14 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Joelez
Wat zegt de huisarts? Switch in medicatie gemaakt of iets gestart? Ik kreeg ...
Die denkt dat het door de verandering van hormonen in het lichaam komt door de zwangerschap, ik ben momenteel 14 weken zwanger.
Sinds gisteren met een ander zalfje gestart het verlicht de jeuk even en dan begint de jeuk gauw erna weer.😒
2 jaar geleden
Reactie op Joelez
Netelroos? Ziet d'r echt uit als een allergische reactie..
De huisarts gaf aan dat het geen allergische reactie was maar echt iets van de zwangerschap
2 jaar geleden
Het ziet eruit als netelroos. Kan het zijn dat je ergens allergisch op reageert? Ik heb er tijdens mijn eerste zwangerschap ontzettend veel last gehad. Vreselijk. Niks zo erg als 24/7 jeuk. Via de huisarts was het in mijn geval niet onder controle te krijgen, dus ik ben toen (met spoed) naar het ziekenhuis verwezen. Sowieso lijkt me een verwijzing naar het ziekenhuis handig als de huisarts het met medicatie niet onder controle weet te krijgen. Wat je tot die tijd kunt doen.. koelen, koelen, koelen!
2 jaar geleden
Het ziet eruit als netelroos. Kan het zijn dat je ergens allergisch op reag ...
Niet dat ik weet ben ik ergens allergisch voor, volgens de huisarts kwam het voornamelijk door hormoonverandering.
ze heeft voor de zekerheid ook foto’s ervan door gestuurd naar de dermatoloog daar krijg ik volgende week van te horen.
Wat bleek het bij jou uiteindelijk te zijn, en wat heeft voor jou geholpen?
2 jaar geleden
Soms helpt koelzalf ook nog wel eens wat verlichtend tegen de jeuk.
Ik gebruik nu voornamelijk koelzalf om mijn huid vettig te houden het verlicht een beetje maar de jeuk blijft en de ene keer is het erger als de andere keer 🥲
2 jaar geleden
Reactie op Joelez
Hmm :( dan denk je aan zwangerschaps cholestase maar dat is meestal later i ...
Dat is inderdaad meestal veel later in de zwangerschap dus bij mij niet het geval volgens vk en huisarts.
2 jaar geleden
Ik heb een soortgelijk iets maar dan wel veel subtieler en op de "warme" plekken (binnenkant elleboog, bovenarm vlak onder oksel) voor mij helpt verkoelende exceemcreme van kruidvat huismerk redelijk tegen de jeuk. Het gaat alleen niet weg.
2 jaar geleden
Reactie op Zwaantje28
Niet dat ik weet ben ik ergens allergisch voor, volgens de huisarts kwam he ...
Bij mij bleek het uiteindelijk een zonne/hitte allergie te zijn ontstaan onder invloed van m'n hormonale veranderingen (toen wisten ze de oorzaak totaal niet, is pas een jaar later definitief vastgesteld toen het weer terugkwam). Bij mij hielp helaas weinig, behalve Prednisolon. Maar... normaliter werkt antihistaminica en hormoonzalf goed! En er is genoeg keuze om veilig te gebruiken tijdens je zwangerschap. Hopelijk snel reactie van de dermatoloog! En snel de jeuk weg , succes!
2 jaar geleden
Koelzalf en anti-allergietabletjes (even bijsluiter checken bij zwangerschap)
2 jaar geleden
Ik heb er ook last van gehad, vooral op warme plekjes. Heb nu neutral zalf gehaald van de kruidvat, die werkt goed. Hier zit niets in!