11 Reacties
4 dagen geleden
Heel heel herkenbaar! Wij hebben ook echt 3 weken slapeloze nachten gehad. Precies wat jij omschrijft... niets is goed en zo enorm hard krijsen, dat je gewoon een piep in je oren krijgt. Bij ons was het afgelopen nacht in 1x raak met goed slapen. Zonder wat te hebben veranderd... ik durf bijna niet te hopen, maar wellicht dat het bij jullie ook zo ineens over gaat? Sterkte in ieder geval! Ik weet hoe klote het is...
4 dagen geleden
Hier ook heeeel herkenbaar en zitten er al bijna 4 weken in! Mijn man moest er vaak uit en heel lang bezig om weer in slaap te krijgen. Ik ben net bevallen dus kunnen niet afwisselen.
We begonnen met naast hem liggen en handje vasthouden, toen werd hij snel rustig. Maar eenmaal opstaan was het hard huilen. We proberen nu nabijheid te geven door in gang op een stoel te zitten met deur beetje open zodat hij papa net kan zien. Dit werkt goed en hij huilt niet meer met naar bed gaan. Zo laat hij toch weten dat papa in de buurt is en benoemt ook “ papa is er maar gaat weer naar beneden zo en je mag altijd roepen”. Verder niets verandert en geen hele gesprekken voeren.
3 dagen geleden
Dit is zo herkenbaar!! Hier is het ook al ruim een maand echt dramatisch. Zodra ik hem in zijn bedje leg en hij weet dat her tijd is om te gaan slapen, begint hij keihard te huilen en te roepen "mee! Mee! Mee!" Ook overdag lukken de dutjes in zijn eigen bed niet meer. Hier ook t emmertje vol want we zijn ook nog eens allemaal ziek 🙈
3 dagen geleden
Ik kom het verlossende woord brengen: het gaat weer over!! Begon bij ons op 2e kerstdag en sinds een week is het weer oke-ish.
3 dagen geleden
Wat vervelend en herkenbaar!
Hier is het over gegaan toen we haar ledikant hebben vervangen voor een peuterbed.
Ze heeft nu meer ruimte en ligt lekker met haar knuffels te kletsen en valt hierna lekker in slaap.
Slaaptrainer helpt hier ook bij. Aapje slaapt, dus jij ook!
Misschien is het het proberen waard?
Succes!🍀
3 dagen geleden
Hier hetzelfde! Sinds kerst gestopt met de speen en toen is het dutje ook vervallen. Voorheen sliep ze nog 2-3 uur per middag, maar dan ging ze vaak ook pas weer om 21.00 naar bed. Nu ligt ze er om 19.00u in. Maar sinds een paar weken is ze ‘s nachts vaak van 2.00-4.00 klaar wakker. Ze doet nog weleens een dutje en ik dacht even dat het daaraan lag, maar er zit geen logica in. Behalve dus elke nacht huilen, bij ons willen liggen en dan vooral NIET slapen 😭
2 dagen geleden
Fijn die herkenbaarheid hier! Hier heeft ze nooit echt last gehad van de regressies gelukkig, sliep altijd perfect van 19-6/7u. Alleen nu icm hoektanden en verkouden is het hier chaos. Ze gooit haar spenen uit bed (overdag en nacht). Soms met op bed gaan direct al of als ze tussentijds wakker wordt. Ze hoest nu zichzelf erg vaak wakker en kan dan niet meer slapen. Soms wijst ze dan ook naar onze kamer en zegt ze ‘liggen’. Ook overdag de dingen die er echt bij passen zoals grenzen opzoeken en eigen wil doordrijven.
Zijn vannacht van middernacht tot 4u bezig geweest met dr 😖 Gaat nu al 1,5e week.. weet nog van mijn zoon destijds dat deze en de 4 maanden regressie het meest pittig waren 😫
2 dagen geleden
Reactie op Bloemetje🌸
Wat vervelend en herkenbaar!
Hier is het over gegaan toen we haar ledikant ...
Peuterbed hebben we tijd geleden al aangeschaft bij een vorige slaapregressie haha. Heeft het probleem dus niet verholpen 😂
Ik denk dat het gewoon weer een fase is, komt vast weer goed, maar leuk is het momenteel niet 🥲
2 dagen geleden
Vannacht sliep ze redelijk. Om 3.00u werd ze wakker en heb ik haar over getild naar ons bed (in haar eigen bed laten is echt geen optie met het krijsen wat ze dan doet..) en met 15min sliep ze weer. Helaas werd de oudste op dat moment ook wakker en bijna 2,5 uur later slapen we nog niet. Ik begin langzaam gek te worden van het slaaptekort 🥲