12 Reacties

2 jaar geleden

Dat kan je uitrekenen door middel van zijn gewicht x 150 delen door het aantal voedingen per dag. Ik geef mijn dochter van 7 weken ook een flesje borstvoeding om gewend te blijven aan de fles. Zij is nu 4,6 kg x 150 = 690ml per dag delen door 9 = 76,7 ml per flesje. Ik zelf doe wat meer in de fles omdat ze soms uit de borst de ene keer ook meer drinken dan de andere keer. Maar dit is het rekensommetje wat je moet gebruiken :)

2 jaar geleden

Reactie op MyrtheDoorn

Dat kan je uitrekenen door middel van zijn gewicht x 150 delen door het aan ...
Super , dankjewel!

2 jaar geleden

Ik heb zelf geen idee Hoeveel voedingen mijn kindje krijgt per dag, daarom maak ik nu flesjes van 90 ml want al drinkt hij dan bijvoorbeeld 60 ml dan gooi ik "maar" 30 ml weg en stel hij wil meer dan pak ik dat uit een ander flesje en hoef ik "maar" 30 ml extra te kolven bij de eerst volgende keer dat ik kolf.

2 jaar geleden

Reactie op JessySunflower

Ik heb zelf geen idee Hoeveel voedingen mijn kindje krijgt per dag, daarom ...
Gooi die 30 ml niet weg! Ik doe de extra's in een fles in de koelkast en aan het eind van de week in de vriezer om later te gebruiken voor een bad (als ze ooit eczeem of andere huidklachten krijgt)

2 jaar geleden

Wij doen 80ml een keer per dag en als ze nog honger heeft, krijgt ze wat meer maar dat gebeurt bijna nooit. Soms drinkt ze maar 60ml, een andere keer de hele fles. Extra's vriezen we voor een toekomstige bad :)

2 jaar geleden

Merken jullie dat jullie kindje meer krampjes / scheetjes krijgt na een flesje in vergelijking met de borst..? Zojuist fles gegeven en dit valt me wel op!

2 jaar geleden

Mijn zoon is 4 weken en krijgt snachts Flesjes met gekolfde melk. Drinkt nu ongeveer 90/100 cc per keer

2 jaar geleden

Reactie op Minaeliz

Merken jullie dat jullie kindje meer krampjes / scheetjes krijgt na een fle ...
Ik merk dit idd ook! Overdag geef ik wat vaker een flesje afgekolfde melk en ze heeft dan vaak wat meer last. Wel snel voorbij gelukkig, maar viel me wel op!

2 jaar geleden

Reactie op ier1991!

Ik merk dit idd ook! Overdag geef ik wat vaker een flesje afgekolfde melk e ...
Heb hem wat meer “recht op” gevoed, en tussendoor even van de fles gehaald , om niet in 1 guts (het is een gulzige drinker 🤣) alles naar binnen te krijgen… dacht dat dit misschien wel wat kan helpen.. doe jij nog specifieke dingen tegen de krampjes met flesvoeding ? ;)

2 jaar geleden

Reactie op Minaeliz

Merken jullie dat jullie kindje meer krampjes / scheetjes krijgt na een fle ...
Bij ons is het juist andersom, sinds wij eigenlijk alleen maar flesjes borstvoeding geven zijn de krampjes beduidend minder geworden.. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Samanthaaxc

Bij ons is het juist andersom, sinds wij eigenlijk alleen maar flesjes bors ...
Oh grappig! Verschilt ook weer per kindje idd uiteraard :)

2 jaar geleden

Mijn zoon drinks flesje van 120cc. Hij is nu 7 weken en weegt 6.1 kilo. Wanneer ik kolf, kolf ik ook altijd 120 cc of meer. Soms laat hij 20 of 10 cc over en dat zet ik apart om te gebruiken wanneer hij bijvoorbeeld in bad gaat.