180 Reacties
6 maanden geleden
Hmm twijfel over sprong 4.
Ze heeft gisteravond heel hard gehuild (waarom?🤷🏻♀️)…. Bijna ontroostbaar.
Heeft zich bij ons in slaap gehuild. Wilde ook niet drinken.
Hierna viel ze om 21 uur toch in slaap tot een uur of 3.00. Bv gegeven en verder geslapen tot 7.15. Nu weer een vrolijk meisje gelukkig💜
één maand geleden
Reactie op sils
Hallo sprong 6 + verkoudheid + hoge koorts + 4 tandjes tergelijk 😭
Ohhhhh dit is zo pittig! Hoe gaat het slapen?
één maand geleden
Reactie op Bouchra1208
Ohhhhh dit is zo pittig! Hoe gaat het slapen?
Heeeel slecht 😪
Nachten vooral echt rot. Gemiddeld tussen 23:00 en 05:00 uur huilen en wakker.
Net weer 39.2 temperatuur. Zo zielig!
Hij is al ander halve week thuis ( niet na de gastouder ). Omdat hij niet met koorts mag komen. Maar ik moet echt weer aan het werk en kan niet nog langer thuis zitten 🥺
één maand geleden
Reactie op sils
Heeeel slecht 😪
Nachten vooral echt rot. Gemiddeld tussen 23:00 en 05:00 u ...
Heel herkenbaar en zo zielig voor ze. Die nachten zijn zo zwaar, we moeten er gewoon doorheen en overdag bijslapen. Kan je partner helpen? Wij hebben t zelfde en heb ook nog eens een virus en borstontsteking 🫠, t is echt overleven..
Ik snap wat je bedoelt naar je werkgever. Ik sta al 50% ziekgemeld en nu 100 na 10 maanden afwezigheid ivm zwangerschap complicatie.. ze zullen het vast wel begrijpen…
één maand geleden
Reactie op Bouchra1208
Heel herkenbaar en zo zielig voor ze. Die nachten zijn zo zwaar, we moeten ...
Jeetje wat heftig! Zwaar dan hè?
Met mijn partner gaat t sinds zaterdag niet goed. Dus die kwam ook niet verder als de bank dit weekend. Morgen weer een werkweek.. ik ben al zo vaak afwezig geweest omdat ons zoontje ziek is dat ik me zo schuldig voel na werk toe.
Vind t ook vreemd, hij had 5 dagen koorts, 1 dag niet en nu weer 39.1. Heel veel hoesten en hij klinkt zo vol met ademen 😢
één maand geleden
Reactie op sils
Jeetje wat heftig! Zwaar dan hè?
Met mijn partner gaat t sinds zaterdag ni ...
Dr heersen echt zulke nare virussen. Mijn kindje heeft constant een zetpil gekregen anders was het alleen maar huilen. De dokter zei alleen uitzieken..
Ahh wat shitty van je man, zijn er opa’s en oma’s die even kunnen helpen?..
Ja ik ook, heb wel echt het gevoel alsof zij denken dat ik misbruik van hen maak maar het leven met een Newborn is zo pittig en zeker voor ons als vrouwen die maar gewoon “alles moeten doen”, kan gewoon niet
één maand geleden
Reactie op Bouchra1208
Dr heersen echt zulke nare virussen. Mijn kindje heeft constant een zetpil ...
Ja ik ben vorige week ook bij de dokter geweest. Zei idd ook een virus maar ik vertrouw het niet. De koorts blijft stijgen tot 39.6 nu.. kan me niet voorstellen dat ik al dagen lang om de 6 uur een zetpil moet geven. Ik ga ze gewoon zo weer bellen.
Nou alleen 1 oma maar die werkt zelf ook haha. Ik ben verhuisd 1,5 uur van mijn familie af.
Maar toch dat je je zo over werk moet voelen.. ik heb dat ook. Dan zit je toch vaak met je hoofd bij werk.
één maand geleden
Reactie op sils
Ja ik ben vorige week ook bij de dokter geweest. Zei idd ook een virus maar ...
Hier had ik hetzelfde. M’n dochter had ruim een week koorts en die bleef, ondanks de zetpillen, stijgen.
De dokter zei; wacht het na het weekend af.
M’n gevoel zei; nee.
De volgende dag bij een andere huisarts geweest en die deed een bloedtest, ondanks dat m’n dochter wel alert was etc..
Bij die test bleek dat haar ontstekingswaarden 73 waren ipv rond de 20. Dat was dus een lichte longontsteking. Als de huisarts dat niet had gedaan, hadden we geen antibiotica gekregen en was mn dochter waarschijnlijk nog zieker geworden met misschien zelfs een ziekenhuisopname als gevolg.
Wellicht kun je dan ook zo’n test vragen? Duurt 4 min en dan heb je de uitslag. Prikken ze bloed in de hiel. Is zo gebeurd.
één maand geleden
Reactie op Carly90
Hier had ik hetzelfde. M’n dochter had ruim een week koorts en die bleef, o ...
Jeetje wat een verhaal! Wat goed dat je na je gevoel luistert.
Ben blij dat ik dit nu lees, kwart voor 11 moet ik bij de arts zijn en ik ga dit zeker vragen. Ik vertrouw het gewoon niet meer, dit duurt te lang en de koorts blijft veel te hoog.
Hoe is t nu met je dochtertje?
één maand geleden
Reactie op sils
Jeetje wat een verhaal! Wat goed dat je na je gevoel luistert.
Ben blij dat ...
Ben benieuwd wat jouw dokter zegt, de bloedtest heet een CRP- test.
Doen ze officieel niet bij baby’s, maar mijn huisarts zei dat een kinderarts ook zo’n test zou doen in geval van.. en dat het gewoon een indicatie kan geven hoe het ervoor staat met je kindje.
Enige reden waarom het (nog) niet is goedgekeurd voor baby’s is omdat niemand er ooit officieel onderzoek naar heeft gedaan voor specifiek baby’s. Wel voor volwassenen. Ik was in ieder geval echt blij dat m’n dokter dit heeft gedaan en we zo wisten dat er veel meer aan de hand was dan alleen een virus.
Het gaat nu beter. Na die antibiotica was ze binnen 2 dagen van de koorts af en herstelde ze wel. Nu nog steeds hoesten maar het heerst ook heel erg. Geen koorts meer gelukkig.
Sterkte! En laat je weten wat je dokter zei?
één maand geleden
Reactie op Carly90
Ben benieuwd wat jouw dokter zegt, de bloedtest heet een CRP- test.
Doen ...
Welke antibiotica heeft ze?
Bedankt voor je info! Goed om te weten.
Fijn dat t weer wat beter gaat.
Hier is het toch een luchtweg infectie 🥺🥺🥺 ik had al zo’n gevoel heel de week dat er iets moest zijn, arme schat
één maand geleden
Reactie op Carly90
Geen idee welke. Die ene met zo’n pipetje, wit spul was het wat ze oraal mo ...
Nee hij stond erop dat dat niet nodig was. Want de uitslag zou dus die luchtweg infectie zijn en daar werd niks aan gedaan.
Mijn zoontje heeft toen die 2 weken was in het ziekenhuis gelegen met een infectie en 3 zware kuren gehad.. dus ze zijn er niet happerig op om nu weer wat in te zetten.
Voor nu pcm, word t slechter dan een kuurtje.
één maand geleden
Reactie op sils
Nee hij stond erop dat dat niet nodig was. Want de uitslag zou dus die luch ...
Hm oke. Een luchtweginfectie kan ook een longontsteking veroorzaken, maar hopelijk gaat dat niet gebeuren dan.
Oei, nee dat snap ik wel. Zo’n klein lijfje moet dat allemaal ook maar verwerken.
Sterkte en beterschap ❤️🩹