8 Reacties

13 dagen geleden

Hier eet ze gewoon mee met wat wij eten. Alleen dan een beetje van ons bord. Eet nog niet zo heel veel. Dus dat gaan wij met kerst ook doen. 😊

13 dagen geleden

Reactie op Sproet

Hier eet ze gewoon mee met wat wij eten. Alleen dan een beetje van ons bord ...
Eet je dan veel AVG? Even los van kerst, wij eten vaak pasta enzo maar daar zit vaak iets in wat hij niet mag (zoute kaas, bouillon, etc.). Of passen jullie het voor jezelf ook aan zodat je kindje kan mee eten?

13 dagen geleden

Reactie op ModeBo

Eet je dan veel AVG? Even los van kerst, wij eten vaak pasta enzo maar daar ...
Nee hoor. We eten van alles. Pizza is een pizza korst met tomatensaus met soms een reepje kip erbij. Pasta is kaas er pas overheen doen als we voor haar apart hebben geschept of als we bv lasagne eten, kaas wegschrapen. Bouillon doe ik voor de weinige keren dat we het gebruiken niet moeilijk over (pasta doen we vaak met alleen water. Orzo bv doen we wel met bouillon en dan heeft ze op dat moment een beetje geluk :) ). Een (klein) beetje zout vinden we niet erg. Verder koken we namelijk zo goed als zoutloos. Pas bij het eten doen we naar wens wat zout en peper bij, maar gebeurt ook niet vaak. We doen dus niet bewust extra zout bij ofzo. Maar als het al erin zit, dan vinden we het niet zo erg want zelf merken we dat dan vaak ook niet echt. We houden eigenlijk alleen rekening met het geven van kaas. Dat zo goed als niet behalve heel af en toe smeerkaas op brood voor de smaakverandering.

13 dagen geleden

Hier eet ons zoontje gewoon alles wat wij ook eten. Dus met kerst ook. Wel houden we er rekening mee dat er geen of zo min mogelijk zout in zit.

12 dagen geleden

Reactie op Sproet

Nee hoor. We eten van alles. Pizza is een pizza korst met tomatensaus met s ...
Ah dank je voor je reactie, wat fijn dat dat zo kan! Ik wil het ook wel meer zo gaan doen. Ik maak nu vaak iets apart voor hem (probeer wel zoveel mogelijk ingrediënten te hergebruiken)

12 dagen geleden

Reactie op ModeBo

Ah dank je voor je reactie, wat fijn dat dat zo kan! Ik wil het ook wel mee ...
Hier maken we soms wel even simpel pasta pesto (of bv pasta creme fraiche) voor haar als we zelf later gaan eten of omdat we wat gaan eten wat ze sowieso nog niet kent. Dat laatste is omdat ze dan soms een stuk moeilijker kan zijn. Maar ze eet echt nog niet zo veel dus het is een mini pannetje pasta met maar 8 stuks hahah.

12 dagen geleden

Wij gaan gourmetten en geef hem dan gewoon wat hij mag, stukje vlees, groente, brood.. hij speelt er meer mee dan dat hij echt eet. En qua ontbijt een bananenpannekoekje ofzo? Of een papje/yoghurt met verschillende soorten fruit zodat het er leuk uitziet?