180 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op ier1991!

Vlgs de app zitten we in sprong 4. Probeer me er niet teveel op te focussen ...
Heel herkenbäar hier. Vraag me vooral af of we dan best wat afkolven... ben altijd bang dat mijn lijf stopt met melk maken. 😄

6 maanden geleden

Reactie op Pink87

Heel herkenbäar hier. Vraag me vooral af of we dan best wat afkolven... ben ...
Nou hier lag ik dus net om te piekeren.. Of ik nog moet kolven nadat ze gedronken heeft of de natuur z’n beloop laten. Ik leg haar wel om de 3 uur aan, en ‘s nachts komt ze ook ineens weer, dus productie vooralsnog genoeg. Maar weet niet of ik m’n borst na een voeding leeg zou moeten kolven als zij ‘m niet leeg gedronken heeft 🤔

6 maanden geleden

Vraag me af in welke sprong we zitten, aangezien mn baby verschillende symptomen heeft. Bijv in de nacht na 5 uurtjes slapen wil ik hem de fles geven maar de handjes zaten in zijn mond. Heb dus zijn handjes vastgehouden maar dat ging zo fout. Van gillen naar eindeloos huilen. Fles wil hij niet en borst ook niet. Er is gewoon geen logica😅 niet willen slapen overdag. Spontaan gillen en huilen. Altijd ontroostbaar.. hele dag zo hangerig en je kunt hem absoluut niet even alleen laten. Ik word zo goed als gek. Hij is 13 weken oud vandaag

6 maanden geleden

Hier ook echt zoo vermoeiend. Ze komt moeilijk in slaap, Wil niet slapen, na 30min weer wakker. Wordt er heel chagrijnig van. Maar slaap kan je niet afdwingen.. Ze zit er nu al een week in.. is 16 weken

6 maanden geleden

Ons zoontje is 14 weken. Vertoont ineens ander gedrag. Krijst echt als ik hem in slaap wieg, hij is dan overduidelijk moe maar krijst alles bij elkaar. Overtrekken, trappen met de benen, drama. Ook is het om 05:00 ineens gedaan met slapen.. normaal sliep hij tussen de flessen door tot 8 of 10 uur in de ochtend. Middagdutjes die uiteindelijk lukken zijn heel kort. Hij is nu druk bezig om op z’n zei te rollen.

6 maanden geleden

Reactie op ier1991!

We zitten er nu volle bak in.. de eerste 2 dagen was het huilen/ hangen, ni ...
Same hier! Heb dat nu ook! Grotendeels is ze zoet, en dan ineens moet ze huilen een tijdje en is niks goed. Maar ook leuk om te zien buiten die momenten om dat ze zich steeds meer ontwikkelen, dat is het inderdaad dan uiteindelijk waard!

6 maanden geleden

Slaapt jullie kleintje ook meer tijdens sprongetjes?..

6 maanden geleden

Zucht 😮‍💨 hoop dat sprong 4 snel klaar is

6 maanden geleden

Reactie op Stefanie14-02

Zucht 😮‍💨 hoop dat sprong 4 snel klaar is
Ik ook.. 🙁slapen jullie kindjes ook maar max 45 min overdag? En dan daarna huilen omdat ze nog moe zijn..😑

6 maanden geleden

Reactie op Hormoontje24

Ik ook.. 🙁slapen jullie kindjes ook maar max 45 min overdag? En dan daarna ...
Hier duurt het vooral heel lang voordat hij toegeeft aan zijn slaapje

6 maanden geleden

Onze kleine man sliep eindelijk elke nacht 8 uur door, maar nu is sprong 3 begonnen en slaapt hij snachts heel slecht. Ik mis het nu al 😅

6 maanden geleden

Reactie op Hormoontje24

Ik ook.. 🙁slapen jullie kindjes ook maar max 45 min overdag? En dan daarna ...
Hier ook

6 maanden geleden

Hier in sprong 3 beland (denk ik). Hier huilt ze ineens heel zielig ook in haar slaap 🥲

6 maanden geleden

Ik denk misschien hier slaap regressie vanwege het omrollen. Hij is nu 16 weken. Sprong 4 duurt anderhalve maand wat ik erg lang vind en dat is het denk ik niet want het is sinds 3 nachten dat hij snachts nog wel alsof maar het onrustig, steeds zn hoofd draaien, geluiden maken, ontevreden zuchten en zoeken... Ik lig er naast en word wakker met hij slaapt eindelijk door...

6 maanden geleden

Zoontje drinkt ineens amper. Vandaag elke keer met moeite 100-110cc. Afgelopen weken ook wel minder maar niet zo extreem moeilijk. Steeds wegduwen met de tong en dan zn vuistje in de mond. Spuugt overigens ook na elke voeding (spuugde voorheen zelden). Herkennen jullie dit bij een sprong? Doet sinds kort met beide handjes spelen/bijelkaar brengen, extreem vaak vuistjes in de mond, bellen blazen en kwijlen. Rolt ook steeds op zn zij en probeert dan door te rollen maar lukt nog niet echt. Laten gaan? Vind echt weinig drinken. Hij huilt er ook niet om (alleen vannacht) alsof hij geen trek heeft?

6 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Zoontje drinkt ineens amper. Vandaag elke keer met moeite 100-110cc. Afgelo ...
Zou het iig niet forceren, want dan gaat ie spugen idd. Het kan door de sprong dat ze ff minder drinken. Hij geeft het zelf het beste aan.

6 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Kan inderdaad door sprong komen. Had ergens gelezen dat ze met deze leeftijd ook het zuigreflex verliezen dus dat ze nu bewust zijn van het zuigen dat ze moeten doen om voeding binnen te krijgen. Dat in combi met rollen, meer zicht, handjes/voetjes ontdekken etc kan ervoor zorgen dat ze minder drinken. Trekt uiteindelijk vanzelf bij! Als baby verder vrolijk is / gezond eruit ziet, dan is er niets aan de hand.

6 maanden geleden

Reactie op estelerr_

Was hier ook inderdaad 2 weken geleden. Soms amper 90cc binnen. Deed toen maar een flesje extra aanbieden. Nu alles weer goed en zit ze weer terug op 4x 180 en 1 droomvoeding ongeveer 150.

6 maanden geleden

Reactie op !nathaliee

Was hier ook inderdaad 2 weken geleden. Soms amper 90cc binnen. Deed toen m ...
Fijn om te horen dat het weer goed is gekomen. Hier net ook met moeite 90cc op. Zal ook een flesje extra aanbieden, zodat ie toch wel wat binnenkrijgt.

6 maanden geleden

Hier al ruim 2 weken "last" van sprong 4.. hoop elke dag op verbetering.. hoe lang heeft bij jullie sprong 4/slaapregressie geduurd?