11 Reacties

2 jaar geleden
Zal niet heel veel meer zijn, althans dat heb ik gehoord
Het zou met 750 omhoog gaan, maar ik snap het niet vanaf het tweede kind. 883 omhoog vanaf het tweede kind? Komt dat nog bovenop die 750, of word het tot de 883 verhoogd per jaar dan voor beide kinderen.

2 jaar geleden
Reactie op Mamaxtwee
Het zou met 750 omhoog gaan, maar ik snap het niet vanaf het tweede kind. 8 ...
Dan word het 883 in totaal
Voor 2 kinderen

2 jaar geleden
Reactie op Mamaxtwee
Het zou met 750 omhoog gaan, maar ik snap het niet vanaf het tweede kind. 8 ...
Hoi xjoelle, voor het eerste kind is in 2024 een maximum bedrag van 1.686 euro daarbij wordt opgeteld de 750 verhoging waardoor je uit komt op een KGB van 2.436 euro per jaar.
Voor het tweede kind ( en volgende ) is in 2024 een maximum bedrag van 1.553 daarbij wordt opgeteld de verhoging van 883 waardoor je ook uitkomt op een KGB van 2.436 euro per jaar.
Kindgebonden budget is kindgebonden dus voor elk kind niet voor alle kinderen bij elkaar.
Hopelijk heb je hier wat aan 馃槉

2 jaar geleden
Reactie op Jessie1998
Hoi xjoelle, voor het eerste kind is in 2024 een maximum bedrag van 1.686 e ...
Dus je krijgt 2436 euro per kind per jaar ??

2 jaar geleden
Dus je krijgt 2436 euro per kind per jaar ??
Het is een toeslag, dus dat betekent dat een bedrag toegekend wordt op basis van je jaarinkomen. Anders dan de kindertoeslag die wel altijd een vast bedrag voor iedereen heeft.

2 jaar geleden
Reactie op Jessie1998
Het is een toeslag, dus dat betekent dat een bedrag toegekend wordt op basi ...
* kindertoeslag moet kinderbijslag zijn

2 jaar geleden
Reactie op Mamaxtwee
Hoe kan het dan dat ik heel hoog boven het maximale zit per jaar? 馃槄 of is ...
Ben je toevallig alleenstaande ouder? Sorry misschien een gevoelige vraag, maar voor alleenstaande ouders is de maximum jaartoeslag 5.501 euro. Als je dat deelt door 12 kom je op een maandbedrag neer van 458 euro. Dus dan is het wel logisch.

2 jaar geleden
Op dit blad staan de oude bedragen ( 2023 ) en nieuwe bedragen van ( 2024 ) ik denk dat als ook de regel alleenstaande ouderkop voor jou geld dat je die dan kan optellen bij het maximum KGB.