11 Reacties

20 dagen geleden

Die van ons slaapt ook veel, maar slapen is goed voor de groei 😋 Wij hebben een speelkleed en als hij goed wakker is leggen we hem daar op. Super interessant vind hij het, misschien dat een optie?😊

20 dagen geleden

Ik denk dat spelen ook wel te vroeg is. Ze slapen nu nog zoveel en dat is goed. Ik merk aan mn dochter dat in bad gaan al een hele vermoeiende activiteit is. Het wordt lekker weer komende tijd dus lekker wandelen buiten is al een activiteit. Je hebt ook van die 'baby ziet' boekjes met contrast kleuren vind mn dochter ook interessant om naar te kijken tijdens tummy tijd. Verder is vaak de wakkertijd al vol door aankleden/verschonen en drinken/boertje laten en knuffelen. Lekker van genieten nu je ze nog niet zo hoeft te vermaken haha.

20 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! Slaapt zo goed als de hele dag en heeft als ze wel even wakker is ook geen interesse in speeltjes 😂 Merk wel dat wanneer ze even wakker en helder is, ze de wereld goed aan het bekijken is. Op de bank leggen zodat ze naar buiten kan kijken, lijkt ze leuk genoeg te vinden!

20 dagen geleden

Reactie op !nathaliee

Ik denk dat spelen ook wel te vroeg is. Ze slapen nu nog zoveel en dat is g ...
Haha ja ik lees online dat een baby van 8 weken 'genoeg' heeft aan 4u slaap overdag, maar mijn zoontje ligt nu nog te slapen (sinds 4u al). Dan denk ik straks slaapt hij te veel en wordt hij daarom 's nachts wakker 🤣, maar hem wakker maken nu vind ik ook zo'n ding... krijgt om 19u voeding en wil hem daarna in bed leggen.

20 dagen geleden

Wij hebben dit boekje voor onze dochter van 6 weken. Ze lijkt het heel interessant te vinden, want kijk gericht en beweegt haar hoofd mee als we het boekje bewegen.

20 dagen geleden

Onze kleine meid van 7.5 week slaapt ook veel buiten de flessen en verschoningen om. (Ben blij te horen dat ze niet de enige is!). Als ze wakker is vind ze het leuk om: - op het speelkleed te liggen - in de box naar het boxmobiel te kijken - naar buiten te kijken vanaf mijn arm/ bank/ speelkleed op de grond - zwart/ wit boekje (Milo ziet) te bekijken - rammelaartje volgen met haar hoofdje - ik laat haar structuren voelen (rammelaartje met aan 1 kant fluffy en aan de andere kant ribbels) bij haar handje - meenemen naar de supermarkt levert haar veel kijkplezier op - voorlezen uit een voorleesboekje met hele korte verhaaltjes (365 verhalen boek bijvoorbeeld) Echt niet alles is elke dag, daar slaapt ze teveel voor. Voorlezen is wel elke dag voor ze de nacht in gaat.

20 dagen geleden

Reactie op Heemsje

Onze kleine meid van 7.5 week slaapt ook veel buiten de flessen en verschon ...
Oooowh en lopen door het huis en alles bekijken is ook erg leuk. Samen de was opvouwen en haar kleding met print laten bekijken vind ze erg interessant. De wandsticker in haar kamertje vind ze ook erg leuk om naar te kijken.

20 dagen geleden

Wij hebben ook dit boekje. Gister voor het eerst het idee dat ze ook echt ernaar keek. Verder inderdaad tummy time oefenen, en gewoon veel praten en zingen zodat ze onze stem hoort

20 dagen geleden

Mijn baby slaapt juist heel weinig en daar maak ik me dan weer zorgen over. Ze slaapt ook steeds maar heel kort, 40-60 min en dan is ze weer een uur wakker. Ze ligt graag in de box en lacht dan naar haar mobiel of Nijntje knuffel. Die baby ziet boekjes heb ik ook in de box staan en kijkt ze veel naar. Wipstoel vindt ze ook leuk zolang ze iets te zien heeft.

20 dagen geleden

Ons meisje slaapt ook veel. Als ze wakker is vindt ze het erg leuk om onze zoon van 1,5 te observeren hoe hij aan het spelen is (met of zonder mij). Als ik mijn zoontje voorlees zit zij er ook gezellig bij. De baby kijkt en Milo ziet boekjes hebben wij ook en lijkt ze ook interessant te vinden.

20 dagen geleden

Die van ons slaapt ook veel vooral de laaste week nu de krampjes wat minder lijken te worden. Als hij wakker is bekijkt hij wat mijn oudste zoon van 13 en dochter van 10 doen die staan ook steeds bij z'n box en kletsen met hem dat vind die echt leuk dan lacht hij ook al echt . Speelgoed kijkt hij wel naar vooral de box mobiel is interessant, maar echt spelen nog niet.