gegeven moment ook de speen geweigerd. We hebb ...
Wat voor soort knuffeltje was dat? Meer een doekje of een knuffel waar ze aan kon frummelen?
3 maanden geleden
Helaas zo herkenbaar! Wij hebben al vanaf dag 1 een knuffeltje in bed, maar helpt helaas ook niet.
Vandaag contact gehad met consultatiebureau en zij adviseren om slaaptraining te doen vanaf 6 maanden. Maar de slaaptrainingen die zij adviseren gaan zo tegen mijn moeder geval in (laten huilen, weglopen, etc.). Ik kan dat niet, maar besef ook dat wanneer we nu geen actie ondernemen we over een half jaar er nog zo bij zitten. Het is kiezen uit vele kwaden voor mijn gevoel...
3 maanden geleden
Reactie op IngeBrum
Helaas zo herkenbaar! Wij hebben al vanaf dag 1 een knuffeltje in bed, maar ...
Jaa ik voel me ook zo over die manier van slaaptraining! Het staat lijnrecht op mijn moederschap/ouderschap. Bij mij op het cb konden ze dat gelukkig wel begrijpen, maar echte bruikbare tips hadden ze ook niet echt…
3 maanden geleden
Hier hetzelfde, op de opvang gaat het heel goed maar thuis wil ze nog aan de borst in slaap vallen. Tot nu toe is ze 3x zelf in slaap gevallen zelf.. ik leg haar soms neer en stt de hele tijd en geef tikjes op dr bil zachtjes en zo valt ze ook wel eens in slaap.. ze wil ook geen speen en een doekje maakt haar ook niet uit. Slaaptraining moesten wij ook doen van het cb maar wil ik niet. Ik denk maar dat ze vanzelf zelf in slaap valt als ze er aan toe is?.. we hebben elke avond een ritueel en dan leg ik haar in haar bedje en ga ik weg om te kijken of het lukt.. 9,5/10 keer niet hahaha dus dan leg ik haar weer aan.. ik blijf t maar proberen
3 maanden geleden
Zichzelf troosten en kalmeren kunnen ze echt nog lang niet daar zijn ze gewoon nog veel te jong voor. Volgens mij begint dit pas te ontwikkelen vanaf 2 jaar. Hier ook nog altijd in slaap wiegen en dan overdag niet weg te leggen. Ik geloof er in dat ze het vanzelf gaan doen als ze er klaar voor zijn. En wel blijven proberen. Ik kan je ook de podcast van liefde van een moeder aanraden die hielp mij erg om het wat beter te begrijpen en het daarmee wat beter vol te houden
3 maanden geleden
Ik loop tegen hetzelfde aan betreft in slaap wiegen en ik vind slaaptrainen waarbij “gecontroleerd huilen” wordt ingezet niet bij me passen.
Toevallig had ik laatst een topic (titel=slapen lastig) geopend waarin ik vroeg om een slaapcoach die niet gebruik maakt van gecontroleerd huilen, maar me wel op weg kan helpen zodat mijn kleintje zelfstandig in slaap kan vallen in zijn eigen bedje. In de avond slaapt hij ook lekker bij me in bed♥️
3 maanden geleden
Reactie op Mayra125
Ik loop tegen hetzelfde aan betreft in slaap wiegen en ik vind slaaptrainen ...
Ik ga op zoek naar je topic!
3 maanden geleden
Reactie op rianne123456
Zichzelf troosten en kalmeren kunnen ze echt nog lang niet daar zijn ze gew ...
Ik ga die podcast zeker beluisteren! Ik hoop gewoon soms dat ik overdag mijn handen ook even vrij kan hebben. Dat lukt nu niet omdat hij echt alleen als hij vastgehouden wordt 2 uurtjes slaapt, als ik hem dan zou neerleggen is hij direct of binnen 15 min wakker en gefrustreerd 🥲.
3 maanden geleden
Maar ik vind het al heel hartverwarmend om te lezen dat wij niet de enige zijn, ik voelde me echt alleen omdat anderen om mij heen hun baby heel makkelijk kunnen wegleggen (met en zonder speen).
3 maanden geleden
Pffoe hier hetzelfde! Vandaag advies gevraagd bij een lactatiekundige, maar zij zei ook dat hij gewoon geborgenheid nodig heeft. Dat als het echt niet meer gaat inderdaad met een slaapcoach moest gaan praten, maar ze kon ook niemand aanraden omdat ze er niet achter staat hoe zij werken.. oftewel dit hoort erbij en houd nog maar even vol zo. Behoorlijk zwaar zo
3 maanden geleden
Pittig he :( Self soothing is echt iets wat maar een klein percentage van de baby's kan/is.. de meerderheid van de kindjes is geen self-soother en heeft echt een ouder nodig om te reguleren. Co-regulatie is dus heel veel meer de norm dan self-soothing ;-)
Misschien is dat een troost haha. Maar zwaar is het wel!
Je kan misschien wel kleine stapjes doen in het steeds meer afbouwen van jouw hulp? Zo heb ik een hele lange tijd naast mijn zoontjes bedje gezeten met m'n hand zwaar op z'n buik. Hij huilde of krijste dan vaak alsnog, maar hem wiegen was op een gegeven moment voor mij geen optie meer, omdat hij ook zwaar werd. Ik bedoel maar; tussen wiegen en 'je huilt maar een kwartier' zit nog een heleboel... waarin je wel dichtbij bent en de tranen kan opvangen. Ik denk dat er pas schade kan ontstaan als een kindje in paniek raakt en helemaal alleen is. Zo lang jij er bent, is het oké. Je kunt misschien niet altijd tranen voorkomen, maar dat hoeft ook niet.
3 maanden geleden
Ik volg. Onze zoon kan je ook echt niet klaarwakker neerleggen en weglopen hoor. Ik vind het altijd wonderbaarlijk (en jaloersmakend) als andere babys dat wel prima vinden. Hier ook altijd wiegen!
3 maanden geleden
Ik weet niet waar het aan ligt, maar als mijn man ons zoontje in bed legt gaat het beter hier.
Ook gaat het beter met wegleggen sinds het namiddag slaapje er af is.
Ik moet vaak een paar keer terug omdat hij begint te huilen, dan pak ik hem op, wieg ik totdat hij stil is en dan loop ik weer weg. Soms is dit 2 x nodig en soms is dit 30 x nodig!
Oohjaa en "mijn nieuwe methode is" pas wegleggen als hij echt heeel moe is dat werkt hier.
En wat ook een uitvinding is:
Die gans van Flow met white noise geluid er in op huil sensor.
Als hij 's nachts begint te huilen en gans vliegt aan met white noise,, valt hij soms van zelf weer in slaap :)
3 maanden geleden
Bijzonder dat het voor heel veel mensen herkenbaar is. Dat terwijl ik altijd denk hier alleen in te zijn..
maar als zoveel mensen het herkennen, verwachten wij dan niet veel te veel van ze? Van wie moeten ze al zo groot zijn?
Ik heb laatste weken geïnvesteerd in zoeken naar juiste wakkertijd voor mijn baby, kenbaar maken dat hij gaat slapen door vertellen en gebaar, rustig in bed leggen, bij blijven zitten en elke paar dagen stukje verder weg zitten, als het niet ga even optillen niets zeggen als hij rustig is, weer neerleggen. Als dat echt niet gaat dan maar aanleggen. Dan nog geen 2 min of hij slaapt al.
En ik probeer het telkens opnieuw. Soms lukt het wel en soms niet.
En tip waardoor het hier vaker wel lukt is;” vlak voor het slapen nog iets gegeten/gedronken te hebben. “
Brood,banaan, groente, melk. Dan lukt het in slaap komen hier zelf beter.
Maar ook dat, biedt geen garanties 😌😅
3 maanden geleden
Ook zeker herkenbaar. Mijn oudste 2 dochters deden dit vanzelf, of met even hulp ernaast. Mijn zoon kan alleen in slaap gewiegd en gevoed worden. Het geeft ook rust om je gewoon hierbij het te leggen, het komt van zelf op eigen tijd. (Lukt mij zeker ook niet altijd...)