9 Reacties

vorige maand

Geen tip, maar het kost mij ook altijd 30 minuten. Ik stel me hier op in. Het kost ongeveer 30 min om optimaal melatomine aan te maken in een donkere kamer, dus klopt wel. Ik vind het persoonlijk ook fijn om erbij te blijven tot hij slaapt. Ik denk dat als je dit niet wil je hem wakker in bed legt en steeds in bed troost tot hij slaapt?

vorige maand

Hi! Ik denk een beetje anders over slapen dan de boekjes met schema’s geloof ik. Komtie: De tijd dat hij zelf in slaap gaat vallen komt vanzelf. Echt! In hele kleine babystapjes kun je hem laten wennen aan dingen zelf doen. Echt heel klein. En als het niet wil is het nu niet het goede moment. Dan probeer je het over twee weken weer eens. Voeg eerst wat dingen toe aan het bedritueel (extra liedje, boekje) en verander dan langzaam dingen die jullie nu doen, zoals het wiegen. Steeds een beetje korter wiegen, of steeds langzamer. Laat je niet opfokken door informatie die zegt dat kinderen het slapen nu al zelf moeten kunnen. Sommige kindjes doen het wel, anderen doen het later. Die hele focus op zelfstandig slapen vind ik zo schadelijk. Je krijgt het idee dat jij of je baby iets niet kan, en dat geeft bijna een faal-gevoel. Terwijl je kindje nu aangeeft dat hij iets anders nodig heeft om lekker te slapen. Blijf kijken naar wat jullie allebei nodig hebben, en dat is in het eerste jaar met zoveel verschillende fases iedere week soms weer anders. Ieder mens is anders en heeft zijn eigen tempo. Blijf relaxt. Als ze klein zijn is alles een fase waar ze zo weer uit groeien. Geef hem wat hij nodig heeft en laat je baby in baby stapjes wennen aan nieuwe dingen en slaapgewoonten. Sterkte!

vorige maand

Mijn zoontje is ook bijna 11 maanden en het is vanaf begin af aan al drama.. Hij kan niet zelf in slaap komen. Een aantal weken terug was ik er klaar mee en heb ik hem weg gelegd en hem laten liggen en gillen. De eerste dag was het echt doorbijten, heeft hij meer als half uur gegilt. Daarna ging het met de dag beter. Nu een paar weken later gaat het eigenlijk best goed. Heel af en toe gilt hij nog maar meestal valt hij na 5 minuutjes in slaap. Niet helemaal volgens het boekje en je moet een lange adem hebben, maar bij ons is het uiteindelijk goed gekomen 😅

vorige maand

Hier valt hij ook niet zelf in slaap in zijn bedje maar wiegen doen we ook niet meer. We houden hem gewoon in onze armen terwijl we zitten en dan valt hij wel in slaap. Overdag met een liedje herhaaldelijk te zingen en 's avonds valt hij meestal in slaap terwijl we zijn flesje geven en anders ook met een liedje. We proberen af en toe eens om hem nog half wakker weg te leggen maar dat heeft tot nu toe nog niet goed uitgedraaid dus momenteel blijven we het nog eventjes op deze manier doen. Meestal slaapt hij wel binnen de 10 minuten goed diep dus dat is voorlopig nog wel vol te houden.

vorige maand

Reactie op kimmetje2023

Geen tip, maar het kost mij ook altijd 30 minuten. Ik stel me hier op in. H ...
Ja ik vind het opzich wel iets te lang duren en ik maak me ook druk om hoe gaat dit straks bij de opvang? Ik denk niet dat ze daar een halfuur bij hem blijven staan 😢😢

vorige maand

Reactie op gmiller

Hi! Ik denk een beetje anders over slapen dan de boekjes met schema’s geloo ...
Mooi❤️

vorige maand

Reactie op Wittevlinder

Ja ik vind het opzich wel iets te lang duren en ik maak me ook druk om hoe ...
Bij ons op de opvang hebben ze dat in het begin wel gedaan. Hij gaat daar nu 3 maanden heen. Ze hebben echt geïnvesteerd in hem, eerst op de arm laten slapen, daarna bij zijn bedje blijven staan en was toen steeds korter nodig. Nu slaapt hij daar wel zelfstandig in. Dit heeft trouwens 0 invloed op thuis, want daar doet hij dat nog steeds niet. Op een beetje opvang hebben ze wel ervaring met baby's en slapen en op de meeste plekken laten ze ze ook niet zomaar huilen.

vorige maand

Reactie op Wittevlinder

Ja ik vind het opzich wel iets te lang duren en ik maak me ook druk om hoe ...
Ik zou je niet te druk maken over de opvang. Onze kleine man sliep eerst heel goed (en zelfstandig in) op de opvang, terwijl dit thuis niet lukt. Sinds begin december is hij daarmee gestopt en sindsdien slaapt hij niet meer op de opvang. Thuis slaapt hij wel nog overdag. Het is een andere omgeving en dat hebben kindjes echt wel door! Wij moeten ook voor elk slaapje/in de avond alles uit de kast trekken om hem te laten slapen. Ik ben overdag soms een uur bezig en in de avond ook al snel zoiets. Elk kindje is anders en slapen is best lastig voor baby’s. 25 minuten vind ik niet gek klinken. Misschien helpt het om zelf vanuit een ander perspectief ernaar te kijken? Ik snap je gevoel echt heel goed hoor en ik droom er ook van dat hij zelf in slaap kan vallen! Maar alles gaat ook heel snel weer voorbij bij zulke kleine kindjes en uiteindelijk is het maar een klein deel van je leven dat je hiermee te maken hebt.

vorige maand

Hier meestal dik een uur soms langer bezig. Nu sliep ze voor t eerst in 5 min. Helaas half uur later krijsend wakker. 😅 9 van de 10x word ze echt wel meer dan 15x wakker per nacht.. ik maak me er niet druk om . Mn oudste heeft tot z'n 6e amper geslapen dus dit is nog peanuts. Maar die slaapt nu door hij is nu 11 haha