9 Reacties

12 dagen geleden

Juist vanuit veiligheid (eerst even bij jou/jullie) de ruimte/wereld/andere mensen mogen ontdekken is heel fijn voor hem ❤️ dan gaat hij op pad zodra dit goed voelt voor hem, vanuit veiligheid. De ene keer wellicht iets sneller als de andere keer. Hetzelfde dat wij ons in bepaald gezelschap ook sneller op ons gemak voelen als bij ander gezelschap

12 dagen geleden

Denk dat hierin niets perse goed of fout is en als ik je verhaal zo hoor hoef je nergens onzeker over te zijn 😊. Ik zou gewoon doen wat goed voelt, dus als hij nog lekker bij jou op schoot zit of wil zitten lekker zo houden. De tijd dat ie van schoot wil komt ook vanzelf wel wanneer hij eraan toe is.

12 dagen geleden

Reactie op Annumariej

Denk dat hierin niets perse goed of fout is en als ik je verhaal zo hoor ho ...
Ja dat denk ik dus ook.. en wil hem vooral niet pushen en het gevoel geven dat het niet oke is. Maar wil hem ook niet vanuit eigen 'moeilijk loslaten' teveel bij me houden

12 dagen geleden

Reactie op renske1984

Ja dat denk ik dus ook.. en wil hem vooral niet pushen en het gevoel geven ...
Bij de opvang doet ie het toch ook prima dus zou me er niet te druk om maken en lekker genieten van z'n nabijheid, doet hij waarschijnlijk ook 😊.

12 dagen geleden

Ja, mijn zoontje heeft dat ook dat behoefte aan nabijheid. Alleen met familie merk ik dat ze dat daar een probleem van willen maken. Maar het is wat hij soms wilt, ik last hem leidend hierin.

12 dagen geleden

Ons zoontje wilt ook altijd eerst veilig op schoot bij mama en als hij zich veilig en op zn gemak voelt gaat hij op onderzoek uit. Je doet het goed❤️

12 dagen geleden

Heel herkenbaar hoor, bij onze beide kinderen. Een vreemde omgeving vanuit de veiligheid van ons als ouders bekijken en daarna zelf gaan ontdekken. Mijn ervaring is dat het helpt om daar open in te zijn. Mensen die het respect kunnen opbrengen voor de behoefte van je kind, krijgen dat dubbel terug in genegenheid.
Herkenbaar hoor! En hoe logisch eigenlijk? Wij snappen dat iemand anders het leuk vindt om even onze baby's vast te houden, maar onze kindjes snappen dit echt nog niet. Wij laten haar eerst altijd even bij ons zitten en dan wil ze daarna heerlijk met anderen spelen

11 dagen geleden

Heel fijn juist. Hier een baby die juist totaal geen schootkindje is, wat ik soms wel jammer vind. Ze gaat overal gelijk op onderzoek uit en wil alleen maar weg. Vooral het lekker in me armen slapen miste ik al snel. Een ondernemende dame hier. Mn oudste (jongen) was veel voorzichtiger en ook eerst de kat uit de boom kijken, nog steeds. Houd het liefste mn hand nog vast op onbekende plekken.