62 Reacties

2 jaar geleden

Onze kleine ligt heel laag en daardoor voel ik mij er niet prettig bij. Weet dat het mag, maar heb er geen behoefte aan. Sinds de zwangerschap (nu 24 week) misschien 3x iets gedaan, maar al snel gestopt omdat ik mij er niet prettig bij voelde (:

2 jaar geleden

Wij denk ik nu 1 a 2 keer per week, wat voor ons een vermindering is, voor de zwangerschap was het 4 a 5 keer per week en voordat onze eerste was geboren (ben nu zwanger van de tweede) was het meer dan 7 keer per week. Normaal had ik dus al wel een hoger libido. Ik merk bij inderdaad ook moeheid en vooral de zwangerschapshormonen, waardoor ik mijn man soms ook minder leuk vind. Nu was hij de afgelopen weken ook druk op het werk en ik daardoor drukker thuis. Ik hoop dat dit de komende tijd wel weer meer in balans is. En ik kijk er naar uit om straks tussen kerst en oud en nieuw allebei vrij te zijn en ook allebei wat meer rust te kunnen pakken. Het stomme is dat ik een paar weken terug wel veel seksdromen had, maar als ik wakker werd alle zin weer weg was.

2 jaar geleden

Bij ons is het ook naar een nulpunt gezakt ongeveer. Sinds de zwangerschap slechts een paar keer seks gehad omdat ik zo veel moe ben (geweest). Daardoor stond mijn hoofd er helemaal niet naar. Nu ook beide weer drukkere periodes op het werk dus ben ik opnieuw weer meer moe. Tijdens de vorige zwangerschap ook gehad en dat is daarna weer teruggekomen, dus ik maak me er nu ook niet druk om.

2 jaar geleden

Al maanden niet meer 🙈heb d’r echt 0 zin in nu ik zwanger ben.. mijn vriend begrijpt mij en die zegt dat komt wel weer.. Moet zeggen ik heb best veel klachten waardoor de zin d’r echt niet is..

2 jaar geleden

Begrijpelijk en herkenbaar! We zitten hier ook op zo’n 1x per maand. We hebben ook een zoontje van 3 rondlopen en die vraagt ook veel energie. Merk ook verschil tussen beide zwangerschappen. Vorige (jongetje) had ik een veel hoger libido dan bij deze (meisje). Weet niet of dat er ook mee te maken heeft, maar viel mij op 😅 Komt vanzelf weer terug. Begrijpt je partner je wel hierin?

2 jaar geleden

1 a 2 x per week, mijn partner geeft aan mij zo mooi te vinden nu met de zwangere buik, nou ik voel me een walvis en al zeker niet fijn met sex maar kan me er wel nog toe zetten. 1e trimester trouwens bijna geen sex van mijn kant uit.

2 jaar geleden

Niet meer sinds ik zwanger ben. Het mag niet van de artsen 🤨. Dit omdat mij placenta voor me baarmoeder mond ligt en ik bloedingen heb, hierdoor is de kans op infectie groot..

2 jaar geleden

In het eerste trimester hebben wij geen seks gehad vanwege nierbekken en blaasontsteking, inmiddels hebben we 1 a 2 keer per week seks maar wel met condoom om een nieuwe blaasontsteking te voorkomen (erg vatbaar hiervoor helaas). Moet zeggen dat ik soms wel echt ‘zin’ moet maken maar als we eenmaal bezig zijn vind ik het erg fijn met mijn vriend. Hij vind me erg aantrekkelijk met zwangere buik, ik mezelf iets minder dus we doen het wel met het licht op schermstandje of uit haha. Ik denk dat het heel erg verschild per situatie, hormonen, etc etc. Er is geen goed of fout in dit gevoel, de man heeft het gewoon te accepteren dat jij er op dit moment minder zin in hebt of om wat voor reden dan ook. Niks om je voor te schamen of voor de verantwoorden tegenover wie dan ook!

2 jaar geleden

Ik heb het heel vaak ligt eraan hoeveel me vriend hier is maar gemiddeld toch 3 a 4 keer per week en als die meer hier is ook meer dan dat en soms is hij er ook wat minder dusja kan het ook minder zijn en tot nu toe lukt het gewoon wel alleen me buik zit wel steeds meer in de weg ben morgen 27weken😂😂😂 in begin had ik minder libido maar toch gewoon sex blijven houden toen kwam vanzelf weer goed haha😂😂

2 jaar geleden

Ik heb het heel vaak ligt eraan hoeveel me vriend hier is maar gemiddeld to ...
Heb gelukkig ook geen blaasontsteking of nierbekkenontsteking gehad wel merk ik dan me bekken minder pijn doen want schijnt goede training te zijn had ik ergens gelezen😊🙈

2 jaar geleden

Wij hebben 1 tot 2x in de week seks. Ik ben erg moe en mijn vriend werkt 6 dagen in de week, dus hij is ook vaak moe. We houden regelmatig een slaapmarathon 😂 Maar ben blij dat deze maand wat rustiger wordt met mijn vriend zn werk. Misschien dat we dan weer wat vaker van elkaar kunnen genieten. We hebben er in ieder geval wel gesprekken over en mijn vriend heeft ook een adventskalender gekocht met seks speeltjes 😂 Maar daar ben ik op dit moment niet in de mood voor.

2 jaar geleden

Hier helaas geen actie. Ik maak me er best zorgen om. Libido is ver te zoeken en mijn vriend heeft erg druk. Ik moet hem haast dwingen, maar toch weer uitstellen. Soms lukt het ook niet omdat ik teveel ermee bezig ben in mijn hoofd. Gedurende zwangerschap Max 5 x geprobeerd. Voel me totaal niet sexy en ben er regelmatig verdrietig om. Iemand tips? Ik hoop echt dat het snel veranderd 🥹

2 jaar geleden

Reactie op Meow

Hier helaas geen actie. Ik maak me er best zorgen om. Libido is ver te zoek ...
Hier ook weinig actie en voel me ook totaal niet sexy. Mijn vriend is vaak moe en komt niet met eigen initiatief om het te doen.. dus het is ook flink gedaald naar misschien 2 keer per maand. Met moeite. Toen we zwanger wilden worden deden we het bijna elke dag.. dus echt een flinke verandering.. word er soms ook verdrietig van

2 jaar geleden

Reactie op Meow

Hier helaas geen actie. Ik maak me er best zorgen om. Libido is ver te zoek ...
Ja ik voel me ook totaal niet sexy hoor zo met die buik🙈🙈 maakt me ook wel onzeker maar gelukkig vind me vriend me nog steeds aantrekkelijk al voel ik me anders...😔

2 jaar geleden

Hier nog 1 keer in de week actie tussen de lakens, maar niet omdat ik er zo van geniet. Mijn man zijn libido lijkt alleen maar verdubbeld sinds ik zwanger ben. Mijn libido daarintegen is tot ver onder het nulpunt gezakt. Om de lieve vrede thuis te hebben doen we het soms toch nog maar vaak stel ik ook uit of wijs ik af. Waar haal ik nu nog het libido of energie vandaan??

2 jaar geleden

Hier al sinds de positieve test geen actie meer. Ik heb een cerclage dus het mag ook niet. We hechten ons nu meer aan even knuffelen voor we sochtend het bed uit gaan

2 jaar geleden

Hier wisselt het, wel veel zin van beide kanten, maar sommige dagen komt het er niet van (baby van 9 maanden en dochter van 11 jaar, vermoeidheid, bekkenklachten, etc.). Ik denk gemiddeld 3 keer per week nog? Moet zeggen dat de vrijpartijen ook wel een stukje korter zijn geworden, anders houd ik het met bekkenklachten niet vol 😅 Belangrijker dan de seks, we hebben wel elke avond en ochtend in bed goede 'knuffel'momenten. Echt even samen zijn en contact maken.

2 jaar geleden

Niet 😅 Man durft/wil niet meer ivm buik.. het is al 4 maanden geleden en moet dus ook nog zo’n 4 maanden uitzitten 🫠

2 jaar geleden

Probeer minimaal 1x per dag, alleen steeds minder flexibel, wat wel lukt doe ik anders neemt partner het over.

2 jaar geleden

Reactie op linniem

Niet 😅 Man durft/wil niet meer ivm buik.. het is al 4 maanden geleden en m ...
In begin wou mijn vriend ook niet omdat hij bang was het kind te raken of dat soort dingen maar heb hem ervan bewust gemaakt dat sex echt geen kwaad kan en dat is ook zo😂😂😂