Hallo,
Onze zoon is bijna 7 maanden en heeft nooit de fles gewilt. Dus ik geef volledige borstvoeding. Eerst ging ik op en neer naar de opvang om voeding te geven, maar nu we terug zijn van vakantie is dat bijna niet meer nodig omdat hij alles eet wat hem wordt aangeboden op de opvang (fruit, groente, pap). Superfijn natuurlijk alleen krijgt hij daardoor geen melk wanneer hij op de opvang is. Wanneer hij thuiskomt van de opvang krijgt hij borstvoeding en ook nog nachtvoeding. Ik schat in dat hij in 24 uur nu ongeveer 400 ml borstvoeding krijgt. Online lees is dat dit ongeveer 500-600 ml zou moeten zijn.
Geen idee wat ik nu moet doen.. toch nog op en neer naar de opvang? Of zo laten? Hij is verder gezond, groeit goed en een vrolijke baby.
Ik hoor graag jullie gedachten hierover!
Als hij goed groeit en hij niet laat zien dat hij het nodig heeft is het prima toch! Ik heb gelezen dat het met 7 maanden 500 ml is en met 8 maanden 400-500 dus over een maandje zou hij er toch naar toe moeten dus ik zie het probleem niet! Volgensmij gaat het zo helemaal prima uiteindelijk moet hij toch naar alleen vaste voeding toe!☺️
Je zou kunnen proberen of hij wel borstvoeding met pap wil eten op de opvang. Mijn dochtertje van 7 maanden weigert ook sinds kort de fles.. pap gaat er goed in en zo krijgt ze toch haar melk
Drinkt hij wel thee of water? Want als hij daar slokjes van drinkt op de opvang dan denk ik ook niet dat het heel veel uitmaakt? Dan krijgt hij misschien nog niet genoeg binnen maar wel verspreid over de dag vocht.