Hoi hoi.
Ik had een vraagje over het huidje van m’n kindje. Al vanaf het begin heeft ze dat ze aan het vervellen is, maar nu twee weken later is dat nog steeds.. Ik probeer er echt goed voor te zorgen, maar met sommige producten lijkt het zelfs erger te worden..
Is het normaal dat de huid zo verveld in het begin (vooral armen/handjes, benen/voeten)? Of hebben jullie tips wat ik hiermee kan doen?
In de eerste week hebben we haar met de kraamhulp denk ik ook te vaak in bad gedaan misschien? Maar dat doe ik nu om de 3 dagen. Dus ik had gehoopt dat het zich al wat zou herstellen.
Vanavond ga ik trouwens een badje met moedermelk proberen, hopelijk doet dat iets!
Hoi, ons meisje heeft ook een hele droge huid. Ik douche haar 1 a 2x per week tot dat haar huidje wat beter is. Ik smeer haar sinds maandag in met droge huid zalf van drs Leenarts en ook dit is weer wonder spul! Bij de eerste keer gebruik merkte ik direct verschil! Dus zeker het proberen waard. Onze oudste meisje had trouwens ook z’n droge huid en het is toen wel vanzelf weggegaan. Toen niet dit spul gebruikt. En die gaat nu elke dag onder de douche (zeep gebruik ik dan wel maar 1x in de week).
Ons kindje is niet in bad geweest de eerste week en is ook enorm verveld. Nu met een week of 3 is het klaar bij ons. Volgens onze kraamverzorgster was dit heel normaal en was het ook niet een droge huid. Dus af en toe wat bepanthen erop, maar verder met rust gelaten. Succes!
Ons kindje had dat ook, had het nagevraagd bij het consultatiebureau en dat was gewoon vervellen en was normaal, ons kindje is nu 4 weken en het is nu bijna over
Mijn meisje heeft dit ook, direct vanaf de geboorte. Kraamverzorgster gaf aan dat ze er gewoon echt klaar voor was om geboren te worden.
Verder raadde ze aan om haar niet te vaak in bad te doen (2x in de week) en dan een zemelenbadje te doen. Werkt goed! Voorlopig zo min mogelijk andere producten gebruiken/smeren.
Onze dochter had het ook heel erg, consultatiebureau kwam nog met de tip om kokosolie te gebruiken om het huidje mee in te smeren en dat heeft hier goed geholpen nu bijna geen schilvertjes meer te zien!
Ons meisje is ook flink aan het vervellen. Vlgs de kraamhulp is dit normaal en juist een teken dat ze het goed doen. Vanochtend badje met borstvoeding gedaan en daarna ingesmeerd met huidolie van het merk Incia. Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet.