9 Reacties

2 maanden geleden

Vanavond: 30 seconden. Maar meisje heeft de laatste dut overgeslagen en was ontzettend moe. Normaal breng ik haar naar bed en duurt het ongeveer 20 minuten voordat ze slaapt. De ene keer moet ik teruglopen. De andere keer brabbelt en speelt ze wat en ontprikkelt ze zichzelf met haar knuffeldoek.

2 maanden geleden

Durf het bijna niet te typen haha. Routine overdag, slaapzakje aan, optillen, liedje zingen, neerleggen, speentje en knuffeldoekje geven en dan kus geven, kamer uit en dan slaapt hij bijna altijd wel binnen 5 min. ‘s avonds beginnen we vaak in de badkamer, 2 x per week douchen of in bad andere keren kijken we gewoon bij grote broer die dan gaat douchen of in bad gaat. Dan verschonen en dan voed ik hem vaak nog even, lees een verhaaltje voor en dan de rest zoals het ritueel overdag. En dan slaapt hij ook vaak binnen 5 minuten. Zal heus verandering in komen, maar voor nu ben ik er heel blij mee 😆.

2 maanden geleden

Overdag eerste twee dutjes zijn wel redelijk snel, maar ik hou haar vast tot ze slaapt. Liedje zingen en dan nog even 5 min vast houden en dan wegleggen. We zitten nu in de overgang van 3 naar 2 dutjes dus laatste dutje duurt langer voordat ze slaapt. En vaak slaapt ze als ik haar vast heb en als ik haar neerleg is ze weer wakker, maar laat ik haar nog even liggen tot ze echt gaat mopperen. Savonds gaat ze om de dag in bad tijdens omkleden + slaapzak aandoen zing ik altijd voor haar dan krijgt voor het slapen borst en tijdens lees ik een verhaaltje voor. Meestal aan het einde van het verhaaltje slaapt ze al maar knuffel ik nog wel even met haar tot ze echt diep slaapt. En dan leg ik haar weg. 🥰

2 maanden geleden

Eigenlijk overdag en ‘s avonds hetzelfde. Schone luier aan, slaapzak aan, in bedje leggen met knuffel, moonie knuffel zet ik aan met white noise. Dan geef ik hem een kus, wens ik hem lekker slapen en roep ik “loveyou!”. En meestal slaapt hij dan binnen 2 minuten 😂 soms als hij echt oververmoeid is moet ik hem in slaap wiegen maar dat komt zelden voor, denk dat de keren op 1 hand zijn te tellen (zoontje is morgen 7 maanden). Dus we hebben hier gewoon heel veel geluk mee!

2 maanden geleden

Lang 🤣 Allemaal mooie reacties hieronder. Wou dat wij dit ook hadden. We moeten nog elke keer lopen met onze dochter van 7 maanden totdat ze slaapt, dan nog 5 minuten wachten tot ze echt helemaal weg is en dan wegleggen. Ik probeer haar nu ook wat sneller weg te leggen als ze haar ogen dicht heeft maar tot nu toe geen succes. 😮‍💨 Ritueel is overdag luier verschonen, slaapzak aan, numsy aan, speen in en liedje zingen. In de avond komt daar nog een boekje bij zodat ze weet dat dit de avondslaap is.

2 maanden geleden

Zowel bij de dutjes overdag als ‘s avonds, na evt schone luier of douche ritueel: in bed leggen met slaapzakje aan, speentje + knuffeltje en slaap lekkerrrr! Ze geeft zich er altijd gelijk aan over en slaapt vaak vrijwel direct.

2 maanden geleden

Hier overdag en in de avond hetzelfde. Schone luier, pyjama, in de slaapzak. Dan knuffeltje en speentje erbij in bed. Kusje en weltrusten en weglopen. Overdag slaapt ze binnen 5 of 10 minuten. In de avond moet ik sond 2 keer terug voor de speen en slaapt ze meestal binnen 10 tot 20 minuten.

2 maanden geleden

Overdag slaapt ze heel snel.. paar minuten denk ik. S avonds kan het echt wel een half uurtje duren met huilen, slokjes drinken, huilen, drinken, speen etc. En dan ook vaak dat ze toch nog na een half uurtje weer wakker wordt. Avonden zijn best wel onrustig de laatste tijd.