55 Reacties
2 jaar geleden
De eerste zwangerschap hadden we besproken het te proberen en na 3x klussen en 1e test was gelijk positief! Ben een week na positieve ovulatie test gaan testen met zw testen.
Geen app gebruikt geen extra dingen behalve ovulatietest.
Mijn eerste symtomen waren vermoeid, gevoelige borsten en af en toe pijn in rechter onderbuik. Na positieve test wel vitamines en foliumzuur gaan slikken.
Helaas na 6 weken uitgelopen in miskraam maar dit was mijn ervaring:)
2 jaar geleden
Traject ingegaan wegens pre-implantatie genetische test (ik heb een syndroom wat we het liefst willen uitsluiten). Na drie rondes geen plakkers/biochemische zwangerschap. Besloten verder spontaan te proberen (dus met risico op aangedaan kindje, niets ernstigs in principe maar wel met mogelijkheid hart&longaandoening. Ik heb zelf enkel als baby hartaandoening gehad). In de eerste ronde raak. Niks bijzonders gedaan, wel getempt maar dat was vooral met het idee om een aantal cyclussen aan te kijken hoe het lijkt te gebeuren qua tempen. Geen ovulatietesten ofzo. En maar drie keer seks gehad want hele drukke maand gehad. Blijkbaar zat het goed. 🙈
2 jaar geleden
- Ik heb niet echt anders geleefd om zwanger te worden. Drinken deed ik sowieso nooit en roken deed ik voorheen wel. Tot mijn positieve test natuurlijk.
- Ik gebruikte een app om mijn menstruatie bij te houden en je kan dan natuurlijk ook je vruchtbare dagen zien. Alleen dit is niet altijd juist, dus ik gebruikte ovulatie testen. En toen hadden we rond die periode wel vaker seks.
- Ik had letterlijk 0 verschijnselen, alleen dat mijn menstruatie op een gegeven moment uitbleef. Verschijnselen kreeg ik pas rond de 6,5/7 weken.
- Ik deed een test op 8DPO, maar dat was eigenlijk veelste vroeg. Had ook een fout gemaakt met tellen, dacht dat ik toen 10DPO was 😅😂 Op 10DPO weer getest en toen een héél licht streepje.
- In maart werd ik zwanger bij de 3e ronde en dit werd helaas een miskraam. Dat was best wel een lange nasleep tot en met half mei. Nadat ik mijn menstruatie kreeg in juni zijn we er daarna weer voor gegaan en die ronde werd ik meteen zwanger 😊
2 jaar geleden
Bij ons zijn er maanden overheen gegaan. Vorig jaar juli de spiraal laten verwijderen en we hebben iedere maand een poging gedaan. Ik deed dan ook ovulatietesten na een half.jaar proberen en bleek langer in bed liggen na het 'klussen'. Ik wilde alles proberen 🤪
In april bleken we een biochemische miskraam te hebben gehad, net als in juni. Gelijk daarna week zwanger geworden en momenteel 7 weken zwanger.
Ik merkte al snel dat ik zwanger was en deed voor de zekerheid een vroege test ivm een bbq waar we hebben gingen. Vooral de vermoeidheid en borsten deden het hem bij mij en met vlagen een lichte misselijkheid.
2 jaar geleden
Bij de eerste duurde het 3 jaar! Nooit geen oorzaak kunnen vinden waarom het zolang duurde ik en mijn man zijn allebei nagekeken. Na 3 jaar hadden we de strijd opgegeven en besloten door te gaan met z'n 2e zonder kinderen.
Nu 5+4 zwanger van de 2e en gelijk een maand na het verwijderen van mijn spiraal zwanger 😊. Allemaal heel spannend en toch wel wat angstig voor de echo.
Zowel bij de eerste en nu de tweede ben ik erg moe. Bij de eerste af en toe wat krampen verder niks. Nu soms wat misselijk, krampen en bij hoesten of niezen stekende pijn bij me banden.
2 jaar geleden
Van mijn zoontje duurde het ruim 2 jaar voordat ik zwanger was. Zouden toen een traject in gaan maar bleek toen niet meer nodig. Zoontje nu 21 maanden.
Daarom April '23 met de pil gestopt van we zien het wel.
Eerste maand serieus proberen op ovulatie en gelijk raak! Vind het nog steeds bizar.
2 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap was het met 8 maanden raak. Toen had ik wel een app voor mijn menstruatie bij te houden en slikte wel foliumzuur. Maar verder gewoon geleefd zoals we voorheen deden, zelfs op stap gaan etc. Nu bij mijn tweede zwangerschap heeft het een jaar geduurd. Vorig jaar augustus gestopt met de pil, actief gebruik gemaakt van een app en temperaturen. Maar ook weer niet zo actief van het is nu tijd, nu moeten we.Verder ook gewoon ons leven geleefd zoals voorheen, behalve het op stap gaan. En nu zo'n 5/6 weken zwanger. Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap 28 was en nu ben ik 34🫣
2 jaar geleden
Wij hebben nooit een kinderwens gehad. Zo gingen we ook de relatie in dat we het allebei niet wilde en dat was dan mooi makkelijk zouden we daar geen discussie over krijgen 😂
In augustus ben ik gestopt met anti-conceptie, omdat ik er echt heel erg slecht op ging. Toen namen we de Daysy. Die meet iedere ochtend je temperatuur, zodat je weet of je vruchtbaar bent of niet.
Maar de daysy gaf voornamelijk rood aan en ik kreeg er veel stress van waardoor het plezier in de slaapkamer ver te zoeken was.
In december lette we er wel nog op, maar ik was evengoed zwanger geraakt en dat was een miskraam. De test zei dat ik niet zwanger was, maar ik voelde het echt aan alles. Mijn geur was ook zo heftig. Ik kon niks verdragen. Daarna heb ik ook mooie tekens gehad van ons zieltje.❤️
Maar vanaf januari werden we er makkelijker in en zeiden we eigenlijk tegelijk tegen elkaar. Weetje als wij ouders mogen worden dan is dat zo. Het komt zo als het komt. Dingen die moeten gebeuren, gebeuren toch wel.
Het pad ontvouwt zich zoals het voor jou bedoeld is.
Na de miskraam is mijn lichaam ontregelt geweest en heb ik 2 maanden ook geen ovulatie gehad.
Uiteindelijk kreeg ik het signaal om vitaminepillen te slikken. Dus dat hebben we allebei gedaan. In eerst instantie van Holland & Barett. Dat had ik nog allemaal in de kast liggen.
Een week voor mijn ovulatie hadden we nog kermis en ik heb veelste veel gedronken en ik ben er echt goed ziek van geweest. Maar toch was ik heel erg blij die week. Ik voelde me anders. Mijn libido was hoog.
Het weekend van mijn ovulatie was mijn vriend jarig. Hij heeft zelfs nog een beetje drugs gebruikt. Doet hij 1x in de zoveel maanden.
Ik heb rond de 20ste ongeveer mijn ovulatie gehad.
En vanaf de 19e was ik al steeds moe en ik dacht eerst dat het kwam door de verjaardag, maar ik bleef ontzettend moe.
Op 30 juni had ik een kap sessie en ik hoorde mijn vader zeggen dat ik zwanger was. Mijn vader is overleden, maar ik ben heel erg connected met hem.
Op 3 juli was ik zelf jarig en was ik ook ontzettend moe.
Op 5 juli lag ik op de bank en ik voelde een energiebal mijn buik in gaan.
Op 8 juli had ik voor het eerst getest en een positieve test in handen.
We hebben dus niks gelaten. We hebben vitaminepillen geslikt en het was toen gelijk raak. De eerste verschijnsel was dus echt de vermoeidheid.
2 jaar geleden
In januari ben ik gestopt met de pil. Omdat mijn vriend toen zonder werk kwam hebben we niet doorgezet, maar ben ik niet terug gegaan aan de pil. Dus ruim een half jaar kunnen ‘afkicken’.
2 maanden geprobeerd. Wel in m’n menstruatie app gekeken naar de vruchtbare periodes en 1x een ovulatietest gedaan. Toen was het raak.
Begon met kleine krampjes die voelden als menstruatiekrampjes. 6 dagen na de ovulatie getest en dat was positief! Ik was ook emotioneler en kreeg afkeer tegen bepaald eten. En meer vermoeid.
We hebben niks specifieks gelaten om zwanger te worden. Ik was wel aan het afvallen dus ik dronk weinig tot geen alcohol de laatste 1,5e maand.
Nu 6 weken en 5 dagen maar wel heel onzeker of alles goed gaat 😥🍀❤️
2 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap haalde ik mijn Evrapleister in maart 2022 eraf en was ik daarvoor ongesteld en na een week weer. Mijn lichaam moest een beetje opstarten, maar we hadden niet bewust seks op mijn vruchtbare dagen. We gingen met de flow mee.
- Na 2 maanden op 3 mei een positieve (vroege) test in handen. Voor de zekerheid volgde er nog een stuk of 5.
- Ik was extreem moe en misselijk.
Bij mijn tweede heb ik na mijn bevalling van de eerste (januari 2023) geen gebruik gemaakt van anticonceptie.
- In januari, februari en maart geen seks en werd ook niet ongesteld.
- in april mei en juni werd ik wel ongesteld, maar hadden wij in april en mei toevallig steeds vlak voor of vlak na mijn ongesteld seks. Ook hier gingen we met de flow mee. In juni hadden wij wel wat meer seks (na bevalling moest ik echt weer wennen 🤣)
- heeft 3 maanden geduurd voordat ik een positieve test had. Op 12 juli had ik positieve test.
- nu ben ik een beetje vermoeid, maar niet zo extreem als bij de eerste.
2 jaar geleden
Begin mei gestopt met de pil, begin juli te weten gekomen dat ik zwanger ben, op de dag dat ik ongesteld moest worden test gedaan en resultaat was 2-3 weken. Ondertussen 8 weken en een kloppend hartje 🥰 ik had wel een regelmatige cyclus waardoor ik wist wanneer mn eisprong was. Ik voelde mij in het begin wat misselijk en kon niet veel eten
2 jaar geleden
- Beide zwangerschappen in 1 keer raak
- Niks gelaten (deze keer zelf vakantie met de nodige ongezond maaltijden en alcohol)
- Wel voel ik mijn eisprong en zo weet ik wanneer de juiste timing zou kunnen zijn
- Vorige keer 10 dpo positief nu dag voor NOD
- Bij beide innesteling gevoeld. Een wat menstruatie achtige pijn.
2 jaar geleden
- niks gelaten ik was al geen fan van alcohol dus dat dronk ik al zeer minimaal.
- ik had een ovulatie app
We waren op een camping en ik moest ineens overgeven, paar dagen later weer toen maar een testje gehaald
- 28 juni met een early test getest. 2 juli was mijn NOD
- 2 jaar geleden gestopt met de pil
Vanaf december echt intensief gaan proberen bijhouden met app en ovulatie testen
2 jaar geleden
8 juni menstruatie en pil niet meer genomen en direct zwanger. Wel een leeg vruchtzakje
2 jaar geleden
Hi allemaal, ten eerste gefeliciteerd!!
Wij hebben er juist best lang over gedaan om zwanger te worden. Vorig jaar mei gestopt met de pil en meteen aan foliumzuur begonnen. Toen niet meteen heel gericht ons best gedaan, maar na onze vakantie in september wel aan de ovulatietesten begonnen en wat gerichter geprobeerd. Roken deden we beide sowieso al niet en qua drank heb ik opgelet, mijn vriend niet.
Toen maart dit jaar nog niks gebeurd was zijn we toch maar even naar de huisarts geweest. We hebben toen wat testjes gehad en daar is gelukkig niks uitgekomen.
Uiteindelijk afgelopen juni nog een baarmoederfoto (HSG) gehad in het ziekenhuis en daarbij gebruiken ze een soort olie om te spoelen (is wetenschappelijk bewezen dat de kans om zwanger te worden dan wat groter is) en meteen die maand is het gelukt. Hebben meer mensen dit onderzoek gehad?
Ik heb getest de dag nadat ik verwachte ongesteld te worden, omdat ik ongesteldheidskrampen had, dacht eigenlijk dat het hem weer niet was geworden, maar meteen duidelijke streep. Nu 6+6 van ons eerste kindje en super blij 😍.
Ook wel heel spannend omdat je zoveel hoort dat het misgaat en zo bang dat het dan weer meer dan een jaar gaat duren. Maar dat moet ik loslaten. Tot nu toe wat minimale kwaaltjes zoals snel vol, opgeblazen en soms pijnlijke buik (mijn broeken zitten nu al niet meer lekker) en gevoelige borsten. Paar keer misselijk geweest, maar dan heb ik daarvoor toch iets te vet gegeten.
Volgende week dinsdag de eerste echo 🤞
2 jaar geleden
- Ik heb geen dingen gelaten, wel al 3 maanden voordat ik stopte met anticonceptie foliumzuur genomen
- Ik gebruik de app Clue. Heel fijn, je kan ook positieve ovulatietesten enzo toevoegen waardoor de app automatisch de cyclus aanpast en hij na een aantal maanden heel concreet wordt en je gemiddelde meet. Zo werden de vruchtbare dagen steeds duidelijker.
- Mijn eerste symptoom was extreme honger
- Getest vanaf 9/10 dpo
- 4 maanden, waarvan 1x een miskraam waarna ik de maand erop alweer zwanger was. Nu in verwachting van een tweeling 🥰
2 jaar geleden
In april heb ik mijn spiraal laten verwijderen en toen ben ik ovulatietesten gaan gebruiken, juist om nog even níét zwanger te worden, samen met de Clue app. Vond die app echter niet zo fijn dus overgestapt op Flo. Tijdens die overstap doorgegaan met alleen testen, zonder ondersteuning van een app die al ingeregeld was. Toen gemeenschap gehad op een dag dat ik vergeten was om de test te checken na het plassen en ja hoor: ovu positief. Eerste ronde ovulatie na verwijderen spiraal bleek toen direct raak. Eerste symptomen waren zere borsten, vlagen van misselijkheid en een soort metaal-/bloedsmaak in mijn mond. Maar vooral dat ik het ergens gewoon “wist”. 6 dagen voor NOD voor het eerst getest en bleek hartstikke positief!
2 jaar geleden
Bij eerste zwangerschap;
- 14 maanden duurde het
- app met cyclus bijgehouden
- enkele keer ovulatie test gedaan
- wegens extreem aangespannen bekkenbodemspieren (en klachten) bij bb fysio oefeningen gehad en toen in 1x zwanger
- opgeblazen gevoel, misselijk en vermoeid
- voeding/alcohol enigszins aangepast
Tweede zwangerschap
- 1x onveilige sex gehad, 1 schot raak
- zelfde klachten
- alleen app met cyclus bijgehouden
- 5 dagen over tijd, toen getest
Mijn oudste is net 1, en omdat we al beetje op leeftijd zijn en t vorige keer zo lang duurde, waren we maar vast begonnen! Nooit verwacht dat t zo spoedig zou gaan haha..