539 Reacties

één jaar geleden

Reactie op 1989saartje

Wie is er nu ongeveer 10 weken en heeft er al een beginnend buikje? Ik ka ...
Ik ben nu 9+4 en ik ben altijd erg slank, maar bij mij zie je nu echt wel een buik. Is moeilijk om nog te verbergen. Gelukkig dinsdag de eerste echo en vanaf dan gaan we het tegen vrienden en familie zeggen.

één jaar geleden

Zometeen om 09:30 uur de termijn echo, ben als het goed is vandaag 10 weken. Zo spannend weer!!

één jaar geleden

Reactie op 1989saartje

Wie is er nu ongeveer 10 weken en heeft er al een beginnend buikje? Ik ka ...
Ja, ik hahaha! Vind het daardoor nu al moeilijk te verbergen. Collega’s denken waarschijnlijk dat ik gewoon te veel gesnoept heb. Terwijl ik nog geen halve kilo ben aangekomen dus zal echt niet dat ik zo veel te veel eet.

één jaar geleden

Reactie op 1989saartje

Stoppen jullie met 10 weken ook met foliumzuur bij slikken? Deze zit bij mi ...
Kan je gewoon doorslikken idd, is geen probleem!

één jaar geleden

Reactie op 1989saartje

Stoppen jullie met 10 weken ook met foliumzuur bij slikken? Deze zit bij mi ...
Ik ben vandaag 10 weken en heb nog 5 pillen dus die maak ik nog even op. Ik ga daarna drie losse vitaminen slikken, namelijk vitamine D3 (10 microgram, 200%RI), omega 3 visolie (omdat ik maar 1x per week vis eet; 240mg DHA) en B12 (omdat ik geen vlees eet en hier al voor m’n zwangerschap af en toe een tekort van had; 10 microgram, 400%RI). Overige vitaminen lijken me niet nodig zolang je gewoon gezond eet en niet bekend bent met tekorten. Foliumzuur is na deze week echt niet meer nodig (ruggetje is al gesloten of niet en zal dat dan ook niet meer doen) en er zijn zelfs studies die foliumzuur in verband brengen met kinderobesitas. Zal echt niet meteen kwaad kunnen als je het nog een week of drie slikt hoor, maar zou het niet gedurende de hele 9 maanden doen.

één jaar geleden

Ik slik een multi vitamine. Gisteren overleg met de VK en die zegt door blijven slikken.

één jaar geleden

Hey! Ik ben Noëlle, getrouwd met mijn man en samen hebben we een zoontje, Rafael, van 4! Hij wordt nu grote broer 😍 Ik ben nu 10+6, vandaag de termijnecho gehad; alles was prima in orde met de kleine! Met de symptomen valt het mee, in het begin vd zwangerschap wel misselijk geweest. Nu begint alles langzaam af te nemen, alleen nog wel moe!

één jaar geleden

Hi! Hoe is het met iedereen? Ik heb eigenlijk super weinig klachten en daarmee realiseer ik me goed hoeveel geluk ik heb vergeleken met dames die echt weken kotsmisselijk zijn. Wel ben ik erg angstig, bang dat het misgaat of er iets niet goed is met het kindje, ondanks al 3 goede echo’s (vroege echo, pretecho & termijnecho vorige week met 10+3). Ik hoop dat dit na hopelijk een goede NIPT en 13-wekenecho minder wordt, het voelt echt als nog even de komende 2,5 week doorkomen, vind het zo spannend… Afgelopen weekend was best druk en nu heb ik vandaag mega veel hoofdpijn en ben ik erg moe. Het warme benauwde weer helpt ook niet mee. Hoe gaat het met jullie nu, zo met +/- 11 weken?

één jaar geleden

Hoi, hier gaat het ook beter, stuk minder misselijk.. eigenlijk amper nog al 1 week. Ben nu 10+3 en heb woe de termijn echo. Spannend ja..vooral omdat nu de klachten afnemen. Ik heb ook veel hoofdpijn. Maar dat kan ook andere oorzaken hebben bij mij. Dus kan het niet echt zeggen of het daarvan is. Het blijft idd spannend denk ik tm de nipt en 13 weken of 20 weken :)

één jaar geleden

Hallo allemaal! Mijn naam is Nathalie en ik ben verschoven van kletsgroep 15 tm 22 maart naar jullie 🤗. Volgens eigen berekeningen 16 maart uitgerekend maar bij 8 en 11 weken 14 maart als datum 🥰 Beetje over mijzelf, ik ben 30 jaar en dit wordt ons eerste kindje. Mijn vriend is 27 jaar en moet nog wel even aan het idee wennen. Het kleine wondertje is voor ons meer dan welkom en ik heb al dingetjes gekocht en we zijn nu mensen aan het inlichten 🥰 verder heb ik tot nu toe geen klachten gehad *afkloppen* op een beetje gevoelige borsten en emoties na ☺️. Hoe gaat het met jullie? Klachten, mensen ingelicht, uitgerekende datum klopte die een beetje zoals je zelf ook had berekend? Eerste kindje? 🤗🥰

één jaar geleden

Reactie op xxNathalie

Hallo allemaal! Mijn naam is Nathalie en ik ben verschoven van kletsgroep ...
Hey, leuk! ik ook 14 mrt. Ik dacht ook 14 of 15 mrt.

één jaar geleden

Ik ben ook gewisseld van groep, uitgerekende datum nu 14 maart

één jaar geleden

Reactie op isabelle.

Ik ben ook gewisseld van groep, uitgerekende datum nu 14 maart
Welkom bij de wisselgroep 😝

één jaar geleden

Ik sluit ook aan! De uitgerekende datum is toch 14 maart geworden.

één jaar geleden

Reactie op kellyS

Leuk! Ik kom me ook aansluiten bij dit groepje. Vanmorgen positief getest e ...
Oh wat leuk! Ik ben ook 10 maart uitgerekend

één jaar geleden

Ik sluit me ook aan bij de groep, ik ben 10 maart uitgerekend 😍

één jaar geleden

Reactie op xxNathalie

Hallo allemaal! Mijn naam is Nathalie en ik ben verschoven van kletsgroep ...
Hallo allemaal, Ik zal mijzelf ook even voorstellen. Mijn naam is Annemiek en ik ben 30 jaar. Mijn wens was altijd voor mijn 30e jaar zwanger zijn dit is een soort van gelukt hihi, want begin juni was mijn laatste menstruatie en 11 juni was ik jarig. Sinds 1 juli weten wij dat wij zwanger zijn van ons 1e kindje. Vorig jaar oktober zijn wij getrouwd, hierna gestopt met de pil. Helaas in januari flinke verstandskies ontsteking gehad toen rustig aan gedaan. Wij hadden zelf als datum 7 maart uitgerekend, dit is nu vastgesteld nav de echos op 10 maart. Mijn eerste klachten waren flink last van mijn darmen, ik heb prikkelbare darm, hoofdpijn en vermoeidheid. Daarna kwamen gevoelige borsten en met vlagen misselijk. Helaas gisteravond en vannacht flink misselijk geweest en vandaag super emotioneel en moe. Geef er aan toe en neem mijn rust, maar zouden vandaag ons anders gaan oriënteren op wandelwagen en babykamer dat komt dan wel een andere keer. Onze familie en vrienden zijn ondertussen allemaal op de hoogte zie foto. Wij eten dolgraag pizza dus hebben op deze manier onze 1e zwangerschap aangekondigd met een echo foto erbij. Op ons werk zijn ze ook op de hoogte dat is fijn. Dan als er wat is kan ik het erover hebben en hoef ik geen smoes te bedenken. In het begin gebruikte ik dan mijn prikkelbare darm dat ik echt let op voeding en geen alcohol drink anders zou ik daar last van krijgen. Gelukkig zijn ondertussen mijn darmen wat rustiger.

één jaar geleden

Ik heb sinds 3 dagen echt opeens een buikje, alsof die ineens geplopt is van de ene op de andere dag 😅 hebben meer dit?

één jaar geleden

Vandaag 13 weken 😃

één jaar geleden

Ik ben momenteel 13+1 en heb gister de 13 weken echo gehad. Bij deze echo en de termijn echo werd er aangegeven dat mijn buikspieren best in de weg zitten waardoor het met inwendige echo veel beter te zien was. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Was zelf geen intensieve sporter