180 Reacties
6 maanden geleden
Meisje al voor de derde dag klagerig. Laat zich overdag niet meer in d'r bedje leggen, wil alleen maar recht overeind tegen onze borstkas slapen. Het geeft niet, het is lekker. Maar ook vermoeiend, ook voor haar want ze blijft maar bezig. Is ook niet meer verzadigd na d'r fles, spuugt d'r speen uit. Sinds vandaag maar gaan ophogen en even bij ons slapen overdag. Kijken hoe lang het duurt... 🤷🏼♀️
6 maanden geleden
Reactie op Liisss
Welke wakkertijd houden jullie aan na een 20–30 min slaapje?
Ik ga uit van uur en kwartier mist ze zelf zich eerder kenbaar maakt. Maar hou haar vanaf uur wel beetje in de gaten. Als ze dan wat gaat jammeren breng ik haar naar bed. Dat werkt voor nu, waarschijnlijk tot de volgende sprong 😂👍🏻
6 maanden geleden
Maandag t/m woensdag ging alles supergoed, kon haar eindelijk overdag zelf in slaap laten vallen zonder problemen, slapen en drinken ging goed. Sinds gisteren slaapt ze ineens heel weinig overdag en weigert ze soms de borst. Zondag is ze 11 weken en volgens de oei ik groei app begint morgen de lastige fase van sprong 3.. maar dus al 2 dagen last van het slechte slapen en ze huilt ook veeel meer dan normaal. Overal las ik dat de piek van het huilen tussen 6 en 8 weken is, maar ze heeft nog nooit zoveel gehuild als nu :(
6 maanden geleden
Reactie op Ebru1993
Maandag t/m woensdag ging alles supergoed, kon haar eindelijk overdag zelf ...
Misschien een virusje? Of gewoon al het sprongetje kan natuurlijk ook.. je kan ze het helaas niet vragen he 😅 erg verwarrend soms allemaal
6 maanden geleden
Misschien wel goed om hier ook eens te zeggen dat de basis van oei ik groei en de timing van de (vele) voorspelde sprongetjes eigenlijk niet goed onderbouwd is. Het is vooral een succesvol marketing verhaal. Er is onderzocht of het klopt en het komt er op neer dat iedere baby natuurlijk sprongen in ontwikkeling doormaakt, maar dat het geen robotjes zijn die die ontwikkeling allemaal precies op dezelfde manier doorlopen. Daarom is het dus niet gek als je baby helemaal niet de sprongen van oei ik groei volgt, of dat je juist eerder/korter/langer/later pas zoiets merkt. Ieder kindje is anders.
Maar natuurlijk valt het soms wél tegelijk, ik herken dus wel heel erg die veranderingen in slapen rond de elf weken. Alleen dat zegt dus niet dat je baby die hele app precies gaat volgen ofzo, en dat dat ook helemaal niet erg is! :)
6 maanden geleden
Reactie op ADM89
Misschien wel goed om hier ook eens te zeggen dat de basis van oei ik groei ...
Zo fijn dat je dit deelt! Elk kind is anders en ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier!🙏🏻 je wordt als ouders hartstikke onzeker gemaakt door al die ‘sprongetjes en regeldagen apps’. Volg je eigen gevoel mama’s🙌🏻
6 maanden geleden
Reactie op ADM89
Misschien wel goed om hier ook eens te zeggen dat de basis van oei ik groei ...
Mijn oudste dochter leek wel precies afgestemd op de oei ik groei sprongen, het klopte allemaal 😅 bij mijn tweede heb ik nooit wat van sprongetjes gemerkt en nu de derde hangt er wat tussenin😬
6 maanden geleden
De eerste en tweede sprong was ze vroeg erbij. Dus pakweg een weekje eerder dan de app aan gaf. Maar nu merken we niets en zou de sprong al begonnen zijn volgens de app (ik weet dat het kan afwijken hoor haha) maar sinds vandaag kan ze ineens van haar buik naar haar rug draaien. Ze is 13,5 week en was twee weken te vroeg. Suuuuper snel!!!!
6 maanden geleden
Sprong 4? Baby is 14 weken en nu derde dag dat ze aan me vastgeplakt zit. Ontroostbaar huilen in de avond, weigert borst, luier is schoon, wil niet liggen, niet in de triptrap of wipstoel, aanvankelijk ook niet in de draagzak (maar geeft zicj uiteindelijk gewonnen), het is een gevecht. Vandaag ook overdag drama, eerst in de auto, toen thuis, hoe lang gaat dit duren?
6 maanden geleden
Help... Mijn zoontje heeft ineens al 3 avonden moeite met in slaap komen, dat had hij nooit! Nu al 3 avonden dat we 3/4 keer terug moeten, troosten, weer in bed leggen en hopen dat hij slaapt. Gisterenavond 2 uur bezig geweest, ontroostbaar.... Afgelopen nacht was hij ook ineens in de nacht wakker en ontroostbaar. Uiteindelijk maar een fles gegeven omdat niets meer hielp. Daarna viel hij gelukkig wel weer in slaap. Totaal niet herkenbaar bij hem, hij slaapt vanaf zijn geboorte elke nacht super goed. Nu twijfel ik of dit de slaapregressie is, of dat hij misschien toch last heeft van de vaccinaties (vrijdag gehad, dus nu 5 dagen geleden). Hij heeft tot een week of 10 wel veel last van krampjes gehad, maar dat was nu helemaal over... Toch leek hij vannacht wel pijn te hebben. Meneer is nu 15 weken oud. Wat denken jullie? Krampjes van vaccinatie of de 4mnd slaapregressie?
6 maanden geleden
Reactie op Cherylx58
Help... Mijn zoontje heeft ineens al 3 avonden moeite met in slaap komen, d ...
Mijn zoontje ook 15 weken en de vaccinatie gister gehad… hij is helemaal een beetje de weg kwijt denk ik? Is ook heel onrustig met slapen en drinken en beweegt echt heel veel en ongecontroleerd
6 maanden geleden
Reactie op Cherylx58
Help... Mijn zoontje heeft ineens al 3 avonden moeite met in slaap komen, d ...
Dit hebben wij gehad tijdens sprong 3... 's avonds in slaap komen ging toen wel, maar werd ook huilend wakker 's avonds en 's nachts (niet van de honger), waarbij alleen een flesje hielp. Was na +- 1 week over.
Ik denk dus een sprongetje, kan dat?
Hopelijk blijft ons dit bespaard tijdens sprong 4 die over 2 dagen zou moeten beginnen... 😋