180 Reacties

8 maanden geleden

Ik lees mee

7 maanden geleden

Ik verwacht binnenkort sprong 2 bij onze kleine man. Zijn er al mensen met ervaringen met deze sprong? Hoe ging het? Welke vaardigheden heeft je baby ontwikkeld?😄

7 maanden geleden

Reactie op Boysmama03

Ik verwacht binnenkort sprong 2 bij onze kleine man. Zijn er al mensen met ...
We zitten er nu volle bak in.. de eerste 2 dagen was het huilen/ hangen, niks was goed.. ons meisje huilt heel weinig (vind ik), maar was met momenten echt ontroostbaar, echt krijsen. Was alleen getroost als ze bij ons was, dus we hebben veel geknuffeld. Daarna leek het alsof ze meer haar handen aan het ontdekken was (constant met haar knuistjes in haar mond), meer geluidjes maken, gesprekjes voeren en veeeeel lachen. Ook heel geïnteresseerd naar ons kijken. Toen was ze een paar dagen rustig, veel slapen. En nu weer 2 dagen meer huilerig, meer/ vaker willen eten, onrustiger aan de borst (sneller afgeleid), niet willen slapen overdag (alleen op ons). Ik zie nu dat ze echt geluiden volgt, met haar blik echt dingen volgen en vasthouden (dit deed ze wel al, maar nu echt opvallend meer), nog meer geluidjes maken, super geïnteresseerd naar me kijken als ik aan het eten ben, nog meer lachen, maar ook echt beter en langer haar hoofdje ophouden met tummy time. Zo bijzonder om te zien wat ze nu ineens allemaal meer kan. En die “humeurige” dagen neem ik hiermee voor lief.. 🥰 Succes!! 💗

7 maanden geleden

Reactie op Boysmama03

Ik verwacht binnenkort sprong 2 bij onze kleine man. Zijn er al mensen met ...
Oh en ‘s nachts slaapt ze gelukkig wel goed! Komt ze 1 x voor een voeding (net als normaal).. iedere keer als ik haar in bedje leg lijkt het wel alsof ze gewoon blij is naar bed te mogen 😂 (zo van “pff, eindelijk ff geen prikkels) Valt dan ook telkens snel en makkelijk in slaap, vaak met een laatste grote glimlach naar ons.

7 maanden geleden

Wij zitten er midden in. Korte huiltjes in de slaap overdag, vaak na 45 min slapen wakker, minder en onrustig drinken, wilt nu 2 avonden achter elkaar niet slapen tot de laatste voeding. Kan opeens allerlei geluidjes en gesprekjes in babytaal haha, sabbelt op handjes, is heel alert.

7 maanden geleden

Hier sprong 2.. een paar dagen huilerig, snachts en overdag slechter slapen terwijl het snachts juist beter ging. Daarna een paar dagen juist weer beter geslapen in bedje! Terwijl eigen bed echt niet lukte eerst. En ineens stuk meer wakker en alert overdag, interesse in speeltjes om naar te kijken en volgen, geluidjes maken en handjes sabbelen :) en veel lachjes. Heel leuk! Hopelijk was dit het, dan viel deze sprong me mee

7 maanden geleden

Hmm de dingetjes die jullie zeggen heeft doet hij eigenlijk ook allemaal al een paar dagen... Een week geleden was hij een beetje lastig met alleen bij ons willen zijn en een wat jengelig 2 dagen, maar ik dacht hij is gewoon wat overprikkeld/uit zijn hum. Zou hij dat het sprongetje al hebben gehad? Dat kan toch bijna niet zo vroeg😱😅 Ik hoop het stiekem wel, we gaan volgend weekend een weekendje weg dus dat zou een hoop ellende schelen😂

7 maanden geleden

Reactie op Boysmama03

Hmm de dingetjes die jullie zeggen heeft doet hij eigenlijk ook allemaal al ...
Hoeveel weken is je kleintje? De oei ik groei- app houdt je uitgerekende datum aan.. dus miss kan het wel kloppen dat hij het sprongetje al heeft gehad.. plus daarbij geeft de app 2 weken af te kunnen wijken. Dus wie weet heb je het al achter de rug 😏

7 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Hoeveel weken is je kleintje? De oei ik groei- app houdt je uitgerekende da ...
Hij is morgen 9 weken, maar met 38+3 geboren. Misschien hebben we dan geluk dat het een vroege vogel is 🙈

7 maanden geleden

Reactie op ier1991!

We zitten er nu volle bak in.. de eerste 2 dagen was het huilen/ hangen, ni ...
Zo gaaf, bij ons precies hetzelfde. Nu eindelijk een blij zonnestraaltje die echt veel meer contact maakt. Maar ben nog wel een beetje getraumatiseerd van die moeilijke periode poeh 😂

7 maanden geleden

Wij ditten denk midden in sprong 2. Onze dochter is 9,5 week. Is geboren met 37+6. Slaapt gelukkig de meeste nachten nog wel erg goed. Meestal van 23:00 tot 6:30. Alleen wakker omdat ze haar speen kwijt is soms. Maar die ochtenden en middagen!!! S avonds is ze weer vrij rustig. Maar de ochtenden en middagen zijn krijsen en slapen. Waar ze vorige week veel lachte en alert was, is dat nu weg. Ik merk dat ik het erg lastig vind. Ben ook elke keer ongesteld met haar sprongetjes. Mijn moeder moet ineens met spoed geopereerd worden. Ik ben zo moe halverwege de dag met zo’n pittige dag als de afgelopen dagen. Ik hoop dat ze er snel uit is. Vorige sprong duurde dik 1,5 week. Is er iemand met oudere kinderen die naar de opvang gaan? Hoe gaan ze daar om met sprongetjes? Ik ben zo bang dat we dan een week geen opvang krijgen ofzo. Ze gaat vanaf september naar de opvang. Dat is dus met sprong 5 ongeveer.

7 maanden geleden

Volg

7 maanden geleden

Reactie op FortunaK

Zo gaaf, bij ons precies hetzelfde. Nu eindelijk een blij zonnestraaltje di ...
Jaaa, heel bijzonder allemaal!! Gister hebben we nog echt een drama- dag gehad; ze was echt ontroostbaar. Zo sneu. Om 19:30 gevoed en in bed gelegd en ze sliep meteen. Gerum, zo moe van alle nieuwe prikkels en vaardigheden. Vandaag slaapt ze echt veel en is tussendoor vrolijk aanwezig. Hopelijk zijn we op weg naar het einde van de sprong 🙏🏼

7 maanden geleden

Reactie op Hanne_zwanger

Wij ditten denk midden in sprong 2. Onze dochter is 9,5 week. Is geboren me ...
Geen zorgen maken over de opvang hoor ze zijn daar echt wel wat gewend.

7 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Jaaa, heel bijzonder allemaal!! Gister hebben we nog echt een drama- dag ge ...
Vreselijk hè. Heb toen een paar dagen gehad met een huiluurtje waarbij half lag te gillen. Zo heftig om te zien en zo machteloos dat je niks kan doen voor haar.. Ben blij dat dat voorbij is voor nu. Hopelijk komt dat niet te veel terug tijdens andere sprongen :( Nu iig lekker genieten van al die lachjes ❤️

7 maanden geleden

Huilt jullie kindje ook anders? Ik heb het idee dat ze bang is ofzo dat ze niet goed uit weet wat ze met zichzelf aanmoet... Ze huilt beetje schreeuwerig.. weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen... Vandaag wel veel prikkels gehad en na ons idee nog in de sprong. Ze heeft vandaag ook echt te weinig geslapen.. Zo sneu 🥺

7 maanden geleden

Niet zo goed weer wat ze met zichzelf aanmoet*

7 maanden geleden

Reactie op Deesje97

Huilt jullie kindje ook anders? Ik heb het idee dat ze bang is ofzo dat ze ...
Heeft mijne ook wel is als ze heeel erg overstuur raakt. Alsof ze er een beetje in blijft hangen, echt een paniek/schreeuw huil. Enige wat dan helpt is in een dekentje wikkelen en halfuurtje knuffelen. Ze is dan ook echt een halfuur aan het nasnikken, zo zielig. Heb ook het idee dat het overprikkeldheid is. Ze doet het namelijk alleen als ze bijv na een drukke dag s’avonds nog wordt omgekleed of als ze in bad gaat + honger + moe.

7 maanden geleden

Mijn zoontje is sinds een paar dagen echt humeurig. Slaapt s nachts slecht. Sliep overdag best goed in zijn bedje maar ineens niet meer. Met veel moeite slaapt hij wel in de draagdoek. Hij drinkt veel meer. Is heel snel weer moe. Ik hou nu een wakkertijd van gemiddeld 45 minuten aan denk ik. Hij wil niet meer in de maxicosi in de auto. Zet het na 10 minuten op een brullen. Valt ook niet meer in slaap in de wandelwagen dus dan is het na een tijdje ook brullen. Kan geen kant op momenteel. Gewoon echt een heel ontevreden mannetje in vergelijking met vorige week en daarvoor. Is dit herkenbaar voor anderen? Hoop vooral dat hij er snel weer doorheen is 🫢

7 maanden geleden

Reactie op Papaya

Mijn zoontje is sinds een paar dagen echt humeurig. Slaapt s nachts slecht. ...
Hier ook een heel ontevreden mannetje sinds 3 dagen en vandaag echt een toppunt, ik ben kapot. Normaal alle dutjes in bed, nu alleen op mij. Drinkt elke 1.5-2 uur, huilen = krijsen geworden en slaapt met moeite 45 min. Nachten gaan nog wel goed, maar ik ben de hele dag al gesloopt en aant janken