27 Reacties

3 maanden geleden

Onze baby kan wel self soothen (een gelukje!). Hij begon rond 4 maanden te whaletailen en steeds met zn hoofd heen er weer te gaan, alsof hij een plekje zocht. Toen we de speen weg hebben gehaald kom hij het ineens beter. Eerst lieten we hem nooit langer dan een minuut huilen, maar we hebben ontdekt dat hij soms juist heel even nodig heeft om zo in slaap te vallen, alsof hij het anders niet kon leren. Hij troost zicht echt met een knuffeltje erbij. We horen goed het verschil in huilen, als het echt hysterisch is wiegen we hem wel in slaap. Niet iedereen staat er achter maar door hem soms juist heel even te laten (5min ofso) heeft hij de kans gekregen om het self soothen te leren. Maar inmiddels huilt hij echt nooit. Voor dat ik hem neerleg is zn buikje altijd vol en kroel ik hem, zingen we een liedje en zeggen we zn knuffels gedag. Als ik dat niet doe raaktie wel overstuur, alsof hij wel moet weten dat er iemand voor hem is en niet zo in bed geknald wordt.

3 maanden geleden

Reactie op moos99

Onze baby kan wel self soothen (een gelukje!). Hij begon rond 4 maanden te ...
Hier precies zo gedaan. Ik was zelf een avond helemaal vol en mn man was er niet. Hij zei toen op afstand: leg haar neer. Loop weg na een kus en pak ff drie minuten voor jezelf. Wilde ik niet maar toch gedaan. En toen ik terugkwam was ze al zoveel rustiger. Avond daarop weer een pittig avondje dus opnieuw gedaan. En toen sliep ze zelfs al bijna na 3 minuten. Sindsdien doen we dat en de eerste paar keren was het nog wat huilen en soms teruglopen. Nu kan ze zichzelf of snel in slaap soothen of ze brabbelt erop los zonder dat vervelend te vinden.

3 maanden geleden

Wiegen en vlak voordat hij wegvalt neerleggen. Dit dat steeds ietsje eerder proberen te doen, zodat hij uiteindelijk zelf in slaap kan vallen? Als hij huilt weer oppakken en weer beginnen met wiegen. Een vriendin van mij kreeg dit toen als tip en met 6 maanden lukte het toen eindelijk haar dochter zelfstandig te leren slapen. Misschien werkt het bij jou ook een beetje!

3 maanden geleden

Reactie op Maryanaxoxo

Ik ga die podcast zeker beluisteren! Ik hoop gewoon soms dat ik overdag mij ...
Hier precies zo hoor!

3 maanden geleden

Reactie op Maryanaxoxo

Maar ik vind het al heel hartverwarmend om te lezen dat wij niet de enige z ...
Same here! Heb het echt weer even zwaar de laatste weken en Soms open ik even de app zodat ik dit soort dingen kan lezen waaruit blijkt dat ik niet alleen ben❤️

2 maanden geleden

Hier gebruikt de jongste nog wel een speen, maar de oudste hoefde die ook niet. Bij beide kinderen hielpen knuffels goed. De jongste heeft er nu ook al twee, één per arm. De oudste ging ook beter slapen met knuffels. Het werkt niet voor elk kind, onze oudste en jongste hebben op andere vlakken weer andere behoeftes, maar knuffels werken bij allebei!

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu?