3 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook weer aan het werk, maar omdat het rustig is begin ik soms wat later en of iets eerder naar huis. In plaats van te kolven op werk geef ik de voeding thuis. Gelukkig dat mijn werk dit toelaat. Het geeft mij ook wel stress! Ik hoop dat ze snel de fles pakt/aanleert, maar we oefenen ook al een tijd (inmiddels heeft ook logopedist meegekeken)

2 maanden geleden

Ik heb dit meegemaakt met mijn oudste kindje, het is inderdaad heel stressvol. We hebben cupfeeding geprobeerd maar was niet echt een succes. Uiteindelijk kreeg hij bij de opvang moedermelk met pap gemengd, toegedient met een lepeltje. Hij had relatief korte dagen op de opvang dus het was gelukkig te doen (9:30 tot 16:00 uur). Als ik het me goed herinner hoefde hij daardoor maar 1 voeding op de opvang. Ik voedde dan meteen bij het ophalen. Wat je misschien gerust stelt is dat deze periode, ook al is het heel moeilijk, heel tijdelijk is. Je kindje zal steeds meer vast voedsel krijgen en dan wordt het ook makkelijker op de opvang. Ook zal het drinken uit een beker uiteindelijk lukken. Sterkte, ik herken de stress!

2 maanden geleden

Mijn zoontje is 4,5 maanden ik heb hem al die tijd borst gegeven en nu moest die aan de fles nou wat een drama, gisteren kwam de prelogepedist en ze gaf me de goude tip en me kind pakt zonder moeite de fles. Ik gebruik de tomme tippee fles, bij bol besteld. Ik kook water en dan doe ik de fles en de speen goed warm maken en daarna wel even voelen dat het niet te warm is, maar maak hem goed warm, doe daarna gelijk gekolfde melk erin of anders ook goed warm maken tot 40 graden, wel voelen dat het niet te heel wordt. Met de speen eerst naar de gehemelte richten zodat die goed pakt en daarn naar het binnen. Dit werkt bij mij gelijk, vandaag weer de fles gegeven en ging super goed, en ik had niet genoeg gekolfd , 70 ml me kind had nog honger en heb hem daarna weer een de borst gelegd en hij dronk lekker verder en viel gelijk in slaap. Succes. En wat ook helpt is de kamer donker maken zodat er weinig afleiding is en de fles geven als die echt honger heeft en beetje moe is.