39 Reacties

2 maanden geleden

2. Ochtend eentje en middag, meestal rond 14.00 tot 16.00 daarna bedtijd rond 19/30

2 maanden geleden

Hier ook nog steeds 3 dutjes en nu bijna 8 maanden. Meestal: 630: wakker 830/900 tot 1000/1030 slapen 1230/1300 tot 1400/1430 slapen 1630 tot 1730 slapen Ze redt het hier echt niet van 1430 tot bedtijd om wakker te blijven na 2 of 2,5 uur is ze echt doodop. Ik doe haar niet per se wakker maken, maar bij het laatste dutje wel want anders gaat ze niet meer om 1930 naar bed. Ze slaapt in principe door, maar dat laatste dutje is toch altijd rot met het avondeten. Hoop dat die snel weg kan.

2 maanden geleden

Hier zitten we in de overgang van 3 naar 2 dutjes. Het 3e dutje is altijd krijsen😅 Nu ziet het er zo uit: 08.00 wakker Rond 10.30 dutje tot 12/12.30 Rond 15.00 dutje tot 16.30/17.00 19.30/20.00 naar bed

2 maanden geleden

Wij zitten ook een beetje in de overgang geloof ik, derde wil ze vaak niet meer maar zonder houdt ze eigenlijk nog niet vol tot bedtijd. Dus ik leg haar toch nog maar even op bed voor een derde dutje en dan zie ik wel of ze gaat slapen of niet.

2 maanden geleden

2 a 3 dutjes. Wisselt.

2 maanden geleden

2 dutjes, over het algemeen 08u wakker 10:30-12:00 slapen 14:30-16:00 slapen 19:30 slapen Soms is het een lange zit in de avond dus dan breng ik hem 19u of eerder naar bed. Bij mijn dochter hebben we ook een periode gehad dat ze eerder naar bed ging en toen ze langer wakker kon blijven verschoof dit weer naar 19:30. Als de dag vroeg begint (06:30) dan zie ik vaak dat hij ergens op de dag langer slaapt of even een powernappie doet later op de dag (bv in de wandelwagen of auto). Soms moet ik hem op bed leggen maar dan doe ik max tot 17:30

2 maanden geleden

Pfff. Hier ook lastig hoor. Hij is vrijwel altijd rond 6.00 wakker en vrijwel nooit uitgeslapen. Dus eerste 2-2,5 uur zijn aanmodderen. Dan slaapt hij max een uur tot ongeveer 9.30, want dan wil ik de deur uit met de oudste. 12.00/12.30 weer naar bed (want gelijk met z’n broertje) maar dan slaapt hij nooit twee uur. Dus altijd rond 14u weer wakker. Wat doen we dan? Heel vroeg naar bed (18u) met het risico dat hij over vermoeidheid is en vroeg wakker wordt? Of nog een klein dutje rond 16/16.30, met het risico dat hij ondervermoeid is?

2 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Pfff. Hier ook lastig hoor. Hij is vrijwel altijd rond 6.00 wakker en vrijw ...
Ik liep hier ook tegenaan en sinds afgelopen week een slaapcoach. Het advies wat wij hebben gekregen : Na wakker worden nacht, 2 uur wakkertijd. Goed slaapje geweest? (45 minuten of meer) 2.5 uur wakkertijd. Kort slaapje geweest? 2 uur wakkertijd. En dit ook bij het volgend slaapje. Bij het 3 slaapje mag hij 3 uur wakkertijd aanhouden als hij meer dan 45 minuten heeft geslapen. Minder= tussen de 2 en 2.5. Ook icm vermoeidheid signalen. Ik wou en moest ook de baby op bed hebben als de peuter op bed lag. Even rust! Maar dit heeft hier geresulteerd in 3 korte slaapjes door oververmoeidheid. Na een week dit 'schema' aan te houden wordt er langer uitgeslapen in de ochtend tot 7 uur (was eerst ook 6 uur) en liggen de baby en peuter tussen de middag ongeveer gelijk op bed.

2 maanden geleden

Ligt aan hoe laat hij wakker word.. nu vaak 6.30 en gaat dan om 9 uur naar bed slaapt meestal 1 uur, dan fruit etrn en spelen.. dan een fles en wat brood en richting 12 weer naar bed, slaapt soms 2 uur soms 1.5, dan spelen 14.30 of 15 uur fles en dan 16 uur dutje meestal 45 min of 1 uur. Dan 17 spelen.. 17.30 eten.. 18.15/30 in bad, boekje lezen, fles drinken en naar bed. Soms /vaak komt hj rond 23 voor nog wat melk.. of 3 of 4 uur. Laatste 2 dagen 23 uur drinken gegeven, en sliep hij tot 6.30. Maar das,geen garantie haha.. vaak genoeg 23 , 4 , 7

2 maanden geleden

Reactie op HelloBaby101

Ligt aan hoe laat hij wakker word.. nu vaak 6.30 en gaat dan om 9 uur naar ...
7.5 mnd trouwens

2 maanden geleden

Reactie op anneke1121

Ik liep hier ook tegenaan en sinds afgelopen week een slaapcoach. Het advie ...
Dit is well het proberen waard! Ik hield nu 2,3,4 aan qua wakkertijd, maar dat werkt eigenlijk alleen als ie om 7.00 wakker is en een middagdutje van twee uur doet. Wat allebei bijna nooit gebeurt 😅

2 maanden geleden

Reactie op N.xxx.t

Hier 3 slaapjes, bijna 7 maanden oud. Maar merk echt dat ze na 2 uurtjes wa ...
Ja bij ons ook. Na 2 uur wakkertijd wil ze slapen. Dus 3 dutjes. Maar wanneer gaan ze over dan naar 2 dutjes? Met 8 of 9 maanden?

2 maanden geleden

Reactie op Estherlaura

Dit is well het proberen waard! Ik hield nu 2,3,4 aan qua wakkertijd, maar ...
Wanneer begin je eigenlijk met 2/3/4 regel?

2 maanden geleden

Reactie op Anouk689

Hier ook 3 dutjes en soms 2 als later op de middag echt niet meer lukt. Ze ...
İk moet haar in de middag helaas wel wakker maken omdat ik mijn oudste (4jr) van school moet ophalen.

2 maanden geleden

Reactie op Snm20

Ja bij ons ook. Na 2 uur wakkertijd wil ze slapen. Dus 3 dutjes. Maar wanne ...
Ik denk dat je gewoon naar he eigen kindje moet kijken en proberen die wakkertijden langer maken (10-15min per keer). En ze moeten ook langere dutjes doen natuurlijk anders werkt het niet. 😅

2 maanden geleden

Door de week vaak nog 3 omdat hij dan rond 7 uur uiterlijk uit bed moet (moeten hem dan soms wakker maken). In het weekend of een dag met ons thuis vaak 2 omdat we hem dan s ochtends wat langer laten liggen en vaak daarna nog knuffelen/spelen op ons bed. Dan vaak rond 10.30/11.00 en rond 15.00

2 maanden geleden

Reactie op anneke1121

Dank je wel voor het delen van dit advies! Ik ga dit ook eens proberen. Merk dat ze opeens weer allemaal slaapjes doet van 30 minuten en de nachten steeds eerder weer wakker is.

2 maanden geleden

Reactie op anneke1121

Bedankt voor de tips ! Maar hoe doe je dit als je kindje de wakkertijd niet red van 2,5 uur of langer ? Mijn kleintje is soms na 1,5 uur al zo moe en dan kan ik heel soms rekken, maar vaak niet echt.

2 maanden geleden

Reactie op Marie1324

Bedankt voor de tips ! Maar hoe doe je dit als je kindje de wakkertijd niet ...
Dan eerder naar bed. Hier haalt mijn zoon overdag ook de 2.5 uur niet, maar na zijn laatste slaapje redt hij het vaak wel. Maar nogmaals: kijk ook naar de slaap lengte en speel daar weer op in. Het kost een paar dagen, maar hier gaat het sinds afgelopen weekend super! Heeft wel 5 dagen geduurd voordat hij langere slaapjes pakte ipv 30 minuten.