7 Reacties

6 dagen geleden

Hoihoi, Ik ben zelf kruipend opgegroeid tussen de honden en heb nu zelf een van de lastigste rassen die er zijn. Dit heeft waarschijnlijk niks te maken met het eten, dat klinkt misschien niet logisch. Dit klinkt als er is een hond bijgekomen en er is een strijd ontstaan tussen de twee honden. Wat zich vooral uit met het gevecht om eten. Dit kun je wel oplossen, maar je moet het wel willen oplossen. Het gaat jullie tijd en energie kosten om hierin te investeren. Als iemand in het heetst van de strijd jou een duw geeft, hoe zul je dan reageren? Ik geef een duw terug :p. Ik snap dat je je zorgen maakt ik heb zelf ook een kindje van bijna 2 jaar. Die is al een keer gecorrigeerd door onze hond, omdat ze nogal druk is en onze hond dan bang wordt. Maar probeer je altijd te verplaatsen in hun situatie. Er is gelukkig nog niks gebeurd en dit kan ook voorkomen worden. Er zijn een hoop hondertrainers die je hier mee kunnen helpen. Ik wil je ook altijd tips geven, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten.

6 dagen geleden

Dit klinkt inderdaad lastig. Ik heb geen goede tips of een goede oplossing maar ik snap wat je beschrijft. Ik heb niet meer aandacht voor mijn hond als ooit, omdat ik een drukke leven heb en geen energie over. Ik voel me hier heel erg schuldig over. Ik ben blij dat het dud openlijk over deze "hond dilemma" hebt

6 dagen geleden

Je het dus*

6 dagen geleden

Je kan eventueel een hondentrainer vragen langs te komen als die met jullie mee wil kijken, maar snap ook dat het straks met 2 kinderen moeilijk te combineren is. Ik ben zelf ook niet van dieren weg doen "tenzij" het een gevaar voor mijn kind zou zijn of je met hele erge allergieën te maken hebt. Dan is het buiten je macht om, maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je weet dat die overbuurvrouw wel goed voor je hond zou zijn dan zou dat wel de beste optie zijn voor als je overweegt haar te vragen, dan weet je zeker dat het goed gaat met je hond en je ziet hem ook nog eens af en toe.

6 dagen geleden

Ik snap je gevoel volledig en als jij er veel onrust van hebt voelen de honden dit ook aan, ik ben zelf ook niet van de honden weg doen voor kinderen heb ik ook altijd geroepen....helaas hebben wij en haar geleden een van onze honden moeten verplaatsen omdat het simpelweg echt niet ging met onze dochter en die hond, de hond was totaal niet gelukkig in ons gezin sinds er een kind rond liep... Ik heb verder weinig tips eigenlijk als volgt je gevoel

6 dagen geleden

Je mag me een PB sturen als je wil.

6 dagen geleden

Reactie op celliina

Ik snap je gevoel volledig en als jij er veel onrust van hebt voelen de hon ...
In het kort is dit ook onze situatie geweest helaas. We hopen dit jaar weer een puppy te mogen verwelkomen. 🙏🏻