20 Reacties
2 maanden geleden
Nee hoor. Ik doe het heel af en toe en alleen bij mijn zus. Ik vind 'slapen doe je thuis'. En zou hem echt niet bij mijn schoonouders laten logeren
2 maanden geleden
Reactie op jolijn1608
Nee hoor. Ik doe het heel af en toe en alleen bij mijn zus. Ik vind 'slapen ...
Ja ik heb geen eigen familie meer of omgeving. Dus zij zijn de enige eigenlijk die we hebben
2 maanden geleden
Tis jou kind dus jij bepaald, niemand anders. Dus lekker doen wat goed voelt 😊!
2 maanden geleden
Het is nooit een 'must'. Wij logeren nog samen als mijn ouders het even gezellig vinden als we komen. Dan zien ze ons dochtertje en 's avonds hebben wij het gezellig met z'n viertjes. En vervolgens kruipen we lekker in bed waar ons dochtertje ook slaapt (slaapt daar dus niet in een andere kamer, thuis heeft ze wel een eigen kamertje).
Misschien is dat voor nu eerst een goede tussenstap? Maar uiteindelijk is het aan jullie en niet aan de opa en oma om te beslissen.
2 maanden geleden
Je brengt je kindje weg voor logeren voor a) het plezier van je kindje OF b) omdat je echt omhoog zit/je een avondje zelf plezier wilt hebben, maar noooit omdat het van iemand anders moet. Je kunt toch best aangeven dat jullie nog niet aan logeren doen, zolang je kindje dit zelf niet kan vragen of jullie echt hoge nood hebben? Je bent ze wat dat betreft ook geen verantwoording verschuldigd.
Onze dochter is 8 maanden, m'n ouders en zusje zouden 't leuk vinden als ze komt logeren. Ik heb wel veel vertrouwen in ze, maar ondanks dat gebeurt het gewoon nog niet. De gelegenheid is er niet geweest nog en wij vinden het zomaar voor de leuk nog niet nodig.
2 maanden geleden
Een persoonlijke vraag misschien, maar je spreekt over zijn vader en niet over je partner. Geen idee of jullie nog bij elkaar zijn, maar als het niet zo is, zorg voor goede communicatie en blijf op een lijn. Blijf dit soort dingen benoemen wat er daardoor 's avonds gebeurt!
2 maanden geleden
Hier is hij nog niet te logeren geweest. Maar komt ook snachts nog, dus zowieso pas als hij snachts niet meer komt dan pas mag hij van mij eventueel uit logeren. Maar eerlijk neehoor van mij hoeft het niet tot hij een jaar of 3 /4 is haha. Wil dat hij super kan aangeven wat hij wilt.
2 maanden geleden
Mijn dochter is 2 en half en heeft nog nooit ergens gelogeerd zonder mij
2 maanden geleden
Huh nee joh. Logeren is bij ons pas aan de orde met een jaar of 6/7? En dan nog vraag ik mij af of dat wel zal gebeuren bij opa's en oma's. Tot nu toe hebben zij nog niet bewezen dat dit veilig kan of naar onze dochter luisteren. Onze dochter is 2,5jaar en nooit uit logeren geweest. Logeren is echt voor het plezier van het kind en niet de opa's en oma's.
2 maanden geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Een persoonlijke vraag misschien, maar je spreekt over zijn vader en niet o ...
Het is inderdaad mijn partner haha sorry! Hij is eigenlijk niet echt betrokken qua verzorging en voeding en de nachten. Wel de lusten, niet de lasten zeg maar. Dus hij vind alles ‘prima’. Wel vervelend idd dat onze zoon zich snachts dan vaker meldt, maar hij zegt er niets van ofzo. Dus dan ben ik de boosdoener
2 maanden geleden
Reactie op JayJay3324
Het is inderdaad mijn partner haha sorry! Hij is eigenlijk niet echt betrok ...
Oh lastig zeg! Denk dat je dan ook met hem echt op een lijn moet komen. Anders ben jij straks die zeurende schoondochter. Het is ook zijn zoontje, zorg ervoor dat je in de communicatie richting hen op een lijn staat 🍀🍀
2 maanden geleden
Oh lastig zeg! Denk dat je dan ook met hem echt op een lijn moet komen. And ...
Zal heeel moeilijk gaan. Mama is hem alles & hem boeit het gewoon echt niet wat ik voel daar omheen. En heel eerlijk, omdat ik vanaf dat onze zoon 2 weken oud is al alles alleen doe, vind ik ook niet dat hij daar iets in te zeggen heeft. Want ik zit ermee als het fout gaat, niet hij
2 maanden geleden
Reactie op JayJay3324
Zal heeel moeilijk gaan. Mama is hem alles & hem boeit het gewoon echt ...
Wat verdrietig om te horen zo zeg. Mag t niet helemaal hardop zeggen, maar je hebt bijna 2 kindjes thuis klinkt het. Hopelijk ziet hij snel in dat hij ook de ouder is en jij niet alleen de ouder bent!
2 maanden geleden
Wat verdrietig om te horen zo zeg. Mag t niet helemaal hardop zeggen, maar ...
Ja dat is het ook inderdaad. Ik denk niet dat het gaat veranderen helaas, zolang hij wel maar leert om achter mijn keuzes te staan. Want ik weet wat het beste is voor onze zoon
2 maanden geleden
Het is geen must. Zelf laat ik wel de kinderen al logeren vanaf 3 a 4 maanden. Onze oudste van 3 vind het helemaal leuk en de baby vind het ook prima. Maar ik heb een goed gevoel bij mijn moeder en mijn schoonouders. En dat geeft mij ook weer soms een betere nacht om op te laden.
Maar je moet dat wel alleen doen als het goed voelt.
Je partner klinkt ook niet fijn. Zelf hebben wij de verzorging 50/50 verdeeld. Ik kan dus voor jouw situatie daarin ook niet echt een top geven. Ik vind het heel knap van moeders als ze de verzorging van de kinderen helemaal alleen moeten doen, het lijkt mij erg vervelend.
2 maanden geleden
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Onze zoontje ook 8 maanden logeert wel bij mijn moeder zodat ik in de ochtend rustig naar werk kan moet 7 uur beginnen maar zou absoluut niet bij mijn schoonouders laten omdat ik ze niet vertrouw. Ze kennen mijn zoontje helemaal niet ze weten niet hoe en wat dus dat wordt m niet…
2 maanden geleden
Mijn kindjes gaan vanaf dat ze 4 maanden zijn uit logeren. Ivm werk dat ik dan heel vroeg begin. Gebeurt misschien 1x in de 2/3 weken. Sliepen allebij ook wel heel makkelijk scheelt ook wel. En als we iets in het weekend hebben is het ook wel fijn. Al doe ik dat ook wel minimaal want slaap toch lekkerder als de kindjes thuis zijn.
Het is zeker niet raar hoor als je er nog niet aan toe bent.