4 Reacties

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde, ook wij durven niet zo goed verder te oefenen met vast voedsel. Puur omdat ze alles in golven eruit gooit. Zelfs flesvoeding van 3 uur eerder komt er dan weer uit. Helaas geen tips 😅

2 maanden geleden

Ik gaf vaak een paar hapjes wat grover en als het niet ging dan pureerde ik het wat gladder. Ik weet niet of mijn zoon hierdoor er aan wende zonder dat heel de maaltijd vervelend was of dat hij er gewoon langzaam aan meer klaar voor was maar nu gaat het goed met stukjes. Brood ben ik eigenlijk pas gaan geven toen dat goed ging.

2 maanden geleden

Zelfde hier. Zoontje van 8 maanden krijgt eigenlijk bijna nul vaste voeding binnen, want hij gooide vaak na een mini hapje z’n hele fles eruit. We geven hem nu wel regelmatig grote stukken eten (brood, mango, komkommer) om aan te sabbelen en dat vindt hij wel leuk maar ik heb niet het idee dat er dan daadwerkelijk iets in gaat. We zijn nu op vakantie in Italië en grappig genoeg gaat het brood er hier een stuk beter “in” dan in Nederland, misschien door de grote stukken. We vinden het nu ook belangrijker dat hij plezier heeft met het eten dan dat hij daadwerkelijk wat eet, hij groeit toch nog hartstikke goed op borstvoeding. Het gaat trouwens wel beter als hij echt goed rechtop zit of zelfs een beetje naar voren helt, dus niet half liggend in zo’n trip trap kuipje. Dan krijgt hij af en toe een half lepeltje fruitpuree weg😂 Heb me hier maanden druk over gemaakt, maar bij sommige kinderen duurt het gewoon iets langer voor de kokhalsreflex verdwijnt. Rustig blijven proberen, niet teveel over stressen en die van ons gaan uiteindelijk ook echt wel vast voedsel eten!

2 maanden geleden

Jep herkenbaar dus durven ook niet goed verder te doen. We zijn ze nu wel maissticks van ella's kitcgen aan het geven. En dat gaat verrassend genoeg wel. Mss dat het dus binnenkort beter gaat...