Hoe gaan jullie om met je kindje aan anderen overlaten? Wij zijn veel met zijn 3en, wat ik heerlijk vind, en we hebben een super band. We spreken ook wel met vrienden of familie af, en ik merk dan dat als het druk is ons zoontje graag bij 1 van ons zit.
Soms na een tijdje ook bij iemand anders, maar eerlijk is eerlijk en heb hem zelf ook het liefst bij me. (Als ik merk dat hij naar een ander wil laat ik hem wel gaan hoor ;)).
Ben er soms onzeker over. Moet je op deze leeftijd al een beetje aansturen op comfortabel zijn bij anderen? Of komt dat met de tijd vanzelf?
Op het kdv waar hij 2 dagen naartoe gaat gaat het super, en merk met vrienden ook wel dat hij het leuk vindt, en na even de kat uit de boom kijken ook wel bij een ander op schoot wil zitten. Maar hij is geen baby die je gewoon even op de grond legt bij andere kindjes of mensen als je binnenkomt. Hij heeft veel behoefte aan vastgehouden worden, zeker in het begin.
Ik kies er nu voor dat te volgen, maar soms wel beetje onzeker of we daar goed aan doen. Gun hem uiteindelijk zich lekker op zijn gemak voelen bij andere mensen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?