11 Reacties
2 jaar geleden
Echt nooit van gehoord dat anderen zich ook moeten laten vaccineren. De reden dat er tijdens de zwangerschap gevaccineerd wordt is zodat de antistoffen vast bij je kindje terecht komen en hij/zij na de geboorte direct al is beschermd. Als je kleintje al beschermd is, hoeven anderen zich toch niet meer te vaccineren?
2 jaar geleden
eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven, maar dat is mijn mening. ik heb zelf niet eens de 22 weken prik gehaald.
maar ik denk dat dit topic snel gesloten zal worden, want over vaccineren mogen geen topics geplaatst worden.
2 jaar geleden
In Nederland is geen sprake van cocoonvaccinaties; antistoffen via de moeder (als je de 22 weken prik gehaald hebt) wordt hier als voldoende gezien. Kindje zelf krijgt dan met 3 maanden zelf ook het vaccin, als je het rijksvaccinatieprogramma volgt.
Ik vind dus eerlijk gezegd dat je nogal overdrijft en te bezorgd bent. Thuis blijven met verkoudheid e.d. lijkt me niet meer dan logisch, en ook voldoende, als het om een new born gaat.
2 jaar geleden
eerlijk gezegd vind ik het een beetje overdreven, maar dat is mijn mening. ...
Ik ook niet, en daar heb ik mijn redenen voor..
Maar inderdaad topics of vaccinaties zijn niet toegestaan.
2 jaar geleden
In Nederland kun je je alleen als moeder laten prikken, inderdaad voor de antistoffen. Heb ook niet gehoord van vaccinatie voor in de omgeving. Mijn man heeft die vaccinatie dus ook niet gehaald. Als dat wel geadviseerd zou worden, zou hij dat wel doen.
Ik vind wel dat je ouders er begrip voor mogen opbrengen voor jou en je eerdere situatie. Maar uiteindelijk is het toch hun keuze en jouw keuze wat je er mee doet als ze zich niet of 'te laat' laten vaccineren.
2 jaar geleden
Ik ben ook van België, en hier wordt inderdaad geadviseerd om jezelf te laten vaccineren, plus partner, ouders en schoonouders… dus ik begrijp je.
Ikzelf heb de vaccinatie gehad en mijn man ook, maar ik vind het belachelijk om mijn ouders en/of schoonouders te “verplichten” om zich te laten vaccineren. Dus voor hen heb ik het ook zo gelaten, en er helemaal niets over gezegd.
2 jaar geleden
Lieve mama,
In je verhaal lees ik gewoon heel veel beschermingsdrang voor je kindje en daar is echt niets mis mee hoor!
Maar ik denk dat je anderen niet kan verplichten om zich te laten vaccineren.
Terwijl ik je compleet begrijp dat de vaste oppassers er ALLES aan moeten doen om de risico's op "gevaar" zo klein mogelijk te maken door bvb zo'n vaccinatie te halen al helemaal als dat door de overheids-gezondheidszorg-instantie wordt geadviseerd!
Het komt voor mij over dat je het jouw ouders kwalijk neemt dat ze niet inzien hoe deze laksheid in het beschermen van jou kindje voor jou voelt en hoe dit overkomt.
Ik denk dat je er het beste als volgt mee om kan gaan:
In een rustig, volwassen gesprek (en anders eventueel een tekstbericht waarin je aangeeft dat je het appt zodat ze er rustig over kunnen nadenken en niemand iets gaat zeggen waar ze later spijt van krijgen) met je ouders en aangeven dat het uiteraard hun eigen keuze is of ze zich willen laten vaccineren en dat je begrijpt dat zij dat anders zien, maar daarbij ook aangeeft hoe het gedrag van hen voor jou overkomt. Hierbij is het dus van belang dat je (!zonder oordeel!) aangeeft hoe dat voelt voor jou en dat je je kind koste wat kost wil beschermen tegen mogelijke gevaren en dat het je pijn doet om te zien dat zij dat niet zo serieus nemen als dat jij, of jouw schoonouders dat wel doen. Je kan gewoon letterlijk zeggen: ik wil de kans op een ernstige ziekte voor mijn kind zo klein mogelijk maken en als ze daar niet aan willen voldoen is dat hun keuze en respecteer je dat, maar dan zijn ze niet welkom in de kraamtijd. Je kan met alle liefde videobellen, maar dan blijft het daarbij.
Veel succes en een goede bevalling 😘
MOD
2 jaar geleden
Topics over vaccinaties worden inderdaad zoals anderen al aangaven gesloten. Dit omdat deze topics in het verleden heftige reacties heeft opgeleverd. Mocht je toch advies over dit topic willen hoe dit aan te pakken dan raad ik aan om in gesprek te gaan met proffesionals zoals je VK en de huisarts.