2 Reacties

2 dagen geleden

Lekker hem volgen. Als onze dochter niet sliep, brachten we haar meestal een half uur eerder naar bed als we zien dat ze in begint te kakken. Anders normale tijd als dat voor haar goed te doen is.

2 dagen geleden

Hai. Ik adviseer je om met wakker tijden te werken wat past bij de leeftijd van je kindje. Bij bijna 2 hoort 5 uur in de ochtend en 5 uur in de middag. Dus is je kindje 7 uur wakker, dan zorgen dat hij/zij om 12 uur in bed licht. Slaapt je kindje dan tot 14.15 dan is avond bedtijd 19.15 uur. (6 uur wakker betekent dus ook al om 11 uur het middagdutje) 5 uur wakkertijd is het moment dat de slaappiek het hoogst is dus dan is er ook de meeste kans op slapen. Ben je later dan stijgt het cortisol en kan je juist problemen krijgen met slapen. Probeer tot min 3 jaar het middagdutje erin in te houden. Ookal lukt t het nu even moeizaam/niet. Gewoon aanbieden na 5 uur wakkertijd. Dan van te voren ook lunchen. Als je dit vaak genoeg doet ik einde van de lunch ook al een signaal voor het lichaam dat bedtijd eraan zit te komen. De dagen zo voorspelbaar mogelijk maken is ook duidelijk voor een kindje. Helpt ook bij t maar bed brengen in de middag. Dus bv wakker worden, de dag starten (bv 6.30 uur met ontbijt en naar buiten, lunchen (10.45), slaapritueel (11.20) en na 5 uur wakkertijd echt op bed hebben liggen(11.30 uur). Ik hoop dat je hier wat mee kan. Misschien doen je al dingen zo dan kijken waar je nog wat kan aanscherpen. Kan ook gewoon even een lastige periode zijn, dan gewoon blijven aanbieden. Heel veel succes he. Liefs