Hoi allemaal,
Onze dochter wordt in maart 2.
Sinds de laatste weken is ze snachts weer even wakker, als ik dan een fles aan haar geeft gaat ze wel weer slapen. Is er een mogelijkheid dat ze hieraan went, of zou dat niet zoveel uitmaken?
Ze heeft alleen nog een fles voor het slapen gaan, maar twijfelen of we er goed aan doen om de fles snachts nog te geven als ze wakker is. Af en toe slaapt ze tussendoor ook wel een nachtje door. Denk dat het met ontwikkeling te maken heeft ze praat ineens ook veel.
Hebben jullie tips of idee毛n?
Vraagt ze om de fles ? Ik denk dat het zeker gewenning is. Op de leeftijd hebben ze niet echt een fles meer nodig. Ik zou het niet geven, maar ik snap dat dat lastig is als dat de manier is om haar verder te laten slapen...
Onze dochter krijgt ook een flesje voordat ze gaat slapen. En dan neem ik 1 fles mee naar boven. Soms krijgt ze die, soms slaapt ze door en als ze vaker wakker wordt dan krijgt ze haar speen. Ze krijgt altijd max 120 ml havermelk barista (ivm allergie)
Ons meisje krijgt nog een fles voor het slapen gaan en komt snachts ook nog voor melk. Water proberen we wel eens maar weigert ze. We houden het zo voor nu, zolang ze verder slaapt helemaal priem.
Wij geven onze zoon ook nog een flesje voor het slapen gaan en als hij wakker wordt in de nacht. Een tijdje hoefde hij die niet meer, dan was het even in de stoel schommelen of slokje water en slapen maar op een gegeven moment vroeg hij echt om de fles. We hebben een slechte eter, denk dat het bij ons daarmee te maken heeft. Heb niet het idee dat het gewenning is.
Bij de oudste hebben we ook altijd de fles gegeven als hij daar om vroeg, is vanzelf gestopt.