13 Reacties

2 maanden geleden

Ja je kunt dit zeker weer herstellen. Heel veel aanleggen een niet bijvoeden schijnt het meest effectief te zijn. Ook kun je powerkolven. Bijten heb ik afgeleerd door minimaal een kwartier niet te voeden na bijten, zodat er een negatieve associatie ontstaat. Je kunt ook een lactatiekundige om advies vragen hiervoor!

2 maanden geleden

Volgens mij is er wel hoop hoor, en kan je na zo'n tijd best de productie weer op gang brengen. Mijn gevoel zegt vooral veel aanleggen, maar ik zou misschien een lactatiekundige inschakelen. Wat je ook kan doen is even een berichtje sturen naar lll_vlaanderen op Instagram. Zij willen altijd helpen via dm en hebben veel kennis!

2 maanden geleden

Ja hoor! Ik zou een lactatiekundige inschakelen. Zou er misschien wel over nadenken of je al een idee hebt hoe lang je nog door zou willen want als je bijvoorbeeld toch al het idee hebt om over een maand ofzo te stoppen/minderen zou ik moj afvragen of je het de moeite waard vind. Maar het kan zeker!

2 maanden geleden

Reactie op rianne123456

Ja hoor! Ik zou een lactatiekundige inschakelen. Zou er misschien wel over ...
Het liefst ga ik gewoon door totdat hij het zelf genoeg vind, dus dat is nog wel een paar maand

2 maanden geleden

Het kan zeker! Ik dacht ook al dat ik aan het afbouwen was en er waren al dagen dat ik hem slechts 1 keer live aan de borst hem gevoed en 1 keer heb gekolfd. Toen veel kv gegeven. Ik kreeg op een dag een harde en pijnlijke plek in mijn borst en die ben ik door veel en vaak aanleggen en kolven gelukkig weer kwijt geraakt. Mooie bijkomstigheid: mijn productie ging weer omhoog zodat ik nu helemaal geen kv meer hoef te geven (behalve op opvangdagen). Ik merkte namelijk dat ik er nog helemaal niet klaar voor was om te stoppen. Het bijten deden al mijn kinderen maar dat heb ik redelijk snel afgeleerd door meteen te stoppen met voeden en duidelijk te zeggen dat het pijn doet en mama dit niet wil. Dus er is zeker hoop!

2 maanden geleden

Reactie op Kalahari

Het kan zeker! Ik dacht ook al dat ik aan het afbouwen was en er waren al d ...
Oh wat een fijne ervaring ! Dit heeft hoop
Hey! Bijten is vaak een vorm van fout aanhappen begreep ik. Op die momenten moet je hem loskoppelen en weer opnieuw aanleggen. Als hij goed aanhapt, kan hij niet bijten omdat ze dan in hun eigen tong bijten. Zou zsm een lactatiekundige laten meekijken. Er is op facebook een borstvoedings pagina, waar lactatiekundigen gratis tips geven om de bv weer op gang te brengen. Als je elke 3 uur minimaal weer aanlegt, is de kans aanwezig dat 't weer gaat lukken. Go get it mommy!

2 maanden geleden

Ik heb al meerdere dipjes gehad in mn borstvoeding, maar elke keer is het na enkele dagen vaak aanleggen, twee borsten per keer aanbieden, goed drinken en evt powerkolven weer hersteld

2 maanden geleden

Jahoor, onder andere met powerkolven past je productie zich zo weer aan. Fulltime kolven is wel zwaar. Zou een lactatiekundige consulteren. Al (meerdere soorten) tepelhoedjes geprobeerd?

2 maanden geleden

Ja absoluut! Ik heb momenten ook minder/weinig productie gehad. O.a. toen hij meer vast voedsel kreeg aangeboden. Maar powerkolven heeft gewerkt en hem vaker aanleggen. Ik begrijp alleen dat dat laatste voor jou niet meer prettig is. Ik ga ook fulltime kolven, als mijn zoontje tandjes krijgt en aan de borst niet meer prettig is.

2 maanden geleden

Bijten is inderdaad verkeerd aanleggen. Voor een goede aanhap heb ik geleerd: tepel langs neus, bovenlip en dan aanhappen. Merk je dat het niet meer productief drinkt, gelijk loskoppelen door vinger in de mondhoek te doen en dan tepel eruit halen. Laat een lactatiekundige meekijken! Dat kan echt een wereld van verschil zijn

2 maanden geleden

Bedankt voor alle reacties! Ik ga m'n best doen!! Heb syntocinon neusspray gekregen om het toeschietreflex weer te stimuleren, hopelijk helpt het

2 maanden geleden

Zoveel mogelijk kolven/powerkolven. Ik kolf nu 5.5 maand fulltime, ze is nu 7 maanden. Ik heb ook rond de 4 maanden meerdere dips gehad. Zat echt wel 10x pd te kolven om alles bij elkaar te krijgen. Heb deze dagen door de verbouwing ook een beetje verzaakt, waardoor het weer terugloopt. Moet nu ook weer even tijdelijk de nachten mee gaan pakken en weer gaan powerkolven.