39 Reacties
2 maanden geleden
Hier 2 dutjes som 3. Maar dan is het laatste slaapje rond 5 uur maar 15 min...een power napje zeg maar. Eerste slaapje hier rond 9 uur. 2de slaapje rond 13 uur.
2 maanden geleden
2 dutjes en heel soms 3!
1e dut is heel lang
2e dut vaak maar 30/40 min
2 maanden geleden
Waar doen ze de dutjes? Ledikantje? Krijg mijn mannie er overdag met geen mogelijkheid meer in slaap (alleen moonboon)
2 maanden geleden
Laten jullie je kleine gewoon slapen tot ze vanzelf wakker wordt eigenlijk? Eerst deed mijn dochter eerste dutje in haar box en werd dan naar 30 a 45 min wakker, nu heb ik haar in haar bedje laten slapen en was het 1,5 uur. En dat brengt ons ritme die we al een hele tijd hadden in de war en ik weet nu niet wat wijsheid is
2 maanden geleden
Reactie op Yvonne1989
Laten jullie je kleine gewoon slapen tot ze vanzelf wakker wordt eigenlijk? ...
Ik laat hem slapen, hij kan alles perfect zelf aangeven. Maar wij hebben dan ook nooit een vast ritme gehad. Go with de flow elke dag weer hihi.
Maakt voor hem dus ook niet uit als ik in ene besluit weg te gaan, als die moe is slaapt hij ook zo in de wagen. Soms 30 min soms 2,5 uur.
2 maanden geleden
Hier 3 slaapjes, bijna 7 maanden oud. Maar merk echt dat ze na 2 uurtjes wakker zijn echt moe is, oogjes wrijven en jammeren. Als ik haar dan op bedje leg, slaapt ze gelijk. Dus heeft het toch nodig.
Wel zou ik graag richting de 2 slaapjes willen maar het lukt nog niet hierdoor.
2 maanden geleden
Reactie op Yvonne1989
Ik maak wel altijd wakker, dus ochtend dutje tot ongeveer 10u want wil heel graag dat mijn 2 kindjes tegelijk op bed liggen in de middag. Als ik mijn dochtertje niet wakker maak in de ochtend dan lukt dat niet meer.
2 maanden geleden
Hier ook 3 dutjes en soms 2 als later op de middag echt niet meer lukt.
Ze is 's ochtends vaak rond 6 uur wakker, dus hebben over de dag heen vaak echt wel de 3 dutjes nodig.
We kijken naar haar en bieden aan wat nodig.
Wakker maken doen we niet! Wordt ook sterk afgeraden lees ik overal.
Alleen in echt uiterste nood als we ergens naar toe moeten waar we niet omheen kunnen.
Slapen doet ze in haar bedje op haar kamer, maar eigenlijk slaapt ze vrij gemakkelijk overal.
In het campingbedje waar die rustig staat en bij de opvang en opa en oma ook moeiteloos in andere bedjes.
2 maanden geleden
Reactie op Yvonne1989
Ik denk dat dit heel afhankelijk is van je kindje en even kijken wat werkt! 😊
Hier een poosje geprobeerd om haar lekker te laten liggen, doe ik het allerliefste maar onze dochter sliep dan een gat in de dag en ging zelfs een fles overslaan, met als gevolg klaarwakker in de nacht.
Daarom er toch voor gekozen om het wat bij te sturen, ochtenddutje van Max 1 uur en het middagdutje van Max 2.5 uur. Meestal slaapt ze dit netjes en doet ze geen namiddagdutje meer, slaapt ze korter (meestal op opvangdagen) dan nog een klein powernapje van Max een half uur.
Sindsdien weer een meisje dat het klokje rond slaapt en ondanks dat ik haar wakker maak lacht ze de hele dag.
Zolang de nachten goed gaan lekker laten liggen! Maar mocht dit niet het geval zijn dan toch een klein beetje bijsturen en even kijken wat werkt 😊