24 Reacties
2 jaar geleden
Ook ijzertabletten. Duurt even voordat je merkt dat het wat doet, maar slik ze nu 4 weken en het gaat echt stukken beter :)
Let er wel op dat je ze volgens gebruiksaanwijzing slikt, kan soms best ingewikkeld zijn! Ik heb ze inmiddels gewoon naast mn bed liggen en als ik s nachts wakker wordt, neem ik 'm meteen in als het staalpillendag is. Beste tip die ik je kan geven 😛
2 jaar geleden
Ik slik ook ijzertabletten vanuit het ziekenhuis. Om bloedarmoede te voorkomen
2 jaar geleden
Ik slik nano ijzer, dit is een shotje op natuurlijk basis, smaakt nergens na en na een paar weken merk je verschil!
https://www.bol.com/nl/nl/p/the-health-factory-vloeibaar-nano-ijzer-1-liter/9300000100722677/?Referrer=ADVNLGOO002049-G-137948318109-S-1676750901722-9300000100722677&gbraid=0AAAAAD5OnmPUGURegw-tkC66o2Y7nk4LW&gclid=CjwKCAjwxaanBhBQEiwA84TVXNjSwkVc7g-opnWnp8rtOfMKXC8z0vaKmwUZenli3X_THADjB6qOPxoChJAQAvD_BwE
2 jaar geleden
Reactie op irene84
Werd bij jullie ijzer standaard getest? Want ik zie het er bij mijn bloedte ...
Ik denk dat ik indicatie had omdat ik zwanger ben van een tweeling. Maar vermoeidheid hoort er stom genoeg echt bij hoor (ik sliep soms 16 uur per dag 🫠) het gaat nu eindelijk iets beter, maar dat ligt denk ik meer aan tweede trimester dan aan ijzer.
2 jaar geleden
Reactie op dropmentos
Ik denk dat ik indicatie had omdat ik zwanger ben van een tweeling. Maar ve ...
Overigens is mijn ijzer zelf niet getest, wel hb en wat andere dingetjes die op bloedarmoede kunnen wijzen, maar ferritine en ijzer specifiek dus niet.
2 jaar geleden
Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook een groot ijzer tekort. Pilletjes gekregen van de apotheek waar ik heel beroerd van werd. Ik ben uiteindelijk, in overleg met de verloskundige, ferrodin gaan nemen op aanraden van een vriendin. Daarnaast goeie tip is verse sinaasappelsap met gedroogde ongezwavelde abrikozen, nachtje laten staan en volgende dag opdrinken/eten. De vitamine C is een goede geleider voor de opname van ijzer in je lijf. De verloskundige was verbaast hoe snel ik mijn ijzer weer op pijl had 😊
2 jaar geleden
Reactie op Ju24
Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook een groot ijzer tekort. Pilletj ...
Heb idd ook pilletjes voorgeschreven gekregen, maandag moet ik ze ophalen en ermee starten.. Goede tip van de sinaasappelsap en abrikozen! Heb idd veel gedroogd fruit ingeslagen 🤣. Fijn dat het allemaal zo snel en goed werkte bij je!
2 jaar geleden
Reactie op Melaa21
Hoe snel hebben jullie je ijzer weer op pijl gekregen na het extra slikken ...
Duurde bij mij zeker 3/4 weken. Daarna ging het serieus wel beter.
2 jaar geleden
Reactie op dropmentos
Duurde bij mij zeker 3/4 weken. Daarna ging het serieus wel beter.
Bij mij slaan de pillen niet aan zoals t zou moeten. Ze geven ongeveer 0.5 mmol per week dat het hoger zou moeten worden. Mijn hb is na zo’n ruime 15 weken maar een punt gestegen. Ik krijg over een paar weken een ijzerinfuus en wordt onderzocht op Coeliakie. Dat kan een reden zijn van het verminderde ijzeropname.
2 jaar geleden
Reactie op Roos7290
Bij mij slaan de pillen niet aan zoals t zou moeten. Ze geven ongeveer 0.5 ...
Kan heel goed. Ik heb coeliakie, maar dat is wel onder controle nu gelukkig.
Ijzerinfuus schijnt wel echt meteen veel beter te werken. En laat je ook niet gek maken met biefstuk eten en dat soort grappen. Bij appelstroop staat de hoeveelheid suiker die je ook binnen krijgt niet in verhouding tot gezond meer ijzer binnen krijgen en je hebt 40 kilo! biefstuk nodig om je ijzertekort aan te vullen.
Hopelijk werkt een ijzerinfuus (en heb je geen coeliakie want dat is ronduit kut)
2 jaar geleden
Reactie op dropmentos
Kan heel goed. Ik heb coeliakie, maar dat is wel onder controle nu gelukkig ...
Oh joh wat naar! Ben erg benieuwd of dat het dan idd is. Wrs loop ik al langer dan deze zwangerschap rond met te lage bloedwaardes. Hoe lang heb jij al coeliakie en wat zijn jouw klachten? Ja? Is het zo vervelend? Ik doe er eigenlijk steeds heel makkelijk en nuchter over…🙈